Ištatuiruoti automobilį

Ištatuiruoti automobilį

Stilius

Seniai seniai Henris Fordas pasakė: "Jūs galite pirkti bet kokios spalvos fordą su viena sąlyga - jei jis bus juodas". Dabar tokio prietaro dar laikosi S klasės mersedesų ar "Audi A8" pirkėjai. Vis dėlto gyvenimas daug spalvingesnis, teigia paprastesnėmis mašinomis besivažinėjantys žmonės.

Lietuvos gatvėse daugėja dailės kūrinių ant ratų - automobilių, tapusių aerografijos "aukomis".

"Aerografija - tai lyg tatuiruotės ant automobilio", - sako klaipėdietis Danis, kompiuterio ir paprasto prietaiso - aerografo - pagalba paverčiantis mašinos kėbulą fantastinio filmo veiksmo vieta ar vandenynu su jame nardančiais delfinais.

"Viskas priklauso nuo dailininko fantazijos ir kliento poreikių - nupaišyti galima bet ką, svarbu, kad derėtų ir prie mašinos, ir prie jos savininko", - teigia kitas uostamiesčio aerografininkas Rytis.

Pradžia - XIX amžiuje

Aerografijos (Vakaruose ji vadinama "airbrush" - "oro teptukas") gimimas siejamas su juvelyro iš JAV Ajovos valstijos Ebnerio Pilerio vardu. Būtent jis 1879 metais sukonstravo pirmą aerografą - prietaisą, skirtą purkšti dažus.

1905 metais aerografais imta dailinti motociklus, vėliau piešiniai persikėlė ir ant automobilių. Iš pradžių jais buvo dengiamos lenktyninės mašinos - neva padaryti įspūdį varžovams.

Trečiąjį praėjusio amžiaus dešimtmetį JAV pradėta dailinti ir paprastus automobilius. Piešiniai buvo dviejų trijų spalvų, paprastų motyvų, pavyzdžiui, degančio fakelo ar paukščių. Europoje aerografija išplito dar po maždaug 60 metų, kol praėjusį dešimtmetį nedrąsiais žingsniais pasiekė ir Lietuvą.

Tatuiruotė mašinai

"Lietuvoje tokių kaip aš nėra daug - Klaipėdoje gal trys, dar Vilniuje keli", - sako Danis, pirmąją transporto priemonę - motociklą - savo rankomis apipiešęs vos prieš metus, tačiau per tą laiką sulaukęs daugybės užsakymų.

"Tai tas pats, kas tatuiruotė, tik makro masteliu, - teigia Danis. - Pats procesas nėra labai sudėtingas. Sumaketuoji eskizą kompiuteriu, suderinti su užsakovu, paruoši automobilį ir paišai.

Paišymo trukmė priklauso nuo eskizo - jei jis sudėtingas, kaip, pavyzdžiui, ant mano "Opel Calibros", su aerografu rankoje galima praleisti ir 12-14 valandų. Kliento "Audi" filmo "Alien" motyvais dailinau 8 valandas".

Anot Ryčio, užtrunka ir pats kėbulo paruošimas - gruntavimas, šveitimas.

Piešinys padengiamas laku - taip ir gražiau, ir saugiau, mat lakas suriša dažus bei apsaugo nuo pašalinio poveikio.

Adamkaus niekas nepageidavo

Ar vien aerografija galima, pavyzdžiui, antros kartos "Volkswagen Golf" pakeisti neatpažįstamai?

"Nėra automobilio, kuriam tiktų viskas, ir nėra automobilio, kuriam netiktų niekas. Juk ir merginai kreivomis kojomis mini sijonas netinka - tiesiog reikia derinti, taikyti. Be to, svarbu ir mašinos savininko asmenybė. Todėl prieš imdamasis darbo aš stengiuosi su juo pabendrauti, sužinoti jo pomėgius, mėgstamą muziką, filmus ir panašiai", - teigia ketvirtus metus mašinas dailinantis Rytis.

Per tą laiką jam neteko sutikti norinčiojo savo automobilio dureles papuošti paveikslu "Ivanas Rūstusis užmuša savo sūnų" ar patrioto, ant varikio antvožo pageidaujančio Valdo Adamkaus veido.

Ornamentai, gyvūnai, vadinamoji biomechanika - populiariausi piešinių motyvai. Važinėjantieji sportinio stiliaus modeliais dažnai renkasi besiplaikstančias liepsnas - taip pabrėžiama galia ir dinamika.

"Štai vieno jauno vaikino "Mazda MX-3" papuošiau animacinio serialo "Drakonų kova" motyvais. Pagal mašinos savininko charakterį tai labai tiko", - pasakoja Danis.

Pasak jo, aerografija galima ir paslėpti kėbulo defektus, ir imituoti "tiuningą", sukurti optinę apgaulę, "sulaužyti" mašinos formas. "Mačiau "Mercedes-Benz" universalą, vien piešinio pagalba paverstą "ferariu", - sako Danis.

Kaina - reliatyvu

Kiek kainuoja šis malonumas? Pinigų kiekis, paliksiantis jūsų piniginę ant mašinos atsiradus originaliam piešiniui, priklauso nuo jo sudėtingumo.

"Mažas ornamentas gali kainuoti daug, ir atvirkščiai - primityvus piešinys bus pigesnis", - sako Rytis.

"Degalų bako dangtelį padengti piešiniu gali kainuoti 50 litų, o variklio antvožą - nuo 500 iki 1 000 litų. Visos mašinos - išskyrus stogą - išpiešimas vidutiniškai kainuoja 3-4 tūkstančius litų. Tačiau tai - sąlyginė kaina", - konkrečias sumas įvardija Danis.

Tomas GUKAUSKAS

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder