Geriausias Europoje bus žinomas jau greitai

Geriausias Europoje bus žinomas jau greitai

Automobilių rinkimai

Karštinė prasideda. Konkurso "Car of the Year" komisija atrinko septynias mašinas, kovosiančias dėl Europos metų automobilio-2006 titulo. Šiuo renginiu prasidės Metų automobilių rinkimas daugelyje Senojo Žemyno šalių ir tęsis kelis mėnesius.

Įprastai 41-us metus vykstančio "Car of the Year" konkurso nugalėtojais tampa praktiški ir ne patys brangiausi automobiliai.

Galbūt todėl finalininkai - "Alfa Romeo 159", 3-iosios serijos BMW, "trynukai" "Citroen C1/Peugeot 107/Toyota Aygo", "Mazda5", "Renault Clio", "Toyota Yaris" bei "Volkswagen Passat" už nugaros paliko S klasės mersedesą, "Porsche Cayman" ar "Nissan Murano".

Iš viso į geriausio Europos automobilio titulą pretendavo 28 automobiliai. Kaip ir kasmet, jiems taikyti keli reikalavimai - modelis turi būti visiškai naujas (o ne atnaujintas), debiutavęs ne vėliau kaip prieš 12 mėnesių, jis turi būti jau pardavinėjamas arba netrukus bus pardavinėjamas bent penkiose Europos šalyse, o prognozuojamas pardavimų kiekis turi būti ne mažiau 5 tūkst. egzempliorių per metus.

Jokių kitų apribojimų nėra, todėl, pavyzdžiui, mažasis "Suzuki Swift" konkurse varžėsi su milžinu "Nissan Pathfinder", o šeimyninis minivenas "Fiat Croma" - su "Range Rover Sport". Tiesa, šios mašinos į finalą nepateko.

Be jau minėtų modelių, antrus metus iš eilės nepasisekė "korėjiečiams". Jų "Hyundai Sonata", "Kia Rio" bei "Ssang Yong Rodius" (šį visureigį britai neseniai išrinko šlykščiausiu metų automobiliu), kaip ir B bei ML klasių mersedesai, "Chevrolet Spark (Matiz)", "Daihatsu Sirion", "Jeep Grand Cherokee", "Lexus GS", "Opel/Vauxhall Zafira", "Peugeot 1007", "Suzuki Grand Vitara", "Seat Leon" bei "Volkswagen Fox", komisijos nuomone, pasirodė esantys neverti finalininkų vardo.

Šiais metais mašinas vertina automobilių temomis rašantys 58 žurnalistai iš 22 šalių. Vertinimo kriterijai paprasti - išvaizda, komfortas, funkcionalumas, saugumas, ekonomiškumas, dinamika, valdomumas, ekologiškumas, pasitenkinimas mašina. Tačiau bene svarbiausia taisyklė - kainos ir kokybės santykis.

Tiesa, šiuo požiūriu pernykštis Europos metų automobilis - hibridinis "Toyota Prius" buvo išimtis, tačiau jis šio titulo nusipelnė dėl naujų technologijų. Beje, šiemet paaiškėjo, jog jos nėra tobulos - "Tojotai" teko atšaukti 2004-2005 metais pagamintų 160 tūkst. "Prius" modelių, nes dėl defekto gali užgesti benzininis variklis.

O anksčiau Metų automobiliais tapo tikrai - kainos ir kokybės santykio prasme - idealūs modeliai, beje, jau ne pirmus metus okupuojantys Lietuvos kelius. Tai ir "Audi 80" (1973 m.) bei "Audi 100" (1983 m.), žinoma, "Volkswagen Golf" (1992 m.), taip pat "Ford Escort" (1981 m.), "Opel Kadett" (1985 m.), "Ford Scorpio" (1986 m. ), "Opel Omega" (1987 m.) ar "Citroen XM" (1990 m.).

Šiųmetinis laimėtojas paaiškės lapkričio 14-ąją. Jį komisijos nariai išrinks susumavę balsus, skirtus kiekvienam finalininkui. Vienas komisijos narys savo 25 balus gali atiduoti penkiems modeliams, maksimalus balas vienam automobiliui - 10.

Konkursas "Car of the Year" vyksta nuo 1964-ųjų. Tada rinkimų nugalėtoju tapo "Rover 2000".

Šis renginys gimė keliems Europos žurnalams, savarankiškai rinkusiems Metų automobilius, suvienyti savo pajėgas. Konkursą organizuoja septyni Europos leidiniai - "Auto Visie" (pagrindinis "Car of the Year" iniciatorius, Nyderlandai), "Auto" (Italija), "Autocar" (Didžioji Britanija), "Autopista" (Ispanija), "L'Automobile Magazine" (Prancūzija), "Stern" (Vokietija) bei "Vi Biligare" (Švedija).

Kristina RAČKAUSKAITĖ

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder