Lietuvos automobilių importuotojų laukia įtemptas laikas

Lietuvos automobilių importuotojų laukia įtemptas laikas

Lietuvoje net 95 proc. seno automobilio privalo būti perdirbta ar pakartotinai panaudotos jo dalys, šalinti į sąvartynus galima tik menką dalį. Kitu atveju mūsų šalis gali būti baudžiama už įsipareigojimų nesilaikymą.

Nuo šių metų sausio Lietuva yra įsipareigojusi užtikrinti visų surinktų eksploatuoti netinkamų transporto priemonių ir jų dalių perdirbimą ar kitokį naudojimą iki 95 proc., skaičiuojant pagal automobilio masę.

Tokios normos yra numatytos Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje "Dėl eksploatuoti netinkamų transporto priemonių". Jei vidutinis automobilis sveria maždaug 1 600 kilogramų, pakartotinai naudojama (naudojamos automobilių dalys), perdirbama (automobilyje esantis metalas, plastikas, stiklas ir kt.) ar kitaip panaudojama (pvz., senos padangos panaudojamos kaip kuras) turi būti apie 1 500 kg.

Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos vadovas Vladimiras Jankoitas viliasi, kad šie nauji įsipareigojimai bus įgyvendinami sklandžiai, tam sukurti reikalingi teisės aktai, o atsakingos institucijos prisidės skatindamos automobilių ardytojus tinkamai atlikti savo darbą ir sutvarkyti likusias atliekas.

Žinia, Lietuvoje kasmet išardoma 50-60 tūkst. tonų senų automobilių, iš kurių apie 30 proc. (t. y. 15-20 tūkst. tonų) sudaro nevertingos plastiko, gumos, stiklo, salono apdailos ir kitokių automobilinių dalių atliekos. Senus automobilius supirkinėja ne tik legalūs, bet ir nelegalūs ardytojai, kurie vertingas dalis priduoda į antrinę rinką, metalą parduoda, o gumos, stiklo, plastiko atliekas šalina į pamiškes, buitinių atliekų konteinerius ir pan.

Nuo šių metų pradžios įvedus naujus senų automobilių atliekų tvarkymo reikalavimus, gamintojams ir importuotojams teko padidinti finansavimą nenaudojamų automobilių atliekų tvarkymui.

"Tikimės, kad nauji Lietuvos įsipareigojimai nepasireikš vien importuotojų finansavimo padidinimu. Sieksime, kad Europos Sąjungos užduotys būtų įgyvendinamos be jokių gudravimų, ir tikimės, kad mūsų siekius palaikys atsakingos institucijos", - sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovas Alfredas Skinulis.

Pagal teisės aktus, kurių įgyvendinimą prižiūri Aplinkos ministerijai pavaldžios institucijos bei policija, seno, nebevažiuojančio automobilio savininkas privalo pasirūpinti jo atliekų sutvarkymu. Jei to nepadarys, jis gali būti nubaustas už neeksploatuojamos, paliktos be priežiūros transporto priemonės laikymą bendro naudojimo vietose.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder