2014 m. lapkričio 23 d. 11:34 val., sekmadienis

ve.lt  >  Žinios  >  Ekonomika  >  Automobiliai

Automobiliai

Kontrolės sistema: subalansuota sunkvežimiams, baus visus

(17)

Kontrolės sistema: subalansuota sunkvežimiams, baus visus nuotrauka, foto

PRINCIPAS. Naujosios intelektinės transporto sistemos įrangos veikimo principas panašus į dabartinių automatinių greičio matuoklių - vaizdo kameromis užfiksuojamas transporto priemonės numeris, ir jei ji viršija leistiną svorį, yra be techninės apžiūros ar savininkas neturi privalomojo draudimo, automatiškai traktuojamas pažeidimas bei skiriama bauda.

© Redakcijos archyvo nuotr.

Pernai iškelta idėja Lietuvos keliuose įrengti transporto priemonių svėrimo joms judant (angl. "Weigh in motion") ir automobilių valstybinių registracijos numerių fiksavimo sistemą po truputį tampa kūnu. Teigiama, jog tokia įranga taps didžiausiu prievaizdu ne tik sunkesnius nei leistina krovinius vežantiems vilkikų vairuotojams, bet ir visiems šalies automobilininkams, važinėjantiems be techninės apžiūros talono ar privalomojo draudimo poliso.

Lietuvoje įrengti svėrimo judant priemones pasiūlyta praėjusių metų vasaros pabaigoje parengtoje intelektinių transporto sistemų (ITS) studijoje. Joje numatyta, kad pirmajame projekto įgyvendinimo etape viename didžiausių transporto mazgų - keliuose aplink Kauną, taip pat Klaipėdos prieigose, turėtų atsirasti keliolika vietų, kuriose būtų sumontuota minėta įranga.

"Pagrindinė šios įrangos funkcija būtų sunkvežimių "antsvorio" kontrolė. Nors yra Valstybinė kelių transporto inspekcija, atliekanti šią užduotį, rūpinantis šalies keliais vilkikų kontrolės turėtų būti daugiau - tik taip mes galime išsaugoti kelių dangą, tiltus ir pan.

Remiantis preliminariais skaičiavimais, per metus Lietuvos keliais važiuoja 273 tūkst. perkrautų transporto priemonių. Tokie duomenys daromi remiantis statistika, jog šalyje iš visų pasvertų sunkiasvorių automobilių 15 proc. viršija leistiną svorį", - "Autosalonui" sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus pavaduotojas Egidijus Skrodenis.

Seks visus

Tačiau ITS taikiniu taps ne tik sunkesnius nei leistina krovinius vežantys ir mokėti papildomus mokesčius vengiantys vilkikų vairuotojai - ši sistema skenuos visų pro numatytose vietose įrengtas vaizdo kameras pravažiuojančių automobilių valstybinius registracijos numerius ir juos tikrins pagal duomenų bazes.

"Kompiuteris akimirksniu nustatys, kurie automobiliai nėra praėję techninės apžiūros ir kurių savininkai neturi privalomojo transporto priemonių valdytojų (vairuotojų) civilinės atsakomybės draudimo sutarties. Automatiškai tokiam vairuotojui bus skiriama bauda - tokia pačia tvarka, kaip dabar skiriama viršijus greitį ir šį pažeidimą užfiksavus automatiniam greičio matuokliui", - teigia E. Skrodenis.

Tuo pačiu principu bus skiriama bauda ir už sunkvežimių "antsvorį".

Kada ir kur - dar nežinia

Tikslaus vietų, kur stovės naujoji ITS įranga, sąrašo LAKD atstovai sako dar neturintys. Žinoma tik tiek, kad pirmajame etape ITS priemonės bus įrengtos 14 vietų pakaunėje ir ties uostamiesčiu.

"Visas preliminarias vietas reikia ištirti smulkiau. Šiuo metu VĮ Transporto ir kelių instituto bei Vilniaus Gedimino technikos universiteto darbuotojai bando nustatyti, kur geriausiai sumontuoti svėrimo ir numerių fiksavimo įrangą, kad jos nebūtų įmanoma išvengti važiuojant aplinkkeliais.

Be to, ITS įrangos montavimo vietoms yra tam tikri reikalavimai - kelio ruožas turi būti ilgas, negali būti jokių kalnelių, vingių. Reikėtų ir apskaičiuoti, kiek iki vienos ar kitos vietos kainuotų elektros įvedimas", - tvirtina E. Skrodenis.

Kol kas tiksliai neaišku ir tai, kiek kainuos ITS įdiegimas. LAKD direktoriaus pavaduotojo teigimu, preliminariai šios sistemos įrangos sumontavimas 10-yje vietų galėtų kainuoti apie 20 mln. litų, tačiau daug kas nemažai priklausys būtent nuo parinktų jai vietų.

Tikimasi, kad visi techniniai klausimai bus išspręsti iki metų pabaigos, ir tada bus paskelbtos techninės specifikacijos bei tarptautinis ITS įrengimo konkursas. Vis dėlto datos, kada keliuose atsirastų pirmoji tokia įranga, E. Skrodenis įvardinti nesiryžo.

"Sunku pasakyti. Patirtis rodo, kad panašaus masto konkursų rezultatai dažniausiai skundžiami. Kad ir automatinių greičio matuoklių sistemos įrengimas - dėl ginčų nuo idėjos iki jos įgyvendinimo viskas užtruko net 5 metus. Keistas verslininkų požiūris, juk svarbiausia turėtų būti eismo saugumas. Tad ir ITS atveju tai gali būti ilgas bei sudėtingas procesas", - neslėpė vienas LAKD vadovų.

Optimistiniu atveju, jei skundų nebūtų, pasirašyti pirkimo dokumentus ir pradėti įrangos montavimo darbus tikimasi jau po 3 mėnesių nuo konkurso paskelbimo dienos, tad ji pradėti veikti galėtų jau 2013-aisiais.

Fiksuos ir kitus pažeidimus

E. Skrodenio teigimu, naujoji sistema veiktų ne mažiau 10 ar 15 metų, o jau netolimoje ateityje ją būtų galima papildyti naujomis funkcijomis.

"Pavyzdžiui, Suomijoje šiuo metu bandoma ITS įranga, kuri fiksuoja ne tik numerius, bet ir tai, ar vairuotojai segi saugos diržus, ar prie vairo kalba mobiliaisiais telefonais. Tad ir pas mus tokios ar panašios funkcijos galės būti įdiegtos", - sakė valdininkas.

Tiesa, anot jo, prieš įgyvendinant ITS diegimo projektą teks keisti Administracinių teisės pažeidimų kodeksą, kad būtų įteisintas minėtų pažeidimų fiksavimas automatine įranga.

PALAIKYMAS. Egidijus Skrodenis teigia, kad idėjai Lietuvos keliuose diegti ITS pritaria ir Susisiekimo ministerija, ir Valstybinė kelių transporto inspekcija, ir Valstybinė saugaus eismo komisija.

reklama

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

2012-10-06   03:13

IP: 91.114.88.234

cFgwsb nbfdvonovjta

2012-10-03   13:57

IP: 86.98.29.153

nV23ez mukwvmhosscy

2012-10-03   00:40

IP: 211.154.83.38

bueno eso de los mil cumbres q es en molriea michoacan si es cierto y mas ese chofer apodado la bola q tiene por nombre jose angel tapia originario del pantano q jiede a pura cagada no sabe manejar y siempre va hablando por tel al vato ya lo traimos los usuarios de ese transporte pero no lo quiere sacar su padrino duef1o de casi todos los camiones felipe guillen tapia por favor solicitamos ayuda de la profeco apoyamos a betin ya le compre un lavadero

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Automobiliai

Greitį viršijantys vairuotojai rizikuoja ne tik savo, bet ir kitų sveikata bei...

Pasirinkti saugų greitį padeda patirtis nuotrauka, foto

Piniginės baudos atgraso ne visus kelių eismo taisyklių pažeidėjas, sako baudos balų...

Piniginės baudos atgraso ne visus pažeidėjus, sako balų sistemą remiantis vidaus reikalų ministras nuotrauka, foto

Už sunkų ar vidutinį girtumą vairuotojams galėtų būti taikoma baudžiamoji atsakomybė, sako...

Už girtumą vairuotojams galėtų būti taikoma baudžiamoji atsakomybė nuotrauka, foto

Besikeičiantys orai ir numatomas sniegas bei plikledis įprastai atneša ir padidėjusią riziką...

Pirmojo sniego dieną – 80 proc. daugiau avarijų nuotrauka, foto

Šiandien Klaipėdoje – akistata su Lietuvos čempionais nuotrauka, foto

Sportas, Šiandien 16 val. Klaipėdos centrinio stadiono dirbtinės dangos aikštėje vyks “Klaipėdos granito”...

"Atlanto" futbolininkai išvykoje nugalėjo "Ekraną" nuotrauka, foto

Sportas, Lietuvos futbolo čempionato priešpaskutinio, 35-ojo, turo rungtynėse šeštadienį Klaipėdos "Atlantas" svečiuose 3:0...

Jaunimas imitavo savivaldybės darbą nuotrauka, foto

Klaipėda, Šeštadienį Klaipėdos miesto savivaldybės posėdžių salėje "šeimininkavo" ne įprasti miesto tarybos nariai,...

Šį savaitgalį Klaipėdoje tuokėsi nuotrauka, foto

Klaipėda, Šį savaitgalį Klaipėdoje tuokėsi šaunios, laimingos, meile spinduliuojančios poros.

Sportas, Paskelbta prieš 15 val.

Klaipėda, Paskelbta prieš 16 val.

Klaipėda, Paskelbta prieš 19 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...