Gamintojams "konceptai" - lyg lakmuso popierėlis

Gamintojams "konceptai" - lyg lakmuso popierėlis

Frankfurto autosalonas

"Mazda Sassou" salonas - lyg iš futuristinio filmo

Artėjantis didžiausiu pasaulyje vadinamas Frankfurto autosalonas kelia vis didesnį automobilių pramonės ekspertų ir analitikų susidomėjimą. Jų akiratyje - ne tik paprastiems vairuotojams skirti nauji modeliai, tačiau ir koncepciniai automobiliai. Būtent jie leidžia spėti artimiausias mašinų dizaino ir technologijų vystymosi tendencijas.

"Autosalone" jau rašėme apie tris "konceptus" - "Mitsubishi Sportback", "Renault Egeus" bei "Citroen C-SportLounge". Dažnai net nevažiuojančius ir variklio neturinčius koncepcinius modelius, kuriuos galima pavadinti savotiškais žvalgais, turinčiais sužinoti specialistų bei konkurentų reakciją ir nuomones, pristatys ir kiti gamintojai.

"Mazda Sassou", jo kūrėjų teigimu, yra ateities jaunimo, perkančio sau pirmąjį automobilį gyvenime, modelis. Panašu, japonai orientuojasi į Senojo Žemyno rinką - trejų durų hečbekas sukurtas "Mazda" kompanijos Europos dizaino studijoje, esančioje, beje, tame pačiame Frankfurte.

Automobiliui neįprastą ratų formulę 2+1 turintis prototipas "Peugeot 20Cup" serijiniu būdu gaminamas nebus

Japonai teigia, kad būtent "Sassou" (japonų kalboje šis žodis reiškia teigiamą požiūrį) geriausiai apibūdina kompanijos požiūrį į ateities automobilius. Mašinos salone įgyvendintas "Shoji" - plonų popieriaus durų, leidžiančių įžvelgti iš jų esančių objektų kontūrus, principas. Viduje yra paslėptos interjero detalės, išryškėjančios tik esant tam tikram apšvietimui.

Vairuotojo bei keleivių bendravimas su mašina paremtas interaktyviomis technologijomis. Vietoje įprasto rakto - USB jungtis su atminties kortele. Suspaustu oru valdomos šoninė ir galinė sėdynės - jas įmanoma transformuoti pagal keleivių pageidavimus.

Dar vieną ateities "japoną" - "Toyota Endo" - taip pat sukūrė europiečiai, studija "Toyota ED2". Nors tai - dviejų durų mažylis, tačiau autoriai jį vadina vienatūriu. "Koncepte" telpa keturi žmonės, kiekvienam skirta po atskirą sėdynę.

Erdvės priekyje sėdintiems žmonėms padaugėjo atsisakius įprastos konsolės, vietoje panelio sukonstravus sensorinį ekraną, o vairą sumontavus taip, lyg jis kabėtų ore. Be to, salono erdvę optiškai padidina ir stiklinis stogas bei dideli langai.

"Ford Iosis" durys iš karbono pluošto yra ne atsidarančios, o pasisukančios

Į ateitį - trimis ratais. Turbūt taip mąsto prancūzai "Peugeot", be "Egeus" modelio, Frankfurte pristatysiantys neįprastą triratį automobilį - eksperimentinį prototipą "20Cup". Tai - dviejų vietų mašina, kurios gale - tik vienas ratas. Iš karbono pluošto pagamintą kėbulą turinčio automobilio priekis primena "Peugeot 407" modelį.

500 kg svorio "20Cup" gavo naują turbininį variklį, prancūzų sukurtą kartu su BMW inžinieriais. 170 AG motoro maksimalus sukimo momentas - 240 Nm. Jis montuojamas su sekvencine 6 laipsnių greičių dėže. pavaros perjungiamos mygtukais ant vairo. Vairuotoją ir keleivį apsivertimo atveju saugos du tvirti lankai.

"Iosis" - būtent šis "Ford" kompanijos "konceptas" Frankfurto autosalone pristatys naujos kartos "Mondeo" modelį. "Tai - ne "Mondeo" įpėdinis, o jo ateities indikatorius" , - teigia amerikiečiai. Jie "Iosis" dizainą vadina kinetišku - esą šis atspindi judėjimo energiją.

Automobilio salonas, kaip ir minėtų "Sassou" bei "Endo" "konceptų", nukelia į ateitį - aliuminio, karbono ir odos apdaila, bei, suprantama, naujausios technologijos (skystų kristalų monitorius, variklio paleidimo mygtuko paspaudimu sistema ir pan. Daugelį iš šių dalykų žadama panaudoti ir naujosios kartos "Mondeo" modelyje.

Kristijonas BAUKYS

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder