Kinų invazijai - Europos stabdžiai

Kinų invazijai - Europos stabdžiai

Naujų automobilių rinka

Kinija Europai lengvai nepasiduos. Įsukę neįsivaizduojamo dydžio automobilių gamybos mašiną, kinai daro viską, kad jų produkcija būtų pasiekiama Senojo žemyno vairuotojams. Tuo metu europarlamentarai svarsto galimybę uždrausti į Europos Sąjungos (ES) šalis įvežti saugumo reikalavimų neatitinkančias naujas kinų mašinas.

Europos Parlamento (EP) deputatai pranešė nustatę, jog Kinijos automobilių koncernai ir jų prekybos atstovai Europoje naudojasi spragomis Vokietijos įstatymuose, suteikiančiais jiems galimybę individualiai, t.y. mažomis partijomis, importuoti reikalavimų neatitinkančias transporto priemones.

Tokiu atveju nebūtina atlikti šių automobilių saugumo testus. Teigiama, jog taip į Vokietiją patekę automobiliai vėliau gali be jokių kliūčių patekti į bet kokios ES šalies rinką.

Šiuo metu EP nariai svarsto galimybę uždrausti eksploatuoti tuos automobilius, kuriems buvo išduotas vokiečių leidimas importui.

Europos Komisijos atstovai pareiškė, jog siekiama įvesti tvarką, pagal kurią leidimas parduoti naujus į ES importuotus Kinijos gamybos automobilius bus išduodamas tik tuo atveju, jei jie atlaikys 40 atitikimo ES saugumo normoms testų.

Kinų mašinomis susidomėta po to, kai autoritetingas Vokietijos automobilininkų klubas ADAC išbandė nuo "Opel Frontera" modelį nukopijuotą "Jiangling Motor Co." produktą - visureigį "Landwind".

Šio 15 tūkst. eurų kainuojančio modelio sudaužymo rezultatai buvo blogiausi per visą 20 metų ADAC bandymų istoriją. Priekinio susidūrimo atveju jo saugumas įvertintas tik 1 balu iš galimų 16, šoninio - 12 balų iš 16. Keleivių saugumą vokiečiai pažymėjo vos 13 punktų iš 37.

Kinai sureagavo greitai - šiomis dienomis "Jiangling Motor Co." pranešė, jog modernizavo "Landwind" visureigį ir taip esą padarė jį saugesnį - pakeitė rėmą, per ADAC bandymus į mašinos vidų sulindusios vairo kolonėlės konstrukciją bei dalį kuro tiekimo sistemos.

Šiuo metu šį modelį galima įsigyti Olandijoje, kur "Jiangling" turi savo Europos atstovybę, Belgijoje, Vokietijoje bei Lenkijoje.

Panašu, nebus lengva kinams ir plačioje Rusijos rinkoje. Nors rusai jau dabar gundomi palyginti pigiais automobiliais iš Kinijos, Rusijos pramonės ir energetikos ministerijos atstovai pareikalavo sugriežtinti iš Kinijos importuojamų naujų automobilių sertifikavimo reikalavimus.

Teigiama, jog taip rusai gina savo automobilių pramonę, šiuo metu esančią prastos būklės. Jie siūlo išeitį - kinams kurti bendras įmones. Tačiau tai kinų nevilioja, iki šiol bendrų automobilių gamybos kompanijų Rusijoje jie nėra įsteigę. Maža to - jie atskiru kreipimusi paprašė rusų valdžios palengvinti kiniškų automobilių įvežimą į šią šalį.

Tomas GUKAUSKAS

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder