2018 m. rugsėjo 22 d. 20:35 val., šeštadienis

ve  >  Žinios  >  Ekonomika  >  Automobiliai

Automobiliai

Kalneliai - vairuotojų psichofiziologijai keisti

(12)

Kalneliai - vairuotojų psichofiziologijai keisti nuotrauka, foto

PUSTUZINIS. Nė dviejų kilometrų nesiekiančioje kelio atkarpoje Slengiuose įrengti net 6 greičio slopinimo kalneliai.

© Viliaus MAČIULAIČIO nuotr.

Kas 300 metrų - greičio slopinimo kalnelis. Tokia naujovė "pradžiugino" ką tik baigtu rekonstruoti Klaipėdos pašonėje esančiu keliu Slengiai-Baukštininkai pradėjusius važinėti vairuotojus.

Remiantis praėjusių metų balandį pasirašyta sutartimi, turėjo būti rekonstruotas visas 4,89 km ilgio kelias Nr. 2216 Slengiai-Baukštininkai. Šie darbai, įvertinti daugiau nei 8 mln. 400 tūkst. Lt, ir buvo atlikti. Šiuo metu kelią rangovas - VĮ "Klaipėdos regiono keliai" - jau pridavė užsakovui - Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD). O pastaroji netrukus - maždaug po poros savaičių - kelią priduos valstybinei komisijai.

Tačiau ne terminai ar sumos, o net aštuoni greičio slopinimo kalneliai šiame kelyje papiktino kai kuriuos vairuotojus.

"Kone kasdien tenka važinėti į Jokūbavą, pro Slengius man patogiausia. Bet kai vien palyginti trumpoje - 1 800 metrų - atkarpoje pamačiau net 6 tokius kalnelius, buvau lengvai šokiruotas", - "Autosalonui" sakė klaipėdietis Gediminas.

Pavyzdys iš Vakarų

"Užsakovo - Lietuvos automobilių kelių direkcijos - komisija dar prieš pradedant darbus atliko specialų saugaus eismo tyrimą. Kelias kerta gyvenvietę, žmonių sklypai yra labai netoli važiuojamosios dalies, todėl padaryta išvada, kad vien tik maksimalų greitį iki 50 km/h ribojantis ženklas norimo efekto neduos. Tad ir nuspręsta įrengti kalnelius", - "Autosalonui" paaiškino VĮ "Klaipėdos regiono keliai" direktorius Petras Kaučikas.

Jis teigia suprantantis, kad vairuotojams kyla pasipiktinimas, tačiau, teigia kelininkas, už kalnelius jie galėtų "padėkoti" leistiną greitį viršijantiems kolegoms.

"Kodėl nebūtų užtekę vien tik greitį ribojančio ženklo? Tokie jau tie mūsų vairuotojai - nekreipia dėmesio į ženklus. Bet ignoruoti kalnelių jie negalės", - sakė P. Kaučikas.

Egidijus Skrodenis, LAKD Eismo saugumo skyriaus vedėjas, sprendimą minėtame kelyje įrengti tiek daug kalnelių motyvuoja vairuotojų psichofiziologijos ypatybėmis.

"Imame pavyzdžius iš pasiteisinusios ne vieno dešimtmečio Vakarų Europos valstybių praktikos. Tie gyvenime pasitvirtinę sprendimai remiasi žmonių psichofiziologija.

Sakykime, važiuoja žmogus 90 km/h greičiu užmiestyje ir įvažiuoja į gyvenvietę. Stovi baltas gyvenvietės pavadinimą rodantis ženklas, reiškiantis, kad maksimalus leistinas greitis - 50 km/h. Tačiau kelio sąlygos lieka nepakitusios - jis toks pat platus, geras. Todėl žmogus mąsto: "O kodėl turėčiau sulėtinti?" Todėl ir spaudžia per gyvenvietę 70-80 km/h greičiu. Ne visi kreipia dėmesį į ženklus, reikia ir kitokių priemonių", - teigė direkcijos atstovas.

