2019 m. kovo 19 d. 02:07 val., antradienis

ve  >  Žinios  >  Ekonomika  >  Automobiliai

Automobiliai

Greičio mėgėjams ateis sunkios dienos

(16)

Greičio mėgėjams ateis sunkios dienos  nuotrauka, foto

Saugus eismas

Šiomis dienomis ant susisiekimo ministro Algirdo Butkevičiaus darbo stalo pateko stacionarių greičio matuoklių įrengimo valstybinės reikšmės keliuose koncepcija.

Neseniai speciali darbo grupė, kurioje - įvairiausių valstybės institucijų atstovai, paruošė projektą, numatantį, kur, kiek ir kokius greičio matavimo prietaisus reikėtų sumontuoti.

Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamento direktorius Vigilijus Sadauskas sako, kad stacionarius greičio matuoklius siūloma visų pirma įrengti vadinamosiose juodosiose dėmėse - kelių atkarpose, kur įvyksta daug žmonių sužalojimais ar žūtimis pasibaigusių avarijų.

"Tokiose vietose siūloma įrengti maždaug 100 greičio matavimo prietaisų, ir ten jie turėtų būti nuolat. Kitur įrengiami matuokliai galėtų būti ir kilnojamieji, statomi vairuotojams iš anksto nežinomose vietose", - teigia specialistas.

Tiesa, visų planuojamų įrengti matuoklių skaičius kol kas nežinomas - pasak V. Sadausko, jį turi pateikti Lietuvos automobilių kelių direkcija po specialios studijos.

Užpildyti "inkilus"

Minėtos darbo grupės nuomone, matuoklių reikėtų kuo daugiau.

"Pavyzdžiui, Vilniuje dabar yra 28 vietos, kuriose stovi greičio matuoklių dėžės, tačiau pačių matuoklių tėra keli. Jie nuolat perkeliami iš vieno vadinamojo inkilo į kitą, tačiau gudresni vairuotojai atpažįsta, kuriuose nėra matuoklio, ir apie tai pasidalina informacija su kitais.

Tikimybė greičio matuokliu Vilniuje užfiksuoti pažeidimą tėra viena iš penkių, o štai Prancūzijoje matuoklių nėra vos 30-yje procentų paruoštų jų stovėjimo vietų. Be to, šioje šalyje jie įrengiami ir specialiais skiriamaisiais ženklais nepažymėtuose automobiliuose, stovinčiuose šalikelėje", - pasakoja Saugaus departamento vadovas.

Be juodųjų dėmių, greičio matavimo įrenginiai turėtų atsirasti ties įvažiavimo keliais į miestus, keliuose, kuriuos dažnai kerta pėstieji, taip pat vietose, kur, remiantis policijos statistika, įvyksta nemažai eismo nelaimių.

Kalbama, kad iš viso galėtų būti įrengta 400-500 matuoklių. Visa tai - užmiestyje, nes panašius projektus miestuose turėtų įgyvendinti pačios savivaldybės.

Šiuo metu magistraliniuose Lietuvos keliuose tėra tik du stacionarūs greičio matavimo prietaisai - ties Kaunu bei Utena.

Du tipai

Greičiausiai bus pasirinkti dviejų matavimo tipų - taškinio ir sektorinio - matuokliai.

"Taškiniai matuokliai fiksuotų transporto priemonės greitį vienoje konkrečioje vietoje, o sektoriniai - tam tikroje, pavyzdžiui, 3, 5 ar 10 kilometrų atkarpoje. Tokiu atveju būtų išvedamas vidutinis automobilio greitis - jei jis neviršytų maksimalaus leistino tame ruože, žmogus nebūtų baudžiamas", - aiškina V. Sadauskas.

Jo teigimu, sektoriniai matavimo prietaisai efektyvūs būtų avaringumu pasižyminčiose atkarpose.

Kada ir už kiek - neaišku

Anot V. Sadausko, iš matuoklių gaunamus duomenis greičiausiai priims ir apdoros Lietuvos eismo priežiūros tarnyba, vėliau išsiuntinėsianti pažeidėjams pranešimus apie skirtas baudas.

Vienas svarbiausių dalykų, V. Sadausko tikinimu, yra dabartinių teisės aktų patobulinimas, turintis atsakomybę už greičio pažeidimą, užfiksuotą stacionariu matuokliu, perkelti ant transporto priemonės savininko pečių.

"Taip yra visoje Europoje - jei perdavei savo mašiną draugui, o šis ja viršijo greitį, baudos kvitas ateis tau, ir įrodinėk, kad vairavai ne tu. Pas mus problema yra ta, kad galima bausti tik tą asmenį, kuris vairavo, o jį nustatyti neretai būna sunku", - teigia valdininkas.

Be to, tik transporto priemonės numerį fiksuojantys, o ne veidus fotografuojantys prietaisai būtų pigesni, neiškiltų ir asmens privatumo pažeidimo tikimybės.

Kol kas nekalbama nei apie viso projekto kainą, nei apie jo įgyvendinimo terminus.

"Terminai priklausys ir nuo politinių sprendimų, ir nuo norų. Pavyzdžiui, minėtoji Prancūzija sugebėjo tūkstančio matuoklių sistemą sumontuoti per dvejus metus.

Pinigų saugaus eismo būklei gerinti skiriama kasmet, tik dar neaišku, kiek tiksliai greičio matuoklių reikėtų visos Lietuvos keliuose. Be to, kol kas nenuspręsta ir tai, kaip tuos prietaisus ir visą infrastruktūrą naudosime - ar pirksime juos, ar tik paslaugą. Nuo to kaina irgi priklauso", - "Autosalonui" sakė V. Sadauskas.

Neoficialiais duomenimis, kelių šimtų matuoklių sistemos įgyvendinimui gali prireikti ir keliasdešimties milijonų litų.

Tomas GUKAUSKAS

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

ramis

2010-05-02   07:31

atsipeikekit,diskusijos apie baudu surikinejimus tik mazvaikiu sapaliones,vairuoju virs 15 metu,mokejau bauda tris kartus ir tai ne del greicio

2to britva

2010-05-02   07:31

bet tevams koks skausmas liks.nedurniuok,surimtek,juk koks gyvenimas grazus

britva

2010-05-02   07:31

kas ju neturi

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Automobiliai

Praėjusiais metais Klaipėdos "Regitroje" užfiksuota 10 atvejų, kai buvo siekiama nesąžiningai išlaikyti...

Kiek naujų vairuotojų Klaipėdoje "iškepta" praėjusiais metais? nuotrauka, foto

Lietuvos policija pradeda naudoti alkoholio detektorius, kurie efektyviai ir greitai padeda...

Pradeda naudoti bekontakčius alkoholio detektorius nuotrauka, foto

„Regitra“ trečiadienį paskelbė atnaujintą numatomų gaminti numerio ženklų sąrašą. Jis papildytas daugiau...

„Regitra“ siūlo rezervuoti išskirtinius numerius nuotrauka, foto

Antradienio vakarą Vakarų ir Šiaurės Vakarų Lietuvoje esama slidžių kelio ruožų.

Klaipėdos rajone ant kelių formuojasi plikledis nuotrauka, foto

Rinkimai baigėsi: prasideda koalicijų galvosūkiai nuotrauka, foto

Klaipėda, Savivaldos rinkimai Klaipėdos apskrityje baigėsi ir iš anksto prognozuotomis pergalėmis, ir intrigomis....

Išvažiavo gyventi į Klaipėdą, palikę šunis prie būdos nuotrauka, foto

Gyvūnai, Laivių kaime nuo žiemos vidurio palikti šeimininkų, kurie išsidangino gyventi į...

Arvydo Vaitkaus situacija kelia klausimų nuotrauka, foto

Klaipėda, Klaipėdos jūrų uosto vadovo Arvydo Vaitkaus ketinimai toliau vadovauti uostui ir kartu...

Prie Sendvario žiedo - eismo apribojimas nuotrauka, foto

Klaipėda, Nuo pirmadienio ryto vairuotojams teko keisti įpročius Šilutės plente prie Sendvario žiedinės...

Klaipėda, Paskelbta prieš 6 val.

Klaipėda, Paskelbta prieš 10 val.

Klaipėda, Paskelbta prieš 10 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...