2018 m. lapkričio 19 d. 01:04 val., pirmadienis

ve  >  Žinios  >  Ekonomika  >  Automobiliai

Automobiliai

Liūdna prognozė lietuviams: pokyčiai – ne dyzelių naudai

(8)

2018-07-18, 18:00

BNS ir lrytas.lt inf.

Liūdna prognozė lietuviams: pokyčiai – ne dyzelių naudai nuotrauka, foto

Siekiant atnaujinti automobilių parką ir pakeisti visuomenės požiūrį, Lietuvai reikia svarstyti galimybę juos apmokestinti, teigia ekspertai.

Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso (LVOA) tarybos narys Kęstutis Kupšys sako, kad automobiliai apmokestinami daugelyje Europos šalių, o Lietuva yra savotiška išimtis.

„Lietuva iš principo neturi jokių mokesčių, tai stebina daugelį europiečių kolegų. Tai yra visiškai tuščias laukas, panašius apmokestinimo režimus turi labai nedaug šalių.

Galime džiaugtis, kad esame automobilių kraštas, bet atsibusime ir pasirodys, kad esame ne kraštas su švariais automobiliais, o laužynas“, – trečiadienį spaudos konferencijoje sakė K. Kupšys.

Lietuvoje dar neįprasta

Pasak jo, Slovėnija skatina elektromobilių ir hibridinių automobilių įsigijimą, panašios schemos veikia Prancūzijoje, Rumunijoje.

„Slovėnijoje registruojant automobilį, savininkas sumoka. Jie paskaičiavę, kad dyzelinių automobilių jiems verčiau vengti ir jie tai daro per švelnias mokestines priemones.

Jie skatina perkant galvoti apie automobilio taršą. Jiems CO2 yra įprastas rodiklis, kalbant apie automobilius, mums – dar ne“, – kalbėjo K. Kupšys.

Pirmą kartą Lietuvoje atliktas bendrosios automobilio eksploatacijos kainos tyrimas parodė, kad dujinių automobilių naudojimo kaina šiuo metu yra žemiausia, skaičiuojant visas išlaidas per 4 metus.

Antroje vietoje – dyzeliniai automobiliai, o benzininiai užima tarpinę padėtį tarp elektromobilių ir dyzelinių.

Pokyčiai – ne dyzelių naudai

Pasak K. Kupšio, santykis bėgant laikui keisis ne dyzelinių automobilių naudai.

„Rengiant studiją buvo įvertinta daug veiksnių, kurie apima gerokai platesnį lauką, negu tik automobilio įsigijimo bei pardavimo kainą ir kuro kainą.

Kadangi dyzeliniams varikliams bus keliami vis didesni taršos reikalavimai, ši technologija gali tiesiog brangti.

Elektra varantiems automobiliams ir hibridams neišvengiamai pingant, mažės ir jų eksploatacijos bendroji kaina.

Todėl vartotojai gali pagrįstai tikėtis, kad po dešimtmečio atotrūkis tarp dyzelinio ir elektrinio automobilio sudarys nebe 13 procentų, o gerokai mažiau, tuo tarpu suskystintų dujų patrauklumas išnyks visai“, – teigė aljanso atstovas.

Parengs savo rekomendacijas

Studiją atliko Didžiosios Britanijos transporto konsultacinė bendrovė „Element Energy“, ją rengiant dalyvavo Europos vartotojų organizacija BEUC ir Europos Klimato Fondas.

Jos pagrindu LVOA parengs rekomendacijas Vyriausybei, ketinančiai siūlyti mokestines priemones.

Finansų ministras Vilius Šapoka anksčiau sakė, jog tai būtų ne mokestis, o naujas finansinis instrumentas, skatinantis žmones nepirkti taršių automobilių.

Įvesti visuotinį automobilių mokestį Lietuvą ne vienerius metus ragino Tarptautinis valiutos fondas, ankstesnės Vyriausybės yra kėlusios panašias idėjas, bet rimčiau svarstyti mokesčio nesiryžo.

Siekiant atnaujinti automobilių parką ir pakeisti visuomenės požiūrį, Lietuvai reikia svarstyti galimybę juos apmokestinti, teigia ekspertai. Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso (LVOA) tarybos narys Kęstutis Kupšys sako, kad automobiliai apmokestinami daugelyje Europos šalių, o Lietuva yra savotiška išimtis. „Lietuva iš principo neturi jokių mokesčių, tai stebina daugelį europiečių kolegų. Tai yra visiškai tuščias laukas, panašius apmokestinimo režimus turi labai nedaug šalių. Galime džiaugtis, kad esame automobilių kraštas, bet atsibusime ir pasirodys, kad esame ne kraštas su švariais automobiliais, o laužynas“, – trečiadienį spaudos konferencijoje sakė K. Kupšys. Lietuvoje dar neįprasta Pasak jo, Slovėnija skatina elektromobilių ir hibridinių automobilių įsigijimą, panašios schemos veikia Prancūzijoje, Rumunijoje. „Slovėnijoje registruojant automobilį, savininkas sumoka. Jie paskaičiavę, kad dyzelinių automobilių jiems verčiau vengti ir jie tai daro per švelnias mokestines priemones. Jie skatina perkant galvoti apie automobilio taršą. Jiems CO2 yra įprastas rodiklis, kalbant apie automobilius, mums – dar ne“, – kalbėjo K. Kupšys. Pirmą kartą Lietuvoje atliktas bendrosios automobilio eksploatacijos kainos tyrimas parodė, kad dujinių automobilių naudojimo kaina šiuo metu yra žemiausia, skaičiuojant visas išlaidas per 4 metus. Antroje vietoje – dyzeliniai automobiliai, o benzininiai užima tarpinę padėtį tarp elektromobilių ir dyzelinių.

Skaitykite daugiau: https://www.lrytas.lt/auto/radaras/2018/07/18/news/liudna-prognoze-lietuviams-ivedus-automobiliu-mokesti-dyzeliu-vairavimas-butu-brangus-6996897/?utm_source=lrExtraLinks&utm_campaign=Copy&utm_medium=Copy

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

zvejukas

2018-08-21   22:41

IP: 86.100.83.201

darykit minimuma 3000 ir pirksim naujas masinas

klp

2018-07-19   09:38

IP: 85.232.128.54

Ponas Kupsys teisingai pastebejo kad Lietuva isskirtine salis; atlyginimai maziausi,o momokesciai ir reikalavimai turi but kaip issivysciusios ekonomikos salyse. Ar nepavargot ponai svaigti, su metinem pajamom 8000 eu.nusipirkt nauja auto,o kur dar visi mokesciai ir pragyvenimo islaidos. Taip ir norisi visus tuos svaigstancius pasiusti n......,ir jauciu ne man vienam.

***

2018-07-19   07:37

IP: 88.119.136.120

ups... :) uždarbis per metus neatskaičius mokesčių 7500 EU, o ne17500 EUR išeitu mėn. alga 625 EUR.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Automobiliai

"Juokai baigėsi", - tokią žinutę Viešosios tvarkos skyriaus specialistai siunčia greičiau nei...

Išmanieji radarai mieste jau veikia nuotrauka, foto

Šeštadienį pradeda galioti draudimas eksploatuoti transporto priemones su vasarinėmis padangomis.

Įsigalioja draudimas važiuoti su vasarinėmis padangomis nuotrauka, foto

Siekiant pagaliau sutvarkyti visus Lietuvos sodininkų bendrijų kelius – juos suregistruoti...

Sodininkų keliams tvarkyti - 18 mln. eurų nuotrauka, foto

Pagal naują tvarką, prieš įžengdami į važiuojamąją dalį ir eidami ja, ...

Esminės KET naujovės, kurias reikėtų žinoti nuotrauka, foto

Nutrūko septynių „Neptūno“ pergalių serija nuotrauka, foto

Sportas, Septynių Klaipėdos „Neptūno“ (9-2) laimėtų rungtynių serija sekmadienį nutrūko namuose. Beveik...

Akcija “Neužgesk” priminė apie žuvusiuosius kelyje nuotrauka, foto

Klaipėda, Lapkričio 18-ąją, minint Pasaulinę dieną žuvusiems eismo įvykiuose atminti, trijuose didžiausiuose Lietuvos...

Atvyko vaiko teisių specialistai: kaip elgtis? nuotrauka, foto

Švietimas, Vaiko teisių apsaugos specialistai, pradėję nagrinėti gautą pranešimą dėl galimo...

Šeimos gina savo vaikus nuotrauka, foto

Klaipėda, Apie tūkstantį žmonių  sekmadienį 11 val. susirinko į mitingą prieš vaikų atiminėjimą...

Sportas, Paskelbta prieš 4 val.

Klaipėda, Paskelbta prieš 6 val.

Švietimas, Paskelbta prieš 7 val.

Klaipėda, Paskelbta prieš 9 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...