Ir prieš vilkikus

Kodėl tų kalnelių - net šeši dviejų kilometrų atkarpoje?

"Jei bus vienas kalnelis, vairuotojas sumažins greitį, po to vėl lėks. O dabar jų yra daugiau, kad vairuodamas žmogus išlaikytų nuoseklų 50 km/h greitį. 300-400 metrų riba tarp kalnelių yra optimali, taip daug neįsibėgėjama.

PRIEMONĖS. Kelyje Klaipėda-Kretinga, ties "Pakrantės" sodais ir Kalotės kvartalu, atsiras greitį sumažinti priversiančios dvi iškilios pėsčiųjų perėjos.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

Juozas

2011-07-18   13:59

IP: 78.61.71.6

Kelias gerai ir gražiai sutvarkytas, tik labai jau pavojingas: Griovia iškasti abiejose kelio pusėse po 2 metrus gylio ir neaptverti. Kas ten bus žiemą? Tikriausia bus pripažintas pavojingiausiu Lietuvoje......... O gal tie kanalai iškasti specialiai, kad po metų būtų galima šaukti jog kelią reikia rekonstruoti ir vėl sukišti ten keletą milijonų?

klaipėdietis

2011-07-18   13:04

IP: 78.61.138.164

dar reikėtų visus į kalėjimus ar konclagerius sukišt, nes vis vien kažkas vagia, plėšikauja ar žudo, kodėl visi normalūs vairuotojai turi laužyt savo automobilius dėl keleto asilų. lai pastovi su radarais policija, bus lėšų biudžetui, geriau nei tie kalneliai.

+

2011-07-18   12:20

IP: 86.100.65.50

geras sprendimas. ner ko skaraidyt!

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Automobiliai

Startavo 6-asis „Švyturių ralis“, kuriame dalyvaus 80-imt iš anksto užsiregistravusių automobilių ekipažų...

100–mečio „Švyturių ralio“ dalyviai tyrinėja Neringą nuotrauka, foto

Auganti Lietuvos automobilių rinka susiduria su rutina: į mūsų šalį toliau masiškai...

Naudotų automobilių vis daugėja nuotrauka, foto

Pirmadienio rytą ant uostamiesčio Mokyklos g. viaduko jau pradėtas montuoti naujas išmanusis...

Ant Mokyklos g. viaduko jau dygsta išmanusis matuoklis nuotrauka, foto

Mokslo metų pradžioje į didžiuosius miestus suvažiuoja gausybė studentų. Vairuojantiems nepažįstami miestai...

Klaipėdoje per žioplumą ne vienas važiuos prieš eismą nuotrauka, foto

Antano Smetonos pėdsakas Klaipėdoje nuotrauka, foto

Mažoji Lietuva, Antanas Smetona neabejotinai yra viena iškiliausių Lietuvos valstybės asmenybių. Jis itin reikšmingas...

„Neptūnas-Akvaservis“ – draugiško turnyro Tauragėje čempionas nuotrauka, foto

Sportas, Klaipėdos „Neptūnas-Akvaservis“ krepšininkai triumfavo Tauragėje vykusiame draugiškame keturių komandų Vytauto...

Klaipėdoje - nemokamos regbio rungtynės nuotrauka, foto

Sportas, ŠIEMET kelių veteranų entuziastų pastangomis buvo atkurta "Klaipėdos kovos" vyrų regbio komanda....

Klaipėdos krašto gubernatoriai nuotrauka, foto

Mažoji Lietuva, Klaipėdos krašte nuo 1924 iki 1939 metų vienas po kito darbavosi devyni...

Mažoji Lietuva, Paskelbta prieš 34 min.

Sportas, Paskelbta prieš 1 val.

Mažoji Lietuva, Paskelbta prieš 2 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...