Motociklas skęstančiuosius pasieks judėdamas oru

Motociklas skęstančiuosius pasieks judėdamas oru

Pirmą kartą Palangos paplūdimyje buvo išbandytas Lietuvoje kol kas dar niekur gelbėjimo operacijoms nenaudojamas orinis motociklas. Tokiu Palangos gelbėtojai ketina gelbėti ir vandenyje, ir sausumoje į bėdą patekusius poilsiautojus – motociklas lengvai juda tiek ant smėlio, tiek ir audringoje jūroje.

"Operacijoms vandenyje yra skirti vandens motociklai, sausumoje judame su keturračiais. Tačiau orinis motociklas yra ypatingas tuo, kad važiuojant smėliu bet kada galima nuvažiuoti į vandenį. Orinis motociklas neturi ratų: jis juda ant oro pagalvių. Orinis motociklas labai pravers ekstremaliomis oro sąlygomis: kai bus stiprus vėjas, didelis bangavimas. Šiuo įrenginiu galima važiuoti per kopas, krūmus“, - pasakojo Palangos gelbėjimo stoties gelbėtojų vadovas Jonas Pirožnikas.

Trivietis oro motociklas, su kuriuo darbą gelbėtojai pradės liepos pabaigoje, gali išvystyti greitį iki 70 kilometrų per valandą, sveria 300 kilogramų, yra beveik keturių metrų ilgio ir dviejų metro pločio bei važiuoja pakilęs virš žemės.

"Užvedus motociklą, jo oro pagalvės pagauna oro sroves. Pagalvėms išsipūtus, motociklas nuo žemės pakyla apie du - tris centimetrus. Šiuo motociklu buvo atliktas bandymas: vairuotojas juo pervažiavo per kiaušinius. Jie liko sveiki. Todėl oro motociklas ypač tinkamas paplūdimyje: jei vandenyje plaukiant netikėtai išnirtų poilsiautojas, atsitrenkęs į motociklą jis liktų visiškai sveikas. Jis tik gautų tarsi stiprų vėjo gūsį“, - sakė oro motociklais prekiaujančios įmonės atstovas Gintautas Gališauskis.

Pasak J. Pirožniko, Palangos gelbėtojai turėtų būti pirmieji Lietuvoje, kurie tokį įrenginį naudos paplūdimio gelbėjimo darbams.

"Nors gelbėjimo stotyje turime įvairios technikos, tokio oro motociklo mums tikrai reikėjo. Mat iš visų transporto priemonių šis motociklas geriausiai gali prisiartinti prie tikslo, skęstančiojo ir panašiai. Ypač jis pravers žiemą, esant plonam ledui – jūroje saugiai galėsime pasiekti norimą tašką.

Šiam motociklui yra reikalingos specialios vairavimo teisės. Tie gelbėtojai, kurie mokysis jį vairuoti, turės perprasti vėjo kryptis, bangavimą. Motociklas neturi stabdžių, todėl jį vairuojant reikia jausti oro sroves, išnaudoti jas mašinos valdymui“, - kalbėjo J. Pirožnikas.

Iš smūgiams atsparios medžiagos pagaminto oro motociklo vertė – apie 60 tūkst. litų. Jį Palangos gelbėjimo stotis įsigis pigiau, kadangi motociklas bus skirtas ne ekstremalioms pramogoms, kaip yra dažniau įprasta, o gelbėjimo darbams.

"Pajūrio naujienos"

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder