2019 m. kovo 19 d. 18:42 val., antradienis

ve  >  Žinios  >  Ekonomika  >  Automobiliai

Automobiliai

Klaipėdos pašonėje gamins elektrobusus

(8)

Klaipėdos pašonėje gamins elektrobusus nuotrauka, foto

ATEITIS. Klaipėdietiško elektrobuso kūrėjai įsitikinę, kad elektra varomas viešasis transportas įsigalės po keliolikos ar net kelių metų.

© Egidijaus JANKAUSKO nuotr.

Uostamiesčio gyventojus gatvėse kurį laiką stebinusio elektrobuso kūrėjai žengia žingsnį ir netrukus Laisvojoje ekonominėje zonoje pradės kildinti eksperimentinę elektrinio autobuso gamybos laboratoriją. Projekto iniciatoriai turi didelių ambicijų: apsiuostinėjus ir įvertinus eksperimentinę veiklą galbūt bus atsigręžta ir į serijinę elektrobusų gamybą.

Nors elektra varomų autobusų projektai plėtojami didžiosiuose Vakarų Europos šalyse, ši pramonė, anot klaipėdietiško elektrobuso gamintojų, vis dar mieganti ir pernelyg nevystoma. Eksperimentinę labaratoriją besiruošiančios statyti bendrovės "Vėjo projektai" direktorius Alvydas Naujėkas yra sakęs, jog bendrovė siekia miesto autobuso koncepciją pakeisti iš esmės ir tuo nustebinti Europą.

Prie tikslo artėjama sparčiu žingsniu - neseniai buvo paskelbta galutinė atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo išvada, po to bus siekiama gauti leidimą statybai, tariamasi su rangovais ir, pasak direktoriaus, Kretainio g. 6 numeriu pažymėtame sklype gamykla pradės kilti kitais metais.

"Gamykla bus eksperimentinė. Šiuo metu "Vėjo projektai" dirba prie elektrinio autobuso sukūrimo ir tai yra daroma su vietiniais resursais. Įmonės pagrindą sudaro Klaipėdos universitetą baigę jauni inžinieriai, taip pat kompetencijos įgijome iš vokiečių, olandų ir italų automobilių gamintojų pramonės specialistų, - pasakojo A. Naujėkas. - Šiuo metu reikalinga suformuoti klasterį, kadangi Lietuvoje tokios pramonės nėra išvystyta. Verslo požiūriu iškart statyti didelę gamyklą būtų savižudybė, tad pradėsime nuo eksperimentinės gamyklos ir stebėsime kaip sureaguos rinką ir kokį produktą mums pavyks sukurti".

Šioje srityje bendrovės vadovas įžvelgia didžiulį potencialą - naujos kartos elektrinių autobusų pasaulyje praktiškai nesimato, o daugiausia mokslininkai užsiiminėjo paprastų autobusų perdarymu į elektrinius. A. Naujėko manymu elektrinio, ypač viešojo transporto ateitis yra ne už dešimčių, bet už keliolikos ar net kelių metų. Būtent dėl to po kelių metų bus žiūrima, ar verta statyti didesnę gamyklą, kuri gamintų elektrobusus serijiniu būdu.

Klaipėdiečiai jau matė miesto gatvėmis važinėjusį elektrini autobusą, kuris buvo perdarytas iš seno "Škoda" autobuso karkaso. Visgi šiuo metu inžinieriai dirba prie visiškai naujo elektrinio autobuso prototipo sukūrimo projekto. Koncepcijoje apibrėžta, kad šis bus itin lengvas su įdomiomis naujovėmis: kėbulas bus gaminamas iš mišrių medžiagų, jis turės naujovišką važiuoklę (varikliai turėtų būti ratuose) bei interaktyvų eksterjerą. Elektrobusą kuriantys mokslininkai jį pakrikštijo "Dancer".

"Lietuviai geba kurti tokio lygio technologijas. Kai kurie mūsų sprendiniai neturi analogų pasaulyje ir yra patentuojami. Šiuo metu mūsų eksperimentinė bazė yra Klaipėdos universiteto verslo inkubatoriuje, ten iki šių metų galo ir turėtų gimti pirmasis toks autobusas", - atskleidė A. Naujėkas.

Šiuo metu elektrobusą kuriančią komandą sudaro 30 žmonių, tačiau artimiausiu metu žadama įdarbinti dar per 20 profesionalų. Kitų metų gale arba 2018 m. pradžioje pradėjus eksperimentinės gamyklos eksploataciją žadama įdarbinti dar 50 žmonių.

Stebino klaipėdiečius

Klaipėdiečiai bei praėjusios "Jūros šventės" dalyviai galėjo pasigrožėti itin tyliu, baltu ir permatomu elektriniu autobusu, kuris anksčiau važinėjo ir uostamiesčio bei kitų šalies miestų gatvėse. Inžinieriai elektrobusą surinko iš seno "Škoda" autobuso, kurį kaip nurašytą ir nenaudojamą įsigijo prieš 3 metus. Jiems jį teko visiškai išardyti, palengvinti net 5 tonoms bei įrengti baterijas ir elektros variklius.
Be to, autobusas turi "ūsus", tad bandymų metu Kaune ir Vilniuje galėjo įsikrauti nuo troleibusų elektros tinklų ir toliau riedėti savarankiškai.
Šis autobusas yra važinėjanti laboratorija. Jam riedant viduje darbuoojasi inžinieriai, kurie elektrobuso galimybėmis bei sprendimų veiksmingumu gali įsitikinti realiomis sąlygomis įsiliejant į eismą, o ne kompiuterinėmis simuliacijomis.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

123

2016-03-26   06:22

IP: 188.69.215.18

Automobilio o PAC naujo ir dar elektrinio auto use gamyba preikalaiuja milijardiniu, pabreziu milijardiniu investiciju. To sau neleidzia ir passu lines kompanijos. Tai europiniu pinigu plovimas tayra antrieji vaikui. Aferiugos su p. didzioku priesakyje.

Gero vėjo

2016-03-24   10:41

IP: 78.57.208.240

Gera idėja ir sėkmės kūrėjams.

2016-03-24   09:50

IP: 78.61.30.40

Naujoviska vaziuokle - bet varikliai ratuose tai ne naujiena, visi karjeriniai sunkvezimiai su elektrovarikliais turi tokia vaziuokle.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Automobiliai

Praėjusiais metais Klaipėdos "Regitroje" užfiksuota 10 atvejų, kai buvo siekiama nesąžiningai išlaikyti...

Kiek naujų vairuotojų Klaipėdoje "iškepta" praėjusiais metais? nuotrauka, foto

Lietuvos policija pradeda naudoti alkoholio detektorius, kurie efektyviai ir greitai padeda...

Pradeda naudoti bekontakčius alkoholio detektorius nuotrauka, foto

„Regitra“ trečiadienį paskelbė atnaujintą numatomų gaminti numerio ženklų sąrašą. Jis papildytas daugiau...

„Regitra“ siūlo rezervuoti išskirtinius numerius nuotrauka, foto

Antradienio vakarą Vakarų ir Šiaurės Vakarų Lietuvoje esama slidžių kelio ruožų.

Klaipėdos rajone ant kelių formuojasi plikledis nuotrauka, foto

Svarstoma finansuoti mažų laivų įsigijimą nuotrauka, foto

Jūra, Europos Sąjungos (ES) žemės ūkio ir žuvininkystės ministrų taryboje siūloma kitoje...

T. Gaidamavičius: „Duosime kovą, tikrai nepasiduosime“ nuotrauka, foto

Sportas, Klaipėdos „Neptūnas-Akvaservis“ tiesiausiu keliu žengė į ketvirtfinalį – Tomo Gaidamavičiaus auklėtiniai sausu...

Siūlymas seime: kiekviename kaime po taromatą nuotrauka, foto

Lietuva, Seimas po pateikimo pritarė Seimo narės Virginijos Vingrienės pateiktam įstatymo projektui, kuriuo...

Antstolių pajamos mažės iki 40 proc. nuotrauka, foto

Lietuva, Atpiginus skolų išieškojimą, antstolių pajamos mažės 16–40 proc., tačiau labiausiai nukentės piktnaudžiavę...

Jūra, Paskelbta prieš 43 min.

Lietuva, Paskelbta prieš 1 val.

Lietuva, Paskelbta prieš 2 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...