2017 m. gegužės 24 d. 14:42 val., trečiadienis

ve.lt  >  Žinios  >  Ekonomika  >  Automobiliai

Automobiliai

Lietuvos automobilių parko problema – teršiantys automobiliai

Remiantis Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, Lietuvos keliais rieda apie 1,36 mln. šalyje registruotų lengvųjų automobilių. Automobilių pardavėjai analizuoja, kodėl didžiąją automobilių dalį sudaro transporto priemonės su dyzeliniais varikliais.

Dyzeliniai automobiliai užima net du trečdalius arba 66,4 proc. visos Lietuvos automobilių rinkos. Šalies keliais rieda kiek daugiau nei 900 tūkst. tokiais degalais maitinamų lengvųjų automobilių. Benzininių transporto priemonių rinkos dalis yra beveik 3 kartus mažesnė – 321 tūkst. automobilių arba 23,6 proc. Lietuvos autoparko. 8,7 proc. arba 118 tūkst. vnt. lengvųjų automobilių šalies keliuose rieda su dujų įranga. Likusius 1,3 procento sudaro hibridiniai automobiliai, elektromobiliai bei transporto priemonės, kurių degalų rūšis „Regitros“ duomenų bazėje nenustatyta.

„Visų pirma reikėtų akcentuoti, kad Lietuva buvo, yra ir bent artimiausią dešimtmetį bus dyzelinių automobilių šalis. Nors tai yra daugiau teršiantys automobiliai, Lietuvoje yra palankios sąlygos eksploatuoti dyzelinius automobilius“, – tvirtina Autoplius.lt plėtros vadovas Matas Buzelis.

Degalų kainos stabilios, naudotų automobilių rinkoje dyzelinu varomų automobilių kainos nesmarkiai skiriasi nuo benzininių, o Lietuvoje kol kas nenumatomas taršos mokesčio įvedimas. Pridėjus tai prie mažesnių degalų sąnaudų ir vairuotojus tenkinančių važiavimo savybių, gaunama jau ilgai be priekaištų veikianti dyzelinių automobilių sėkmės formulė.

„Daugelyje Europos Sąjungos valstybių jau egzistuoja aiškios mokesčio už automobilį schemos. Mokestis už automobilį yra viena iš priemonių, kuriomis gali būti skatinama persėsti prie mažiau teršiančios transporto priemonės vairo, nes dyzeliniams automobiliams taikomi didesni tarifai. Lietuvoje nieko panašaus kol kas neturime – įstatymų leidėjai jokių logiškų sprendimų dar nepateikė, nors buvo bandoma pasiūlyti automobilio apmokestinimą pagal jo amžių ar „Euro“ standartą. Abiem atvejais Seimo nariai nepagalvojo apie galimus paradoksus“, – komentuoja M. Buzelis.

Automobilių rinkos ekspertas tikina, kad ateityje dyzelinių automobilių paklausa mažės, nes gamintojams vis sunkiau pagaminti transporto priemones, kurios atitiktų griežtėjančius taršos reikalavimus. „Dyzeliniai automobiliai yra fundamentaliai sudėtingesni iš techninės pusės, o komplikuoti inžineriniai sprendimai netiesiogiai didina eksploatacines išlaidas. Varikliuose bei kituose mechaniniuose mazguose didėja slėgiai, dėl to kuriamos brangesnės detalės, o šioms sugedus, remontuoti arba keisti jas tampa labai brangu“, – priduria Autoplius.lt plėtros vadovas.

Kai kurie gamintojai jau mažina savo dyzelinių automobilių gamybos apimtis ir po truputį pereina prie hibridinių jėgainių. Prognozuojama, kad nauji „Euro“ taršos standartai tokio tipo varikliams uždės dar didesnį apynasrį ir tai privers automobilių gamintojus palaipsniui atsisakyti dyzelinių jėgainių.

Vidutinis automobilių amžius Lietuvoje siekia net 15 metų, o tai reiškia, kad akivaizdaus dyzelinių automobilių rinkos dalies sumažėjimo šalyje staigiai nepajusime, kad ir kokie būtų gamintojų veiksmai. „Į šalį vis dar vežami seni automobiliai ir kol valstybė nepateiks aiškios strategijos, kaip reikėtų mažinti dyzelinių transporto priemonių skaičių, situacija iš esmės pasikeisti negali“, – priduria automobilių rinkos ekspertas.

Anot M. Buzelio, automobilio mokesčio klausimas neturi būti pamirštas, tačiau jį spręsti reikėtų labai kruopščiai, siekiant nenuskriausti mažiausias pajamas gaunančių vairuotojų. Gerai apgalvotas, nors ir simbolinis mokestis už automobilį ne tik paskatintų persėsti į ekologiškesnius automobilius, bet ir galėtų prisidėti prie kelių infrastruktūros gerinimo.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Automobiliai

Seimas, pritaręs siūlymui nuo šių metų sausio 1-osios kriminalizuoti vairavimą apgirtus...

Vairuotojai gėrė ir geria. Ir gers? nuotrauka, foto

Įdomių automobilių ir geros muzikos mėgėjai jau gali planuoti pirmąjį vasaros savaitgalį...

Džiazuojantys varikliai? Tik Klaipėdoje nuotrauka, foto

"Per keletą žiemos mėnesių Tiltų gatvėje ištirpo ir naujas dviračių takų žymėjimas,...

Dažams Tiltų gatvėje reikia šilumos nuotrauka, foto

Klaipėdoje įsikūręs automobilių servisas "Autojūra" šiemet švenčia dvidešimtąjį jubiliejų. Remontininkai džiaugiasi, jog...

"Autojūra": moderniomis naujovėmis kokybės link nuotrauka, foto

Uoste iškrauta Norvegijos karių technika (video) nuotrauka, foto

Klaipėda, Gegužės 24 d. į Klaipėdos jūrų uostą atgabenta Norvegijos...

Savaitgalį Palanga kviečia į šventę (programa) nuotrauka, foto

Vakarų Lietuva, Šiemetinė Kurorto šventė, minima tris dienas (gegužės 26-28 d.), bus kaip niekad...

Pratybos: įgula išvaduota, sprogmuo nukenksmintas nuotrauka, foto

Jūra, Klaipėdos uoste prasidėjo uosto apsaugos ir civilinės saugos pratybos.

Klaipėdiečiams - muzikos stebuklai nuotrauka, foto

Klaipėdos pilies džiazo festivalis, Klaipėdos pilies džiazo festivalis pristato unikalų, nemokamą muzikos terapijos seminarą „Muzika gydo“....

Klaipėda, Paskelbta prieš 12 min.

Vakarų Lietuva, Paskelbta prieš 29 min.

Klaipėdos pilies džiazo festivalis, Paskelbta prieš 1 val.

Naudinga informacija

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...