Europai geriausias "Ford" vienatūris

Metų automobiliai

Europa renkasi unifikaciją. Taip būtų galima pavadinti pasibaigusio Europos 2007 metų automobilio rinkimų rezultatus.

Pirmąsias keturias vietas prestižiškiausiame, nuo 1964 metų vykstančiame, Senojo žemyno "ratuotame" konkurse laimėjo modeliai, kuriuos sunku priskirti - ne pagal kėbulo tipą, o pagal universalumą - vienai klasei. Visi jie turi skirtingoms klasėms būdingų bruožų.

Vos dviem taškais aplenkęs kompaktinį "Opel Corsa" (233 tšk.), geriausiu 2007-ųjų Europos automobiliu tapo "Ford S-MAX" (235) - taškus jam skyrė 57 iš 58 komisijos narių, automobilių srityje besispecializuojančių žurnalistų.

Komentuodamas rezultatus, žiuri komisijos vadovas Rėjus Hatonas sakė: "Komisijos narius sužavėjo "Ford S-MAX" modelio koncepcija: didelis, erdvus ir funkcionalus vienatūris važiuoja kaip įprastas ketverių durelių sedanas".

Žiuri įvertino septynviečio miniveno sportiškumą ir saugumą. "Įprastai šeimyninių automobilių svorio centras yra aukščiau nei lengvųjų automobilių, o tai savo ruožtu turi įtakos saugumui, pavyzdžiui, stabilumui posūkiuose. "S-Maksui" pavyko tai suderinti", - "Autosalonui" teigė Justas Nekrošius, bendrovės "Vilniaus Vista" marketingo vadovas.

Dar anksčiau "Euro NCAP" saugumo bandymuose "Ford S-MAX" buvo suteiktas maksimalus saugumo įvertinimas - penkios žvaigždutės. Tai - geriausias rezultatas tarp šios klasės automobilių.

Komisija sukritikavo tik vieną šių metų kovą oficialiai Ženevoje debiutavusio "Ford S-MAX" bruožą - važiavimo savybes naudojant didelius, už papildomą kainą montuojamus 18 colių ratlankius.

Universalumu pasižymi ir nedaug nuo fordo atsilikęs "Opel Corsa" - iš išorės atrodantis mažyliu, viduje jis nustebina erdvumu.

Panašiomis savybėmis gamintojai apdovanojo ir trečioje vietoje likusį kompaktinį miniveną "Citroen C4 Picasso" (222 tšk., beje, 17 komisijos narių jam skyrė maksimalų balų skaičių - 10-čia daugiau nei fordui), ir ketvirtą vietą užėmusį "Škoda Roomster" (189).

Penktas liko stilingas hečbekas "Honda Civic" (148), po jo - "Peugeot 207" (144), "Volvo C30" (141) bei "Fiat Grande Punto" (138).

"Europos metų automobilio rinkimų rezultatus vertiname tik kaip informaciją - mums įtakos vienas ar kitas titulas nedaro", - tikino Lietuvos 2007 metų automobilio konkurso organizatorius Valdas Vilūnas.

Anot jo, skiriasi šių konkursų sąlygos - Lietuvoje, skirtingai nei Europos rinkimuose, rengiama speciali pretendentų bandymo stovykla, ir tik po jos paaiškėja, kuris modelis vertas geriausiojo vardo. Šią savaitę tokia bandymų stovykla vyks Palangoje.

Iki šiol nėra buvę, kad Europos ir Lietuvos žurnalistų nuomonės dėl Metų automobilio sutaptų.

"-iausieji" - kaip iš pypkės

Tuo metu visame pasaulyje įvairaus pobūdžio "-iausiųjų" rinkimai - pačiame įkarštyje. Renka visi ir visus.

"Mercedes-Benz GL 450" tapo konkurso "Geriausias 2007 metų visureigis" nugalėtoju. Konkursą surengė vienas svarbiausių JAV automobilinių žurnalų "Motor Trend".

Žiuri išrinko "Mercedes-Benz GL" iš 22 konkurso dalyvių. Amerikiečių žurnalistai aiškino pasirinkę jį todėl, kad šis visureigis pasižymi kokybe, dinamiškumu, geru valdymu ir aukščiausiu komforto lygiu.

Populiarus britų žurnalas "Autocar" geriausiu metų koncepciniu automobiliu išrinko švedų "Saab Aero X". Apdovanojimo ceremonijoje Londone pažymėta, jog jis skirtas už dinamišką išvaizdą ir "Saab" kompanijos aviacinio stiliaus išlaikymą, įskaitant ir inovacinį panoraminį priekinį stiklą, ir ratų diskus su lėktuvo propelerio sparnus primenančių stipinų piešiniu.

Prestižinė "Auksinio vairo" premija, įsteigta vokiečių žurnalo "Bild am Sonntag", skirta mažiausiam "Volvo" modeliui C30. 25 žurnalistų komisija šiam kompaktiniam automobiliui skyrė šešias pirmąsias vietas 15-oje kategorijų, dar penkiose jis užėmė antrą vietą. Be to, "Volvo C30" Vokietijoje laimėjo ir "Auto Bild Design" apdovanojimą.

Pietų Amerikos metų automobiliu pripažintas "Nissan Tiida". Pažymėtas jo vairavimo malonumas, erdvus salonas ir geras kokybės bei kainos santykis. 68 žurnalistų iš 19 šalių sprendimu antra šiame konkurse liko "Honda Civic", trečias - "Toyota Yaris".

O štai JAV interneto puslapio "The Truth About Cars" lankytojai išrinko dešimt blogiausių 2006 metų automobilių. Įdomu tai, kad 9 iš jų pagaminti Jungtinėse Valstijose. Štai blogiausiųjų dešimtukas: koncerno "General Motors" minivenai, "Jeep Compass", "Buick Rendezvous", "Chrysler Aspen", "Hummer H2", "Chevrolet Monte Carlo", "Subaru B9 Tribeca", "Saab 9-7X", "Lincoln Mark LT" ir "Chevrolet Aveo".

Tomas GUKAUSKAS

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder