2017 m. rugpjūčio 19 d. 23:38 val., šeštadienis

ve  >  Žinios  >  Ekonomika  >  Automobiliai

Automobiliai

Lietuvos automobilių parko problema – teršiantys automobiliai

Remiantis Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, Lietuvos keliais rieda apie 1,36 mln. šalyje registruotų lengvųjų automobilių. Automobilių pardavėjai analizuoja, kodėl didžiąją automobilių dalį sudaro transporto priemonės su dyzeliniais varikliais.

Dyzeliniai automobiliai užima net du trečdalius arba 66,4 proc. visos Lietuvos automobilių rinkos. Šalies keliais rieda kiek daugiau nei 900 tūkst. tokiais degalais maitinamų lengvųjų automobilių. Benzininių transporto priemonių rinkos dalis yra beveik 3 kartus mažesnė – 321 tūkst. automobilių arba 23,6 proc. Lietuvos autoparko. 8,7 proc. arba 118 tūkst. vnt. lengvųjų automobilių šalies keliuose rieda su dujų įranga. Likusius 1,3 procento sudaro hibridiniai automobiliai, elektromobiliai bei transporto priemonės, kurių degalų rūšis „Regitros“ duomenų bazėje nenustatyta.

„Visų pirma reikėtų akcentuoti, kad Lietuva buvo, yra ir bent artimiausią dešimtmetį bus dyzelinių automobilių šalis. Nors tai yra daugiau teršiantys automobiliai, Lietuvoje yra palankios sąlygos eksploatuoti dyzelinius automobilius“, – tvirtina Autoplius.lt plėtros vadovas Matas Buzelis.

Degalų kainos stabilios, naudotų automobilių rinkoje dyzelinu varomų automobilių kainos nesmarkiai skiriasi nuo benzininių, o Lietuvoje kol kas nenumatomas taršos mokesčio įvedimas. Pridėjus tai prie mažesnių degalų sąnaudų ir vairuotojus tenkinančių važiavimo savybių, gaunama jau ilgai be priekaištų veikianti dyzelinių automobilių sėkmės formulė.

„Daugelyje Europos Sąjungos valstybių jau egzistuoja aiškios mokesčio už automobilį schemos. Mokestis už automobilį yra viena iš priemonių, kuriomis gali būti skatinama persėsti prie mažiau teršiančios transporto priemonės vairo, nes dyzeliniams automobiliams taikomi didesni tarifai. Lietuvoje nieko panašaus kol kas neturime – įstatymų leidėjai jokių logiškų sprendimų dar nepateikė, nors buvo bandoma pasiūlyti automobilio apmokestinimą pagal jo amžių ar „Euro“ standartą. Abiem atvejais Seimo nariai nepagalvojo apie galimus paradoksus“, – komentuoja M. Buzelis.

Automobilių rinkos ekspertas tikina, kad ateityje dyzelinių automobilių paklausa mažės, nes gamintojams vis sunkiau pagaminti transporto priemones, kurios atitiktų griežtėjančius taršos reikalavimus. „Dyzeliniai automobiliai yra fundamentaliai sudėtingesni iš techninės pusės, o komplikuoti inžineriniai sprendimai netiesiogiai didina eksploatacines išlaidas. Varikliuose bei kituose mechaniniuose mazguose didėja slėgiai, dėl to kuriamos brangesnės detalės, o šioms sugedus, remontuoti arba keisti jas tampa labai brangu“, – priduria Autoplius.lt plėtros vadovas.

Kai kurie gamintojai jau mažina savo dyzelinių automobilių gamybos apimtis ir po truputį pereina prie hibridinių jėgainių. Prognozuojama, kad nauji „Euro“ taršos standartai tokio tipo varikliams uždės dar didesnį apynasrį ir tai privers automobilių gamintojus palaipsniui atsisakyti dyzelinių jėgainių.

Vidutinis automobilių amžius Lietuvoje siekia net 15 metų, o tai reiškia, kad akivaizdaus dyzelinių automobilių rinkos dalies sumažėjimo šalyje staigiai nepajusime, kad ir kokie būtų gamintojų veiksmai. „Į šalį vis dar vežami seni automobiliai ir kol valstybė nepateiks aiškios strategijos, kaip reikėtų mažinti dyzelinių transporto priemonių skaičių, situacija iš esmės pasikeisti negali“, – priduria automobilių rinkos ekspertas.

Anot M. Buzelio, automobilio mokesčio klausimas neturi būti pamirštas, tačiau jį spręsti reikėtų labai kruopščiai, siekiant nenuskriausti mažiausias pajamas gaunančių vairuotojų. Gerai apgalvotas, nors ir simbolinis mokestis už automobilį ne tik paskatintų persėsti į ekologiškesnius automobilius, bet ir galėtų prisidėti prie kelių infrastruktūros gerinimo.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Automobiliai

Prieš kelias savaites jau rašėme apie tai, kad naudotų automobilių, atgabentų iš...

Teisutis Matulevičius: Tegul jie mus nužudo, bet nekankina nuotrauka, foto

Šiuolaikinis gyvenimas dažnam yra neįsivaizduojamas be nuosavo automobilio. Keliaujama į darbą, susitikimus...

Brangiausi pasaulio automobiliai nuotrauka, foto

 „Daugiausiai problemų kyla dėl pėsčiųjų neapdairumo – jie žengia ten, kur negalima....

Laikas kelyje dabar pats pavojingiausias nuotrauka, foto

2016-ieji elektromobiliams buvo tikri proveržio metai. Būtent pernai gruodį mūsų planetos keliais...

Elektromobilių daugėja, bet jie vis tiek - mažuma nuotrauka, foto

Lietuvos krepšininkai pralaimėjo Latvijos rinktinei nuotrauka, foto

Sportas, Rygoje (Latvija) vykstančio draugiško trijų komandų krepšinio turnyro antrosiose rungtynėse šeštadienį...

Lietuvos merginų rinktinė Europos čempionato finale! nuotrauka, foto

Sportas, Lietuvos merginų iki 17 metų rinktinė nugalėjo bendraamžes iš Ukrainos ir...

Finalinis projekto „Folkšokas 2017“ koncertas nuotrauka, foto

Renginiai, Ar senosios lietuviškos dainos gali skambėti XXI amžiaus scenose ir klubuose?...

Savanorių gali užtekti visam šaukimui nuotrauka, foto

Lietuvos naujienos, Krašto apsaugos ministerija praneša, kad šiemet, kaip ir ankstesniais metais, tapti...

Renginiai, Paskelbta prieš 4 val.

Lietuvos naujienos, Paskelbta prieš 5 val.

Naudinga informacija

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...