Kretingos rajono miškus įveikė ne visi visureigiai

Kretingos rajono miškus įveikė ne visi visureigiai

Automobilių sportas

Vieną greičio ruožą Vaineikių miške įveikė tik keli ekipažai

Lūžusios vairo traukės, lingės bei gervės, sudegintos tono kuro ir pasitenkinimas įveikus vieną sudėtingiausių trasų Lietuvoje - tokios vakar Šventojoje finišavusio vieno didžiausio šalyje visureigių ralio "Pajūris 2004" pasekmės.

Renginį organizavusio Palangos visureigių klubo "4x4 Pajūris" atstovas Alvydas Rutkus sakė dvi dienas vykusias varžybas galintis drąsiai vadinti geriausiu panašaus pobūdžio renginiu Lietuvoje.

Tačiau, jei "Pajūris 2004" būtų ne pats geriausias visuregių ralis, niekas neprieštarautų, jei jis būtų pavadintas vienu sudėtingiausių.

Pavyzdžiui, vieną iš Darbėnų apylinkėse esančio Vaineikių miško trasų, vadinamajį greičio ruožą, įveikė vos keli ekipažai - kitiems jis buvo nepravažiuojamas. Kitas greičio ruožas buvo itin sudėtingas orientacine prasme - pagal visas taisykles 4 kilometrų atkarpą taip pat pravažiavo keli visureigiai.

Būtent Vaineikių miškas, kuriuo važiuoti visureigiais geranoriškai leido Kretingos urėdas Antanas Baranauskas, ir buvo pagrindinė 102 ekipažų varžymosi vieta. Čia sunkumų nebijantys bekelės fanai ir praleido daugiausiai laiko - kai kurie ekipažai grįžti į registracijos vietą vėlavo net 3-4 valandas.

Neišvengta ir gedimų - lūžo gervės, vairo traukės, lingės. Visus gedimus varžybų dalyviai taisė vietoje arba specialiame techninio aptarnavimo punkte ir į trasą išvažiuodavo vėl. Tiesa, išskyrus vieną automobilį - nesuvaldytas Panevėžio "Viesulo bastūno" klubo visureigis po smūgio į ant kelio gulėjusį akmenį sudaužytas nepataisomai. Žmonių traumų varžybose išvengta.

Visi dalyviai pagal savo automobilio paruošimą buvo suskirstyti į kelias klases, besiskiriančios reikalavimai technikai ir ekipažui, trasos sudėtingumu, lenktyniavimo principu bei rezultatų skaičiavimo metodika.

"Turizmo" klasėje, pasižyminčioje lengvesniu maršrutu ir paprastesnėmis taisyklėmis, važiavo standartiniai ar patobulinti visureigiai.

"Reido" dalyviams bei jų visureigiams taikyti griežtesni reikalavimai. Vienas iš jų - bent viename iš dviejų komandos visureigių turi būti specialus prietaisas automobiliui traukti - elektrinė, mechaninė ar hidraulinė gervė.

Sunkiausios sąlygos teko "Sporto" klasėje startavusiems ekipažams. Čia galėjo važiuoti tik specialius techninius reikalavimus atitinkantys automobiliai. Jais, skirtingai nuo kitų dviejų klasių, buvo draudžiama vežti keleivius - visureigiais važiavo tik vairuotojas ir šturmanas.

"Sporto" klasėje buvo tik individuali įskaita, o "Reido" ir "Turizmo" važiuota komandomis po atitinkamai du ir tris ekipažus. Už tam tikrus pažeidimus, dažniausiai taisyklių nesilaikymą, skirti baudos balai.

Pagal dalyvių skaičių "Pajūris 2004" buvo vienas didžiausių šiųmetinių panašaus pobūdžio renginių Lietuvoje. Sulaukta ir svečių iš užsienio - kartu su lietuviais varžėsi du ekipaži iš Kaliningrado. Tiesa, pažadėję atvažiuoti latvių visureigių gerbėjai taip ir nepasirodė.

Sunkumų nepabūgo ir moterys. Be to, kad aštuonios jų buvo šturmanės, vieną lengviausios, "Turizmo" klasės, ekipažą ("Palangos FM" radijo) sudarė vien moterys - "Ford Explorer" automobiliu važiavo Vita Benetienė ir Odeta Palivonienė.

Sudėtingiausiomis trasomis bei greičio ruožais pasižymėjusioje "Sporto" klasėje nugalėtojais tapo: TR2 grupėje - Mindaugo Mieliausko ir Remigijaus Aukštuolio ekipažas su "Toyota Land Cruiser", TR3 grupėje - Nerijus Gurklys bei Adomas Bialoglovis su "Daihatsu Rocky".

"Reide" nugalėjo Algirdo Slapčinsko ir Vidmanto Dulevičiaus (UAZ) bei Audriaus Šaltenio ir Jolanto Šaltenienės ("Daihatsu Rocky") ekipažai, tarp "turistų" šįkart stipriausi buvo "4x4 Klaipėda" klubo atstovai Sigitas Petraitis ir Erikas Petkus ("Nissan Terrano") bei Janas Kolhsaatas ir Egidijus Velmunskis ("Chevrolet Blazer").

Tomas GUKAUSKAS

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder