Kada automobilis tampa muziejine vertybe?

Kada automobilis tampa muziejine vertybe?

Ar esate matę miesto gatvėmis lėtai parpsinčias išblizgintas „Volgas“, „Cadillacus“, „Bentley‘ius“ ar kitokių markių retro automobilius, į dienos šviesą traukiamus tik vasarą, ypatingų švenčių ar fotosesijų progomis? O galbūt kažkada matėte storu dulkių sluoksniu apsiklojusį, kadais buvusį jauną „Moskvičių“ ar „Zaporožietį“, pamirštą nepažįstamųjų sodyboje ar tiesiog pakelėje? Vieniems tokie automobiliai yra seniena, kitiems – muziejaus verta technika. Tačiau vis dėlto, kada iš tiesų automobilis tampa istoriškai vertingu?

Istorine motorine transporto priemone vadinama technika, pagaminta prieš 30 ir daugiau metų ir nebegaminama bent 15 metų. Taip pat svarbu, jog ji būtų originali – tai reiškia autentiška, su to laikmečio detalėmis, kurias naudojo automobilio gamintoja. Kuo daugiau autentikos – tuo automobilis vertingesnis. Tiesa, jeigu galvojote, kad istorinis automobilis skirtas tik pažiūrėti – klystate. Automobilis privalo būti važiuojantis, tačiau nenaudojamas kasdienėms reikmėms. Kitaip sakant – vieną kitą nuotaką pavėžėti galima, tačiau pieno į parduotuvę – ne.

Lyg ir viskas aišku, tačiau ar to pakanka, norint patekti į muziejų? Šiais metais „Inbank team Pitlane“ komandos pilotas Benediktas Vanagas perleido sunkvežimį GAZ 51A Marijampolėje įsikūrusiam istorinių automobilių muziejui „Kubilkiemis“. Jo vadovas Kęstutis Kubilius pasakoja, kad savo kolekcijoje turi per 100 automobilių ir antrą tiek motociklų. Visus juos vienija bendras bruožas, nenurodytas įstatymuose ar reikalavimuose, – jų istorija. 

K. Kubilius teigia, jog galėtų papasakoti, kuo ypatingas kiekvienas eksponatas: ar tai buvęs miesto mero automobilis, ar atvykęs iš užsienio šalių vadovų garažo. „Štai, kad ir GAZ 51A – galėsiu visiems pasakoti, jog jį gavau iš Dakaro rekordininko Benedikto Vanago!“ – entuziastingai prisipažįsta K. Kubilius.

Muziejaus vadovas sako, jog GAZ 51 modelių turi kelis – vienas jų yra priešgaisrinės pagalbos automobilis, o kitas – išskirtinis, nes varomas abejomis ašimis ir tai leidžia jam „nerti“ į bekelę. Naujesnės kartos GAZ 51A modelis muziejuje bus vienintelis, išsiskiriantis dar ir tuo, kad yra gerai „išsilaikęs“: 1972 metais pagamintas GAZ yra nuvažiavęs vos tūkstantį kilometrų!

Tačiau tai ne vienintelis jo išskirtinumas. Daugiau sužinoti galite muziejuje arba nuotoliniu būdu – B. Vanago „Youtube“ kanalo rubrikoje „Vanagas Extreme Machines“: bit.ly/Gaz_51A.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder