2020 m. birželio 3 d. 02:49 val., trečiadienis

ve  >  Žinios  >  Ekonomika  >  Automobiliai

Automobiliai

Lietuvos automobilių rinka: nuo sulėtėjusios paklausos iki rekordinio pasirinkimo pirkėjams

(3)

Reklama

Lietuvos automobilių rinka į 2020-uosius metus įriedėjo su didele inercija, puikiomis pirkėjų nuotaikomis ir optimistiškai nusiteikusiais pardavėjais. Sausį ir vasarį prekyba transporto priemonėmis vyko užtikrintai, tačiau visą pasaulį surakinęs karantinas kovo mėnesį Lietuvoje nurėžė automobilių pardavėjų bei kai kurių pirkėjų šypsenas.

Lankomiausios šalies transporto prekybos platformos Autoplius.lt duomenimis, 2020-ųjų pirmąjį ketvirtį šalyje įvyko 89,7 tūkst. automobilių sandorių – 7,3 proc. mažiau nei tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu.

„Per šių metų sausio – kovo mėnesius šalyje įvyko tik keliais procentais daugiau sandorių nei per tą patį 2016 metų laikotarpį. Labiausiai karantinas paveikė naujų bei naujai įvežtų naudotų automobilių prekybą“, – teigia Autoplius.lt komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

Mažiausiai paveikta – vidinė rinka

Per šių metų sausio – kovo mėnesius Lietuvos vidinėje rinkoje įvyko 53 tūkst. automobilių savininkų keitimo operacijų – tiek buvo parduota šalyje jau registruotų naudotų automobilių. Lyginant su 2019 metų pradžia tokio tipo sandorių šiemet įvyko 5,7 proc. mažiau.

„Kovo mėnesį buvo parduota 12,8 tūkst. naudotų automobilių – 38 proc. mažiau nei prieš metus. Turime pastebėti, kad karantinas sukaustė ne visą kovo mėnesį, todėl tikėtina, jog pasibaigus balandžiui statistikoje matysime dar didesnę duobę sandorių kreivėje“, – komentuoja M. Buzelis.

Lietuvoje jau registruotais automobiliai prekiauti COVID-19 virusas nesutrukdė. Automobilių pirkimo ir pardavimo deklaravimas naudojantis „Regitros“ elektroninėmis paslaugomis veikė pilnu pajėgumu. Su šiuo procesu turėjo susipažinti visi pirkėjai bei pardavėjai, o dalis jų, tikėtina, net ir po karantino atsisakys stovėjimo gyvose eilėse.

Importo rinką slopino infrastruktūra

Kovo viduryje įvestos karantino sąlygos skaudžiau kirto naudotų automobilių importo rinkai. Autoplius.lt duomenimis per pirmąjį šių metų ketvirtį į Lietuvą buvo įvežta 25 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių pastoviai registracijai arba 14 proc. mažiau nei 2019-ųjų pradžioje.

Kovo mėnesį Lietuvoje buvo užregistruota tik apie 4,2 tūkst. įvežtų naudotų automobilių – 57 proc. mažiau nei per 2019-ųjų kovą, kai į šalį buvo įvežta 9,9 tūkst. naudotų N1 ir M1 lengvųjų automobilių.

„Karantino sąlygos palaužė ne tiek sandorius, kiek jiems įvykti reikalingą infrastruktūrą. Nekalbant apie tai, kad įvežti į Lietuvą automobilius tapo sunkiau, jų registravimas buvo Lietuvoje buvo įmanomas tik nuo kovo 25 dienos. Daugiau nei savaitę tokie sandoriai negalėjo įvykti, o įprastomis sąlygomis per savaitę įvyksta apie 2,5 tūkst. importuotų automobilių sandorių. Nuo balandžio 1-osios įvežtų automobilių registracijos procedūra buvo dar labiau supaprastinta. Niekas nesitikėjo, kad tokia situacija taip staigiai užklups, tačiau džiaugiamės, kad „Regitros“ specialistai operatyviai sujungė nutrūkusią infrastruktūros grandinę“, – akcentuoja Autoplius.lt komunikacijos vadovas.

Automobilių prekybos platformos atstovas pastebi, kad per pirmąjį 2020-ųjų ketvirtį į Lietuvą įvežamų transporto priemonių pasiskirstyme pagal amžiaus grupę bei degalų tipą labai didelių pokyčiu neužfiksuota, tačiau pastebimos ne pirmus metus iš eilės besitęsiančios vakarietiškos tendencijos.

Reklama

„Pirmą kartą per visą matavimų istoriją matome, kad praėjusį ketvirtį dyzelinių importuojamų automobilių rinkos dalis sudarė rekordiškai mažą 70,7 proc. dalį ir lyginant su 2019 metų tuo pačiu laikotarpiu sumenko 1,8 proc. punkto. Šalyje ir toliau didžiausią paklausą rodė 11 – 15 metų mažiaus grupės naudoti automobiliai. Tokie sudarė net 43,1 proc. visos importo rinkos, nors ši amžiaus grupė per metus susitraukė 2,1 proc. punkto“, – įvežamų automobilių subtilybes pirmojo ketvirčio metu įvardija automobilių rinkos ekspertas.

Trumpalaikėje perspektyvoje – be kainų pokyčių

Vidutinė naudoto automobilio rinkos kaina pirmąjį šių metų ketvirtį siekė apie 4,4 tūkst. eurų. Lyginant su praėjusių metų sausio – kovo mėnesiais šis rodiklis padidėjo 163 eurais arba 4 proc. Tačiau 2019-ųjų pabaigoje vidutinė naudoto automobilio sandorio vertė siekė net 4,7 tūkst. eurų.

Pasak M. Buzelio, trumpalaikėje perspektyvoje naudoti automobiliai dėl karantino sąlygų neturėtų nei brangti, nei pigti.

„Jeigu labiausiai viruso paveiktose Vakarų Europos šalyse transporto priemonės bus parduodamos itin viliojančiomis kainomis, tikėtina, kad netrukus dideli autovežių srautai perpildys pasiūlą Lietuvoje. O šalia to pridėję sumenkusį eksportą į užsienio šalis galbūt galėsime pastebėti kainų mažėjimo tendencijos. Tačiau tai turėtų būti ilgas procesas ir kol kas tokių požymių nefiksuojame“, – akcentuoja Autoplius.lt atstovas.

Situacija geresnė nei ES vidurkis

Reklama

Transporto prekybos portalo duomenimis, per šių metų sausio, vasario ir kovo mėnesius Lietuvoje užregistruota 11,7 tūkst. naujų automobilių sandorių. Solidi apimtis iš pirmo žvilgsnio suteikia optimizmo, tačiau M. Buzelis siūlo atkreipti dėmesį į kiekvieno mėnesio pardavimų apimtis atskirai.

„Sausį Lietuvoje buvo užregistruota 4,6 tūkst. naujų automobilių, o vasarį tokių sandorių skaičius siekė 4,5 tūkst. Tačiau kovo mėnesį pardavimai sumenko iki vos 2,6 tūkst. sandorių“, – karantino pasekmes įvardija automobilių rinkos ekspertas. „Bendrai Europos Sąjungos šalyse naujų automobilių pardavimai kovą sumažėjo net 55 proc., o Lietuvoje – 43 proc.“

Ilgiau nei mėnesiui buvo uždaryti oficialių automobilių atstovybių salonai. Pasak M. Buzelio, dėl laikinai išnykusio fizinio kontakto tarp pirkėjų ir pardavėjų didelė dalis karštų naujų automobilių pasiūlymų buvo perkelta į virtualią erdvę – naujų automobilių pasiūlymų skaičius populiariausioje prekybos platformoje augo 58 proc.

Geras laikotarpis galintiems pirkti

2020-ieji Lietuvos automobilių rinkai bus išbandymų bei iššūkių kupini metai. Nuo liepos 1 dienos turėtų įsigalioti automobilių registracijos mokestis, galimai taip pat pristabdysiantis pirkėjų norą atsinaujinti ar namų ūkį papildyti dar viena transporto priemone. Tačiau paklausa sumažėjo tik laikinai, o valstybė jau pristatė naujų bei naudotų elektromobilių pirkimo skatinimo priemonę.

Ekspertas priduria, kad didžiausias smūgis rinkai jau suduotas, ir dabar kai situacija tapo stabili, kiekviena pataisyta infrastruktūros spraga didina transporto priemonėmis rimtai besidominčių žmonių srautą – susidomėjimas tiek naujais, tiek naudotais automobiliais nuosekliai auga.

Reklama

„Rinkoje tiek daug naudotų automobilių pasiūlymų dar nematėme. Stebime, kaip keičiasi skambučių automobilių pardavėjams grafikas. Jeigu prasidėjus karantino sąlygomis susidomėjimas parduodamais lengvaisiais automobiliai sumažėjo per pusę, tai šiuo metu iki pilno pajėgumo trūksta tik ketvirtadalio. Yra tikimybė, kad naudotų automobilių prekybai ši pandemija smogs ne taip stipriai, kaip buvo galvojama ir kad vasaros pradžioje sandoriai įsibėgės. Tačiau turime dar šiek tiek palaukti – daug kas priklauso ir nuo to, kaip valstybė padės nukentėjusiems verslams bei kaip į viruso pasekmes reaguos kitos šalys“, – pažymi M. Buzelis.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

Q17

2020-04-24   19:56

IP: 172.69.190.76

Kam tau tas Q5, imk iš karto Lambą ir varyk tiesiai.

Krenta verte

2020-04-24   15:11

IP: 172.69.190.62

noreciau zmonai Q5 padovanoti , reiks pasiziureti ka rodo kainos.

2020-04-24   14:58

IP: 0.0.0.0

Situacija geresnė nei ES vidurkis.... kokia nesamone, kam tu nerealu skaiciu rasyti. Situacia yra kritiska, pardavimas- pirkimas beveik nulinis. Sienos uzdarytos, niekas nevazioja... o vietiniai nezino kaip ir uz ka duona nupirkti, kreditus uzmoketi...o jus rasote apie masinu pirkima. Lizinginiu masinu dabar bus kalnais pardavime, o tas second hands tai isvys nereikalingas. Rusija,Ukraina,kazokai stop- tai kam tie lavonai reikalingi. O ziurint autopliuse-autogide kai kurie masinu savininkai netgi iki galo nesupranta kritiskos situacijos, uz savo metalo lauzus dar praso tukstancius...dabar po 3-4 menesiu jie isvys niekam ir uz simtus nebus reikalingi. Atsigaus rinkas tik kitais metais!!!!

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Automobiliai

Šiandien Vyriausybės pasitarime pritarta Susisiekimo ministerijos siūlymui nuo liepos 1 sumažinti leidimų...

Ir taksi, ir pavežėjams leidimas kainuos 8 eurus nuotrauka, foto

Lietuvos automobilių rinka į 2020-uosius metus įriedėjo su didele inercija, puikiomis pirkėjų...

Lietuvos automobilių rinka: nuo sulėtėjusios paklausos iki rekordinio pasirinkimo pirkėjams nuotrauka, foto

Valstybės įmonė „Regitra“ pranešė nuo penktadienio atnaujinanti registraciją į vairavimo egzaminus...

Atnaujinama registracija į motociklų ir krovininio transporto vairavimo egzaminus nuotrauka, foto

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) priėmė svarbų sprendimą, aktualų visiems automobilininkams, kuriems...

Karantino metu švelninami TA reikalavimai nuotrauka, foto

Policija prašo pagalbos. Įtariamas merginos pagrobimas nuotrauka, foto

Kriminalai, Šiandien apie 16:00 val., bendruoju pagalbos telefonu sulaukta merginos skambučio, kuriuo ji...

Atsiprašome skaitytojų ir visuomenės nuotrauka, foto

Klaipėda, 2020 m. birželio 2 dienos dienraščio "Vakarų ekspresas" numerio paskutiniame puslapyje per...

Atrask savo kraštą: ilgiausias kabantis tiltas Lietuvoje nuotrauka, foto

Vakarų Lietuva, Dienraštis "Vakarų ekspresas" pradeda naują vasarišką rubriką priede "Vakarų Lietuva". Kviesime pažinti...

Klaipėdos karatistams - 16 aukso medalių nuotrauka, foto

Sportas, Klaipėdos "Okinavos" karatistai dalyvavo jau antrose nuotoliniu būdu rengiamose Lietuvos karatė kiokušin...

Kriminalai, Paskelbta prieš 3 val.

Klaipėda, Paskelbta prieš 3 val.

Vakarų Lietuva, Paskelbta prieš 5 val.

Sportas, Paskelbta prieš 5 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...