Dujų įranga - su naujomis pažymomis

Dujų įranga - su naujomis pažymomis

Keičiasi tvarka

Nuo ateinančio mėnesio įsigalioja tvarka, pagal kurią naujuose automobiliuose dujų įrangą sumontavusi firma privalės išduoti specialią pažymą.

Nuo šių metų lapkričio 1-osios Lietuvoje registruotoms transporto priemonėms ir nuo tos pačios dienos naujai dujų įrangą sumontavusios įmonės turės išduoti pažymą su įmonės, įstačiusios įrangą, rekvizitais, sumontuotų dujų baliono ir reduktoriaus gamintojo pavadinimu, sertifikavimo numeriais ir sumontavimo data.

Tiesa, visa tai vadinti naujiena nėra teisinga. Panaši tvarka galioja ir dabar.

Šia veikla besiverčiančios firmos privalo mašinos savininkui išduoti Automobilio priėmimo suskystintų dujų kuro sistemai sumontuoti ir jo perdavimo savininkui aktą. Jame yra nurodomas mašinos modelis, gamybos metai, dujų įrangos gamintojas, baliono numeris, taip pat darbus atlikusios įmonės duomenys.

"Nieko naujo toje tvarkoje nėra, - aiškina Lietuvos automobilių dujų įrangos montuotojų asociacijos "Autoekologija" valdybos pirmininkas Romualdas Nekrašas. - Į teigiamą pusę situacija pasikeistų tik tada, jei šios pažymos būtų numeruojamos, jei būtų vedama jų apskaita".

Anot jo, iki šiol šios pažymos yra klastojamos.

"Reikia pereiti žmogui techninę apžiūrą, atvažiuoja jis į kokią nors dujų įrangos montavimo firmą, duoda 20 litų ir gauna popierių, o po visų formalumų išmeta.

Jei pažymos būtų registruojamos, įrangos montuotojai jaustų, kad virš jų kabo Damoklo kardas. Tas kardas - tai atsakomybė ir už turtą, ir už žmogaus gyvybę dėl jų aplaidumo įvykus nelaimei", - "Autosalonui" sakė R. Nekrašas.

Be to, anot jo, ir vairuotojai šių pažymų neišmestų - jiems tai būtų pagrindinis argumentas kovojant už žalos atlyginimą, nes atsitikus kokiai nors nelaimei tampa sunku nustatyti atsakingą už dujų įrangos montavimą firmą ar automobilio patikrą atlikusį pareigūną.

Panašus atvejis prieš maždaug mėnesį buvo Tauragėje - sudegė automobilis su dujų įranga, nukentėjo jo savininkė. Moteriai iki šiol nesiseka įrodyti, kad už tai turi atsakyti įrangą netinkamai sumontavusi įmonė.

"Naujojoje tvarkoje nenumatyta, kad reikėtų turėti ir multivožtuvų sertifikatą, nors tai - viena svarbiausių dujų įrangos sudedamųjų dalių. Mes sieksime, kad ji atsirastų tarp privalomų sertifikuoti dalių", - sako asociacijos vadovas.

"Ta pažyma ir taip yra kaip dokumentas, o ar ji bus numeruojama, priklauso nuo dokumentų archyvavimo tvarkos pačioje įmonėje. Atskiro tokių pažymų registro nenumatyta", - sako Valstybinės kelių transporto inspekcijos Technikos skyriaus vedėjas Eirimas Pakalnis.

Jo teigimu, iki lapkričio 1-osios sumontuotą įrangą patvirtinančias pažymas gavusiems žmonėms jų pasikeisti naujosiomis nereikės. Tačiau naujoji tvarka šiuos vairuotojus vis tiek palies.

"Iki šiol techninių apžiūrų centrų darbuotojai privalėdavo tik pažiūrėti, ar automobilio vairuotojas turi pažymą apie dujų įrangą, o nuo lapkričio turės šią įrangą patikrinti ir vizualiai - ar yra visos būtinos jos sudedamosios dalys, ar jos gerai pritvirtintos ir panašiai", - teigė skyriaus viršininkas.

Tačiau ir šiuo pasikeitimu R. Nekrašas džiaugiasi ne per labiausiai.

"Įranga turi būti sumontuota pagal gamintojų reikalavimus. O kas tai patikrins? Techninių apžiūrų centro darbuotojas? Neįmanoma, nes vien tokio patikrinimo instrukcija apima kelis tomus. Todėl visa atsakomybė turi tekti patiems montuotojams, ir būtent todėl reikia registruoti jų išduodamas pažymas", - sako jis.

Anot asociacijos vadovo, ir čia praverstų pažymų apie dujų kuro sistemos pripažinimą tinkama naudoti automobiliuose registravimas arba net saugojimas. Tai esą leistų kontroliuojančioms institucijoms pasirinktinai arba kilus abejonei patikrinti dujų įrangos techninės būklės įvertinimo pagrįstumą.

Lietuvoje yra iki 200 tūkstančių dujomis varomų automobilių ir apie 115 firmų, turinčių leidimus automobiliuose montuoti dujų įrangą. Asociacijos "Autoekologija" duomenimis, antra tiek garažų ir meistrų įrangą, dažniausiai nesertifikuotą, montuoja nelegaliai

Tomas GUKAUSKAS

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder