2018 m. lapkričio 17 d. 10:31 val., šeštadienis

ve  >  Žinios  >  Ekonomika  >  Automobiliai

Automobiliai

Eismas be taisyklių ir ženklų - saugesnis?

(2)

Eismas be taisyklių ir ženklų - saugesnis? nuotrauka, foto

EISMO SAUGUMAS visiškai nepriklauso nuo valstybės pastangų šioje srityje. Jį reguliuoja ne šviesoforai, atitvarai, taisyklės ar įstatymai - eismo saugumas priklauso tik nuo pačių žmonių. Tuo įsitikinęs originalią studiją, paremtą mirtinų avarijų statistika, parengęs mokslininkas.

© Eimanto CHACHLOVO nuotr.

Praėjusį sekmadienį Lietuva paminėjo Saugaus eismo dieną. Minėjo tradiciškai - kalbomis, renginiais, statistikos pacitavimu. Tačiau norint iš tiesų sumažinti mirčių keliuose skaičių reikia visiškai ne to. Reikia kardinaliai naujo - iki minimumo supaprastinti Kelių eismo taisykles (KET) ir egzaminavimo tvarką, nustoti bausti vairuotojus už menkiausius pažeidimus. Maža to - avarijos vyksta ne dėl įvairių saugumo priemonių buvimo ar nebuvimo keliuose ir automobiliuose, o dėl... šypsenų ir džiaugsmo trūkumo vairuotojų veiduose. Tokias "eretiškas" mintis šalies valdžios institucijoms siūlo vilnietis Alanas Petrauskas.

Visai neseniai pabaigtą studiją, pavadintą "Eismo saugumas pasaulyje ir Lietuvoje", A. Petrauskas išsiuntė ir į Susisiekimo ministeriją, ir į Kelių policijos tarnybą, nusiuntė ir transporto srityje dirbantiems mokslininkams.

Šios studijos postulatai - išties revoliuciniai, tiesa, kai kurie iš jų statistikos pavidalu jau publikuoti užsienio specialistų, o štai mūsų šalyje net ir įpusėjus antram XXI amžiaus dešimtmečiui gali nuskambėti lyg eretiko mintys.

"Savo darbe dirbu tik su faktais, todėl darydamas išvadas ir rėmiausi faktais - statistika, formulėmis, lentelėmis. Ir būtent statistika parodo vieną iš pagrindinių dalykų - eismo saugumas visiškai nepriklauso nuo valstybės pastangų šioje srityje. Eismo saugumą reguliuoja ne šviesoforai, atitvarai, taisyklės ar įstatymai - jis priklauso tik nuo pačių žmonių", - trumpai studijos išvadas apibūdina A. Petrauskas.

POŽIŪRIS. Jei valstybė savo sudėtingais įstatymais, perdėtais ribojimais ir draudimais nesukeltų prievartos bei įtampos, žūvančiųjų avarijose sumažėtų iki minimumo, įsitikinęs radikalius sprendimus eismo saugumo srityje siūlantis Alanas Petrauskas. Asmeninio albumo nuotr.

Gimė iš liūdnos patirties

Save A. Petrauskas, profesionalus chemikas, vadina kone išsamiausios pasaulyje mirtimis pasibaigusių avarijų statistikos duomenų savininku.

"Juos pradėjau rinkti neseniai, kai iš Kanados grįžau gyventi į Lietuvą. Paaiškėjo, jog mano kanadietiškas vairuotojo pažymėjimas čia negalioja, ir man būtina išlaikyti egzaminus bei gauti lietuvišką pažymėjimą. Kai pradėjau gilintis į egzaminų klausimus, KET ir Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, pašiurpau - kam ten tiek daug informacijos, kurios vairuotojui absoliučiai nereikia", - pasakojo chemijos mokslų daktaras.

 

Anot jo, įstatymų sudėtingumas ir egzaminavimo klausimų painumas "akivaizdžiai mažina eismo saugumą ir bendrą gyvenimo kokybę Lietuvoje": "Manau, kad šitai kyla iš neteisingo supratimo, kas yra eismo saugumas, nuo ko jis priklauso, ir kokiais būdais jį galima praktiškai užtikrinti."

Pasak kritikų, kad ir kaip eismo saugumo ekspertai stengėsi, jiems nepavyko nustatyti jokios priklausomybės tarp policijos aktyvumo ir eismo saugumo. Esą policija turėtų ne bausti, o rūpintis gera vairuotojų nuotaika. Egidijaus JANKAUSKO nuotr.

Saugiau be taisyklių?

"Paimkime KET, - toliau aiškina A. Petrauskas. - Automobiliu važinėjau daugelyje pasaulio šalių - ir Kanadoje, ir JAV, ir Vakarų Europoje, Azijoje, Centrinėje ir Pietų Amerikoje. Daugumoje iš jų eismo taisyklės daug paprastesnės, trumpesnės, tačiau mirtinų avarijų ten įvyksta mažiau nei pas mus, nors mūsų KET - milžiniškos.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

2016-03-24   17:51

IP: 193.219.39.194

-Taip !-be komentaru ! Belieka laukti milijono Lietuvos vairuotoju - TAIP ! -Tuomet ,galbut ...DIEVAS isgirstu Faktus !!! -Didele PAGARBA p.Alanui

lolo

2014-04-09   14:22

IP: 78.61.243.13

puikus straipsnis ir dar puikesnes mintys. Is tiesu gryna tiesa, net nera ko ir pridurti. Tik gaila kad tai bus niekam neidomu (turint galvoje istatymu leidejus ir kt.specus)

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Automobiliai

"Juokai baigėsi", - tokią žinutę Viešosios tvarkos skyriaus specialistai siunčia greičiau nei...

Išmanieji radarai mieste jau veikia nuotrauka, foto

Šeštadienį pradeda galioti draudimas eksploatuoti transporto priemones su vasarinėmis padangomis.

Įsigalioja draudimas važiuoti su vasarinėmis padangomis nuotrauka, foto

Siekiant pagaliau sutvarkyti visus Lietuvos sodininkų bendrijų kelius – juos suregistruoti...

Sodininkų keliams tvarkyti - 18 mln. eurų nuotrauka, foto

Pagal naują tvarką, prieš įžengdami į važiuojamąją dalį ir eidami ja, ...

Esminės KET naujovės, kurias reikėtų žinoti nuotrauka, foto

Liūdnai pasibaigusios regatos tyrime įtariamųjų kol kas nėra nuotrauka, foto

Jūra, „Tyrimas dar nėra baigtas, dar yra atliekamas, laukiama specialistų išvadų. Dalis...

Baltijos šalių universitetų diplomai bus pripažįstami automatiškai nuotrauka, foto

Lietuva, Seimas planuoja ratifikuoti Lietuvos, Latvijos ir Estijos susitarimą, kad šių šalių aukštųjų...

Pasipriešinimas aktyviam vokietininkų judėjimui nuotrauka, foto

Mažoji Lietuva, Klaipėdos kraštui autonomijos teisėmis susivienijus su Lietuva, uostamiestyje kūrėsi naujos lietuviškos organizacijos....

Maskva - Naujoji Akmenė - Niujorkas nuotrauka, foto

Žmonės, Atgimstančios Lietuvos laikais režisiere dirbdama Vida Bladykaitė ėmė garsėti kaip dramaturgė, poetė,...

Mažoji Lietuva, Paskelbta prieš 1 val.

Žmonės, Paskelbta prieš 2 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...