Kelyje iš Dituvos - naujos žiedinės sankryžos

Kelyje iš Dituvos - naujos žiedinės sankryžos

Kasdien į Klaipėdą savo automobiliais važinėjantiems Dituvos sodų, Priekulės, Drevernos ar Kintų gyventojams - naujos žinios. Maža to, kad jau dabar jiems kyla problemų ties sankryža su Priekulės aplinkkeliu, kelyje į uostamiestį numatoma dar viena naujovė.

"Vakarų ekspresas" jau yra rašęs apie tai, kad šiuo metu rengiamas kelio Nr. 141 Kaunas-Jurbarkas-Šilutė-Klaipėda atkarpos tarp Dituvos kaimo ir vadinamojo Rimkų viaduko rekonstravimo projektas.

Viena šio kelio pusė - vedanti iš uostamiesčio iki Dituvos kaimo - buvo naujai nutiesta 2001 metais. Jos būklė iki šiol nėra bloga, tačiau priešinga kryptimi, į Klaipėdą, vedanti dviejų eismo juostų atkarpa - apgailėtina.

Šiuo metu bendrovė "Panevėžio keliai" kaip tik ir rengia šios beveik 6,5 km ilgio atkarpos rekonstravimo projektą.

Numatyta, kad šiame ruože bus išplatinta asfaltbetonio danga, sutvarkyti kelkraščiai, nuovažos, sankryžos, numatytas vandens nuvedimas bei visa su keliu susijusi infrastruktūra.

Tačiau didžiausia naujovė yra tai, kad minėtoje atkarpoje atsiras net dvi žiedinės sankryžos - ten, kur dabar yra posūkių į kairę bei apsisukimų vietos, t. y. Mickuose ir ties keliu į Dumpių sąvartyną (arba Ketvergius).

Kam čia tos žiedinės sankryžos - juk, atrodytų, sukančiųjų į sąvartyną ar Mickuose (į Traubius ar Dituvą per geležinkelį) nėra daug?

"Tokių dalykų tikrai netraukiame iš lubų, neišsigalvojame šiaip sau. Yra atliktas transporto srautų intensyvumo skaičiavimas, pagal tai ir nuspręsta, kad tinkamiausia eismo reguliavimo priemonė čia būtų žiedinės sankryžos. Jei čia nebūtų didelių srautų, žiedų įrengti paprasčiausiai neapsimokėtų ekonomiškai - juk jie kainuoja, ir nemažai. Be to, tai yra ne magistralinis, o krašto kelias, o tokiuosi įrengti žiedines sankryžas nedraudžiama.

ŽIEDAI. Taip atrodys atkarpoje tarp Dituvos ir Klaipėdos dviejose vietose - Mickų kaime ir ties posūkiu į Dumpių sąvartyną - atsirasiančios žiedinės sankryžos.

Viskas daroma dėl žmonių saugumo. Žiedas apskritai yra vienas saugiausių sankryžos tipų", - "Vakarų ekspresui" aiškino projekto vadovas Mindaugas Gaigalas iš "Panevėžio kelių".

Pasak jo, šiose vietose bus vadinamieji turbožiedai - žiedinės sankryžos su dviem eismo juostomis.

"Tokių žiedų pralaidumas yra didesnis, ties jais nesusidaro transporto kamščiai", - tikino projektuotojas.

Be visa kito, prieš vieną iš žiedinių sankryžų - su keliuku į sąvartyną - bus įrengtas ir greičio slopinimo kalnelis.

Beje, vairuotojai ar šiaip vietos gyventojai projekto rengėjams - AB "Panevėžio keliai" - gali teikti ir savo pasiūlymus. Vėliau ketinama surengti ir viešą projekto svarstymą.

Pagal Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) numatytus terminus, techninis kelio rekonstrukcijos projektas turi būti baigtas rengti iki šių metų birželio, bet M. Gaigalas sako, jog darbai bus baigti greičiau.

Tačiau kada šioje atkarpoje prasidės realūs darbai, tiksliai prognozuoti nesiryžta net LAKD, nuo kurios ir priklauso projekto planavimas bei finansavimas, atstovai. Spėjama, jog tai atsitiks ne anksčiau 2015 metų.

KADA atkarpoje tarp Dituvos ir Klaipėdos prasidės realūs rekonstravimo darbai, prognozuoti nesiryžta niekas. Spėjama, jog tai atsitiks ne anksčiau 2015 metų.

Dabar aišku tik tiek, kad rekonstrukciją vykdys valstybės įmonė "Klaipėdos regiono keliai".

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder