Draudimo pinklės: kaip iš jų išvažiuoti nepatyrus nuostolių

Draudimo pinklės: kaip iš jų išvažiuoti nepatyrus nuostolių

Civilinė atsakomybė

Vien tik pranešti apie avariją draudikui ir
paaiškinti įvykio aplinkybes neužtenka

Vakarų Europos šalyse net trys ketvirtadaliai draudimo kompanijų išmokų, susijusių su privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu, yra skiriamos atlyginti neturtinę žalą. Lietuvoje šios išmokos susijusios tik su tiesioginiu automobilio remontu.

Nepaisant to, jog mūsų vairuotojai dar nesiryžta kreiptis dėl moralinės žalos atlyginimo, jie nesugeba pasirūpinti ir tais pinigais, kuriuos draudimo kompanijos turėtų skirti suremontuoti transporto priemonę.

Lietuvos Respublikos įstatymuose yra surašyta viskas, ko pakanka apsidraudusiam civilinės atsakomybės draudimu gauti pilną avarijos padarytos žalos kompensavimą, t.y. atlyginti remonto kaštus, prekinės vertės netekimą, žalą dėl sveikatos sutrikimų ar sužalojimų, taip pat moralinę žalą ar kitus nuostolius.

Deja, praktika rodo, kad vien tik pranešti apie avariją draudikui ir paaiškinti įvykio aplinkybes neužtenka. Reikia daugiau - žinoti ir savo teises, ir kompanijos pinigus taupančių draudikų gudrybes.

Siūlomų pinigų neužtenka

Beveik visos draudimo kompanijos nukentėjusiam primygtinai siūlo žalą atlyginti tuoj pat arba labai greitai - jei jis sutiks su kompanijos eksperto siūloma suma.

Jei žmogus dvejoja, neretai ši suma šiek tiek didinama - iki kol jis sutinka ir pasirašo raštą, jog pretenzijų draudikams nebeturi.

Tačiau netrukus paaiškėja, kad mašinos savininkui problemos tik prasidėjo - mat draudimo kompanijos pasiūlytos sumos beveik niekada neužtenka suremontuoti oficialiai veikiančiame servise.

Praktika rodo, kad už pinigus, gautus iš draudimo kompanijos, kartais negalima net nusipirkti remontui reikalingų detalių - neužtenka pinigų. Todėl automobilį žmogui tenka arba remontuotis pačiam, arba kreiptis į nelegaliai dirbantį garažą "Pas Petrą" ar "Pas Antaną", kur už kokybę neatsako nei petrai, nei antanai.

Reikalaukite dokumentų

Avariją patyrusiam ir žalos atlyginimo iš draudimo kompanijos besitikinčiam žmogui išeitis paprasta - nesutikti su draudikų siūloma suma, o reikalauti, kad šie pasirūpintų transporto priemonės remontu.

Beje, draudimo kompanijos stengiasi sutaupyti ir šiuo atveju - jos siunčia vairuotoją pas tą patį Petrą ar Antaną. Norint apsisaugoti nuo nekokybiško remonto, patartina reikalauti raštiško nukreipimo į rekomenduojamą servisą, kuris pagal LR įstatymus dasrbus privalo atlikti kokybiškai ir suteikti 6 mėnesių garantiją.

Atsiimant automobilį, iš serviso reikalaukite sąskaitos-faktūros, kurioje būtų surašyti visi atlikti remonto darbai ir raštiškos garantijos jiems.

Jeigu garantinio periodo metu ant suremontuotų paviršių atsilupa dažai, suskilinėja glaistas ar pan., remonto įmonė šiuos trūkumus privalo pašalinti savo sąskaita. Jei servisas atsisako tai atlikti, galima kreiptis į kokybės inspekciją (tam ir reikalinga turėti draudimo kompanijos siuntimą, raštišką garantiją ir kitus dokumentus).

Nepriklausomas įvertinimas

Servisą, kuriame po avarijos draudiko lėšomis turi būti remontuojamas automobilis, gali pasirinkti ir pats jo savininkas.

Tokiu atveju iš draudimo kompanijos patartina gauti raštišką sutikimą, kuris garantuotų, kad draudikai sutinka atlikti Jūsų mašinos remontą pagal pasirinktos įmonės įkainius ir nedarys tam kliūčių.

Jeigu Jūs nusprendėte pats pasirūpinti automobilio remontu, neužmiškite, jog draudikų siūlomos sumos neužteks. Norint gauti pakankamai Jums teisėtai priklausančių lėšų, iš pradžių kreipkitės į nepriklausomus ekspertus, kad šie paskaičiuotų automobilio atkūrimo kaštus.

Nepriklausomi ekspertai naudoja Lietuvos įstatymais įteisintą metodiką - šia atliktas skaičiavimas ir būtų pagrindas atlyginti žalą.

Tiesa, su šių ekspertų išvada draudimo kompanijos dažnai nesutinka. Tokiu atveju draudikų prašykite rašto su argumentais, dėl ko atsisakoma atlyginti žalą pagal nepriklausomų ekspertų atliktą skaičiavimą.

Bijo kaip velnias kryžiaus

Toks raštas bei ekspertų biuro išvada būtų realus pagrindas kreiptis į Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisiją.

Ši įstaiga yra svarbiausias draudimo kompanijų prievaizdas, kurio draudikai bijo labiau nei velnias kryžiaus - minėtos priežiūros komisijos sprendimai dažnai būna labai griežti draudikams.

Beje, draudimo kompanija turi suteikti smulkią informaciją apie tai, kaip rašyti skundą draudimo priežiūros komisijai, bei pateikti patvirtintas formas. Jei draudikas atsisako tai daryti, nedelsiant apie tai informuokite komisiją.

Svarbu atsiminti dar kelis dalykus. Jūsų patirtą žalą draudimo kompanija privalo atlyginti per įstatymu numatytą laiką - 14 dienų. Jeigu šis terminas pažeidžiamas, patartina kreiptis į minėtą priežiūros komisiją.

Žinoma, tam tikrų pareigų turi laikytis ir pats draudėjas, t.y. automobilio savininkas. Būtina žinoti, jog draudimo kompanija neprivalo atlyginti tos sumos, kuri buvo išleista pagerinti mašiną ir atlikti darbus, nesusijusius su avarija - pašalinti korozijos židinius, kitus iki eismo įvykio atsiradusius įlenkimus ar įbrėžimus.

Kristijonas BAUKYS

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder