Lietuviai nebesigėdina mažų automobilių

Tendencijos

Visa šalimi įstoję į Europos Sąjungą, Lietuvos vairuotojai perima Senojo Žemyno gyventojų įpročius. Naujų automobilių pardavėjai teigia šiais metais pastebėję tendenciją - vis daugiau klientų renkasi mažesnių klasių ir mažiau kuro vartojančias lengvąsias mašinas.

"Tokia tendencija yra jau kelintus metus iš eilės, tik šiemet parduotų mažesnės klasės automobilių skaičius yra dar didesnis. Pirkėjai tampa racionalesni - kam važinėti kurą ryjančia sena ir didele "Audi 100", jei galima rinktis naują ir ekonomišką mažylį "Renault Clio"?, - klausia pagal Lietuvoje šiemet įregistruotus naujus automobilius pirmaujančios bendrovės "Sostena" marketingo vadybininkas Laimonas Rubikas.

Viena iš lyderiaujančių Klaipėdos bendrovių "Solorina" šiais metais irgi susidūrė su besikeičiančiais klientų prioritetais. "Kompaktinės klasės automobilius žmonės renkasi dėl to, kad jie yra pigesni ir dažnai ekonomiškesni", - sako bendrovės vadovas Antanas Bartkėnas.

Jam pritaria ir šiemet kontraktą su automobilių pramonės milžinu "General Motors" užsitikrinusios uostamiesčio bendrovės "Armi Servisas" direktorius Kęstutis Lingys: "Žmonės ėmė žiūrėti į praktiškumą ir ekonomiškumą".

Automobilių salonų darbuotojai pastebi ir kitas tendencijas - tarp klientų šiais metais padaugėjo fizinių asmenų, be to, nemažai jų rinkosi salonuose parduodamas ne ką tik nuo konvejerio nuriedėjusias mašinas, o techniškai tvarkingus apynaujus - kelerių metų senumo - automobilius.

Nugali racionalumas

Prieš gerą dešimtmetį, į Lietuvą ėmus plūsti naudotiems vakarietiškiems automobiliams, mažalitražėmis tojotomis ar mazdomis ryždavosi važinėti tik pensininkai ir moterys. Išimtis buvo tik visuotine meile pagarsėjęs "liaudies vežimas" - "Volkswagen Golf".

Tikrais vairuotojais buvo vadinami tie, kurie sėdėjo prie didelių "šimtinių", "omegų", mersedesų ar 5-os bei 7-os klasės BMW vairų.

"Įtaką mūsų vairuotojų madoms darė ir tebedaro tai, kad per Lietuvą eina naudotų automobilių tranzito kelias. Nors pragyvenimo lygis ir nėra didelis, žmonėms iki šiol patinka didesnės mašinos, sudarančios didelę dalį iš Europos pardavimo aikštelių įvežamo transporto dalį", - sako L. Rubikas.

Vis dėlto, anot jo, pastaraisiais metais nugali racionalumas. "Didesnis dėmesys kreipiamas ir į kainą, ir į eksploatacijos išlaidas. Juk kelerius metus iš eilės važinėti nauju mažu "Renault Clio" yra naudingiau nei sena "Audi 100", - teigia marketingo specialistas.

Labiau taupo vilniečiai

Beje, L. Rubikas pastebi keistą bruožą - jo teigimu, visoje šalyje tik vilniečiai vairuotojai linkę pirmenybę atiduoti kukliau įrengtoms mašinoms. "Kitų rajonų bei miestų, tarp jų ir Klaipėdos gyventojai, būtinai pirks automobilį su vadinamuoju elektros paketu ar kita mašinoje galima komforto įranga", - sako jis.

A. Bartkėnas sutinka, kad žmonės kreipia dėmesį į komfortą. "Dar svarbu kokybė bei patikimumas, tačiau tikrai ne paskutinėje vietoje yra ekonomiškumas ir kuro sąnaudos", - teigia "Solorinos" vadovas.

K. Lingys taip pat sako, kad automobilį perkantys vairuotojai labai retai atsisako elektros paketo ar kondicionieriaus, tačiau, jo nuomone, svarbiausias kriterijus yra ne įrangos gausa, o praktiškumas.

"Žiūrima į mašinos ekonomiškumo rodiklius. Pavyzdžiui, net ir pabrangus dyzeliniam kurui, tokius variklius turintys automobiliai išlieka paklausesni - jei daug važinėsi, "dyzelinė" mašina atsipirks greičiau", - sako K. Lingys.

Tiesa, pardavėjai pripažįsta, kad mašinos klasės, kuro sąnaudų ir kainos santykis yra reliatyvi sąvoka - pavyzdžiui, už kompaktinį automobilį su galingu ir ne itin ekonomišku varikliu galima sumokėti ir gerokai daugiau nei už silpną bei nedaug degalų naudojantį motorą turinčią vidutinės klasės mašiną. Žinoma, kainą lemia ir įrangos gausa.

Nuosavi - vis populiaresni

Kita šiemet išryškėjusi naujų automobilių pardavimo tendencija - tarp salonų klientų didėja privačių asmenų dalis. Anot K. Lingio, jų padaugėjo nuo 10 iki 20 procentų iš bendro "Armi Serviso" klientų skaičiaus.

"Po gegužės mėnesio truputį pasikeitė žmonių mąstymas - suprasta, kad automobilius galima įsigyti ir lizingo būdu. Tuo pastaruoju metu naudojasi jaunos šeimos, gaunančios stabilias pajamas", - pastebi L. Rubikas, pripažindamas, kad kol kas tik apie 10 procentų "Sostenos" pirkėjų yra fiziniai asmenys.

Beje, naujus automobilius siūlančiuose salonuose populiarėja ir kitokia prekybos rūšis - apynaujėmis mašinomis. Ir A. Bartkėnas, ir K. Lingys sako, kad šiemet gerokai daugiau nei anksčiau parduota kelerių metų senumo, tačiau geros techninės būklės transporto priemonių.

Atsiliekame nuo estų

Šiemet sausio-lapkričio mėnesiais naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje užregistruota tik per šimtą daugiau nei Latvijoje, tačiau trečdaliu mažiau nei Estijoje, kurią Lietuva gyventojų skaičiumi lenkia maždaug pustrečio karto.

Bendrovės "Autotyrimai" duomenimis, šiemet per vienuolika mėnesių Lietuvoje parduoti 11 659 nauji asmeninės ir komercinės paskirties lengvieji automobiliai - 26,4 proc. daugiau nei tą patį 2003-iųjų laikotarpį, kai parduoti 9 223 automobiliai.

Latvijoje jų per šį laikotarpį užregistruota 10 058, Estijoje vidaus rinkai parduoti 15 266 nauji lengvieji automobiliai.

Vien tik lapkritį Lietuvoje parduoti 1 256 nauji lengvieji automobiliai - 34,3 proc. daugiau nei pernai lapkritį (935 automobiliai) bei 7,2 proc. daugiau nei šių metų spalį (1 172).

Iš šiemet parduotų naujų automobilių 87,2 proc. (10 171 vnt.) užregistruota Lietuvoje. Tarp jų pirmauja "Renault" ir "Volkswagen" markių mašinos.

Šiemet šalyje populiariausia buvo "Peugeot" markė- iki gruodžio parduoti 1 513 asmeninės ir komercinės paskirties prancūziški automobiliai. Antroje vietoje atsidūrė "Volkswagen" (1 393 vnt.), trečioje - "Renault" markė (1 273 vnt.).

Populiariausia šiemet naujų lengvųjų automobilių markė Latvijoje ir Estijoje buvo "Toyota".

Statistika patvirtina tai, kad vis daugiau Lietuvos vairuotojų renkasi mažesnes mašinas - "Autotyrimų" duomenimis, iš naujų asmeninės paskirties automobilių šiemet šalyje populiariausi buvo "Peugeot 307" - parduotos 494 tokios mašinos.

Antroje vietoje - "Renault Megane" (378 vnt.), trečioje - "Renault Scenic" modeliai (350 vnt.), tačiau būtent "Megane" modelių šalyje liko daugiausiai (antroje vietoje pagal šį kriterijų - "Volkswagen Golf").

Tomas GUKAUSKAS

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder