Dizainerio akį traukia neįprasti automobiliai

Prie vairo

A. Klimas sako, jog važiuojant pro šalį vaikai dažnai rodo pirštais į jo automobilį ir juokiasi, tačiau juokas yra teigiama emocija, todėl jam toks dėmesys malonus

Vienas iš Klaipėdos dizaino centro vadovų, Alvydas Klimas, važinėja automobiliu, kuris Klaipėdoje yra vienintelis, o ir visoje Lietuvoje tokių yra tik keletas.

"Lietuvio skoniui tokia mašina nepriimtina - daugelis nori respektabilios, įprastesnio dizaino. O apie fiatą apskritai žmonės sako, kad jis jau žurnale būna supuvęs, nors aš savo mašina esu labai patenkintas", - tikina A. Klimas.

Kaip pasirinkote būtent šį automobilį?

Turiu Vilniuje brolį dvynį, kuris nusipirko labai įdomią mašiną - "Fiat Multipla". Ji ne tik labai originali, bet ir funkcionali. Aš ją pamačiau salone po kokio pusmečio. Nenauja buvo, dviejų metų senumo, jos kaina pasirodė priimtina, todėl ir nusipirkau. Ji patinka tikrai ne kiekvienam, o aš buvau jau su ja susipažinęs, todėl pirkau nebijodamas. Norint pirkėjui įpiršti neįprastą daiktą, pardavėjui tenka gerokai pasistengti, eilėraščius deklamuoti ir panašiai, o man to jau nebereikėjo, buvau pribrendęs pirkti.

Ar nekyla problemų, kai prireikia kokios nors detalės?

Mašina nėra reta, ji reta tik Lietuvoje, o Italijoje, visoje Europoje jos labai populiarios. Net Anglijoje jų mačiau ne vieną.

Lietuvis, statistinis vartotojas, automobilį įsivaizduoja kitaip - jis nemėgsta naujovių, radikalių sprendimų. Gal dar yra gajus stereotipas, likęs iš sovietinių laikų, kad gera mašina yra tik mersedesas ar BMW. Sovietmečiu būdavo skleidžiama propaganda, kad kapitalistai mersedesais važinėja, todėl dabar ši mašina kai kam reiškia prabangą ir gerovę. Bet nesakau, kad mersedesas yra bloga mašina. Kaip yra maisto įvairovė, taip ir automobilių. Kuo žmogus labiau išprusęs, tuo jis mažiau kategoriškas, labiau ieško naujovių, įdomybių.

Esate dizaineris. Ar renkantis automobilį Jums labai svarbi jo išvaizda?

Prieš nusiperkant dabartinį automobilį, dizainas tikrai nebuvo svarbus rodiklis. Sovietmečiu džiaugdavaisi, kad apskritai turi kuo važiuoti, o vėliau tai irgi nebuvo kriterijus. Esu turėjęs universalą. Visada rinkdavausi universalesnes mašinas, kad būtų galima pervežti ne tik savo kūną, bet ir kokį nors daiktą. Šiam fiatui dizainas suteikia kitą kokybę, pavyzdžiui, priekyje yra trys sėdimos vietos. Galima dviese važiuojant labai aiškiai pademonstruoti santykį tarp žmonių - jei žmona pyksta, gali atsisėsti toliau.

Jei neturėtumėte savo fiato, kokį automobilį pasirinktumėte?

Kaip ir kiekvienas daiktas, automobilis turi savo funkcijas. Ne veltui jų yra dviviečių, keturviečių, visureigių. Kiekvienas turi pasirinkti pagal savo poreikius. Aš, gyvendamas miesto centre, nesirinkčiau visureigio, nebent būčiau kolekcionierius.

Įdomus dizainas yra "Renault" automobilių, ypač "Renault Megane" su tokiu keistu galu. Vokiečių gamintojai tokių kardinalių dizaino sprendimų nepateikia - jų automobiliai yra solidūs, bet dizaino novatoriškumu konkuruoti negali. Jų turbūt ir tikslas ne toks.

Yra labai įdomių japoniškų automobilių, bet jie skirti japonų rinkai. Pavyzdžiui, yra toks "Nissan Cubo", kurį galima pavadinti važinėjančia batų dėže. Gamintojas nebijo rizikuoti, prarasti dalį rinkos ir pirkėjų, nes kuo labiau išsiskiriantis dizainas, tuo daugiau jų prarandama.

Beje, daug liūdesio man sukėlė naujasis "Fiat Multipla", dar pernai pristatyta modifikacija. Jis įgavo tradicinio automobilio bruožų, nebe taip džiugina vaikus ir smalsesnius praeivius. Mano automobilis padeda komunikuoti - atsiranda kontaktas tarp pėsčiojo ir vairuotojo, nes jį visi labiau pastebi.

Domitės pasaulinėse automobilių parodose pristatomomis naujovėmis?

Pasidomiu, nes būna tikrai įdomių dalykų. Naujos idėjos, koncepcijos, bet gamyba, pramonė inžinierius greitai pastato ant žemės. Nors kas negalima dabar, galima po kelerių metų. Koncepciniai modeliai ir orientuojami į ateitį, naujas technologijas.

Nemažai keliaujate, gal atkreipėte dėmesį, kokius automobilius mėgsta kitų šalių vairuotojai?

Neseniai teko būti Romoje. Supratau, kaip didmiesčio gyvenimas daro įtaką žmonių pasirinkimui, elgesiui. Ten yra siaurutės gatvės, didžiuliai automobilių srautai, beprotiškas kiekis motorolerių ir mažų automobilių. Tokiame mieste pabuvęs suvoki mažų automobilių pranašumus, ko lietuviai tokioje retai apgyvendintoje šalyje niekada nesupras. Kuo trumpesnis automobilis, tuo didesnė tikimybė rasti jam vietą. "Fiat Multipla" ir yra pagaminta tokiai rinkai. Joje yra šešios sėdimos vietos, bet savo ilgiu ji panaši į golfą. Žinoma, ji platesnė, bet tai netrukdo. Jos nuapvalinti kampai, veidrodėliai yra iš dviejų dalių - apatinėje jų dalyje matau galinius ratus. Tai leidžia be vargo pastatyti automobilį kuo arčiau šaligatvio.

Giedrė NORVILAITĖ

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder