2018 m. rugsėjo 20 d. 15:18 val., ketvirtadienis

ve  >  Žinios  >  Ekonomika  >  Automobiliai

Automobiliai

Eismas be taisyklių ir ženklų - saugesnis?

(2)

Eismas be taisyklių ir ženklų - saugesnis? nuotrauka, foto

EISMO SAUGUMAS visiškai nepriklauso nuo valstybės pastangų šioje srityje. Jį reguliuoja ne šviesoforai, atitvarai, taisyklės ar įstatymai - eismo saugumas priklauso tik nuo pačių žmonių. Tuo įsitikinęs originalią studiją, paremtą mirtinų avarijų statistika, parengęs mokslininkas.

© Eimanto CHACHLOVO nuotr.

Praėjusį sekmadienį Lietuva paminėjo Saugaus eismo dieną. Minėjo tradiciškai - kalbomis, renginiais, statistikos pacitavimu. Tačiau norint iš tiesų sumažinti mirčių keliuose skaičių reikia visiškai ne to. Reikia kardinaliai naujo - iki minimumo supaprastinti Kelių eismo taisykles (KET) ir egzaminavimo tvarką, nustoti bausti vairuotojus už menkiausius pažeidimus. Maža to - avarijos vyksta ne dėl įvairių saugumo priemonių buvimo ar nebuvimo keliuose ir automobiliuose, o dėl... šypsenų ir džiaugsmo trūkumo vairuotojų veiduose. Tokias "eretiškas" mintis šalies valdžios institucijoms siūlo vilnietis Alanas Petrauskas.

Visai neseniai pabaigtą studiją, pavadintą "Eismo saugumas pasaulyje ir Lietuvoje", A. Petrauskas išsiuntė ir į Susisiekimo ministeriją, ir į Kelių policijos tarnybą, nusiuntė ir transporto srityje dirbantiems mokslininkams.

Šios studijos postulatai - išties revoliuciniai, tiesa, kai kurie iš jų statistikos pavidalu jau publikuoti užsienio specialistų, o štai mūsų šalyje net ir įpusėjus antram XXI amžiaus dešimtmečiui gali nuskambėti lyg eretiko mintys.

"Savo darbe dirbu tik su faktais, todėl darydamas išvadas ir rėmiausi faktais - statistika, formulėmis, lentelėmis. Ir būtent statistika parodo vieną iš pagrindinių dalykų - eismo saugumas visiškai nepriklauso nuo valstybės pastangų šioje srityje. Eismo saugumą reguliuoja ne šviesoforai, atitvarai, taisyklės ar įstatymai - jis priklauso tik nuo pačių žmonių", - trumpai studijos išvadas apibūdina A. Petrauskas.

POŽIŪRIS. Jei valstybė savo sudėtingais įstatymais, perdėtais ribojimais ir draudimais nesukeltų prievartos bei įtampos, žūvančiųjų avarijose sumažėtų iki minimumo, įsitikinęs radikalius sprendimus eismo saugumo srityje siūlantis Alanas Petrauskas. Asmeninio albumo nuotr.

Gimė iš liūdnos patirties

Save A. Petrauskas, profesionalus chemikas, vadina kone išsamiausios pasaulyje mirtimis pasibaigusių avarijų statistikos duomenų savininku.

"Juos pradėjau rinkti neseniai, kai iš Kanados grįžau gyventi į Lietuvą. Paaiškėjo, jog mano kanadietiškas vairuotojo pažymėjimas čia negalioja, ir man būtina išlaikyti egzaminus bei gauti lietuvišką pažymėjimą. Kai pradėjau gilintis į egzaminų klausimus, KET ir Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, pašiurpau - kam ten tiek daug informacijos, kurios vairuotojui absoliučiai nereikia", - pasakojo chemijos mokslų daktaras.

 

Anot jo, įstatymų sudėtingumas ir egzaminavimo klausimų painumas "akivaizdžiai mažina eismo saugumą ir bendrą gyvenimo kokybę Lietuvoje": "Manau, kad šitai kyla iš neteisingo supratimo, kas yra eismo saugumas, nuo ko jis priklauso, ir kokiais būdais jį galima praktiškai užtikrinti."

Pasak kritikų, kad ir kaip eismo saugumo ekspertai stengėsi, jiems nepavyko nustatyti jokios priklausomybės tarp policijos aktyvumo ir eismo saugumo. Esą policija turėtų ne bausti, o rūpintis gera vairuotojų nuotaika. Egidijaus JANKAUSKO nuotr.

Saugiau be taisyklių?

"Paimkime KET, - toliau aiškina A. Petrauskas. - Automobiliu važinėjau daugelyje pasaulio šalių - ir Kanadoje, ir JAV, ir Vakarų Europoje, Azijoje, Centrinėje ir Pietų Amerikoje. Daugumoje iš jų eismo taisyklės daug paprastesnės, trumpesnės, tačiau mirtinų avarijų ten įvyksta mažiau nei pas mus, nors mūsų KET - milžiniškos.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

2016-03-24   17:51

IP: 193.219.39.194

-Taip !-be komentaru ! Belieka laukti milijono Lietuvos vairuotoju - TAIP ! -Tuomet ,galbut ...DIEVAS isgirstu Faktus !!! -Didele PAGARBA p.Alanui

lolo

2014-04-09   14:22

IP: 78.61.243.13

puikus straipsnis ir dar puikesnes mintys. Is tiesu gryna tiesa, net nera ko ir pridurti. Tik gaila kad tai bus niekam neidomu (turint galvoje istatymu leidejus ir kt.specus)

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Automobiliai

Auganti Lietuvos automobilių rinka susiduria su rutina: į mūsų šalį toliau masiškai...

Naudotų automobilių vis daugėja nuotrauka, foto

Pirmadienio rytą ant uostamiesčio Mokyklos g. viaduko jau pradėtas montuoti naujas išmanusis...

Ant Mokyklos g. viaduko jau dygsta išmanusis matuoklis nuotrauka, foto

Mokslo metų pradžioje į didžiuosius miestus suvažiuoja gausybė studentų. Vairuojantiems nepažįstami miestai...

Klaipėdoje per žioplumą ne vienas važiuos prieš eismą nuotrauka, foto

Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu yra sumontuotos 25 greičio palaikymo...

25 sistemos veikia, jau sulauksime ir baudų nuotrauka, foto

Prezidentei krizė buvo pelninga nuotrauka, foto

Lietuva, Seimo Biudžeto ir finansų komitetas tęsia parlamentinį tyrimą, kas lėmė 2009-aisiais Lietuvoje...

Gatvė rekonstruojama greičiau nei planuota nuotrauka, foto

Klaipėda, Pamario gatvės rekonstrukcija bus baigta daug greičiau nei planuota. "Jau šiais metais...

Lietuvos skola toliau auga - pasiekė 35300000000 € nuotrauka, foto

Euras, Lietuvos bendroji skola užsieniui antro ketvirčio pabaigoje sudarė 35,3 mlrd. eurų,...

Klaipėdos moterų drama: bijo siautėjančio užpuoliko nuotrauka, foto

Kriminalai, Po moters, šeštadienį vežimėlyje stūmusios vaiką, kraupios akistatos su užpuoliku Klaipėdos Šarlotės...

Lietuva, Paskelbta prieš 34 min.

Klaipėda, Paskelbta prieš 1 val.

Euras, Paskelbta prieš 1 val.

Kriminalai, Paskelbta prieš 2 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...