Brangų benziną vairuotojai keičia į dujas

Brangų benziną vairuotojai keičia į dujas

Automobiliai ir pinigai

J. Jurjonas džiaugiasi nutaręs įsigyti dujų įrangą,
kuri įmontuota atsarginio rato vietoje

Po gegužės 1-osios pradėjus kilti benzino kainoms, Lietuvos vairuotojai susigriebė už galvų, tačiau nudžiugo dujinę įrangą automobiliuose montuojančių autoservisų savininkai. Dujinės įrangos paklausa šoktelėjo taip pat smarkiai, kaip ir benzino kainos.

Tiesa, paskutiniu metu pradėjus brangti ir dujoms, servisai pajuto, kad įrangos paklausa smuktelėjo, bet tai jų savininkų negąsdina.

Prognozuojama, kad lietuviai galų gale paseks kitų Europos Sąjungos šalių vairuotojų pavyzdžiui ir tinkamai įvertins dujinės įrangos pranašumus, juolab kad ir Lietuvoje bus įvestas ekologinis mokestis.

Pinigai sugrįš per pusmetį

Klaipėdiečio Jono Jurjono automobilis dujas "valgo" dar tik mėnesį, tačiau mūsų pašnekovas jau pajuto, kad naudodamas tokį kurą jis nemažai sutaupo.

Už dujų įrangą sumokėjęs tūkstantį litų, J. Jurjonas paskaičiavo, kad pirkinys jam atsipirks nuvažiavus 10-12 tūkstančių kilometrų. Tiek jis turėtų nuvažiuoti maždaug per pusmetį.

"Šimtui kilometrų nuvažiuoti mano automobiliui reikia 8 litrų benzino arba 10 litrų dujų. Tačiau dujų litras kainuoja beveik dvigubai pigiau", - neseniai įsigytos įrangos pranašumais neabejoja J. Jurjonas.

Vairuotojas specialiai užsakė tokį dujoms skirtą rezervuarą, kuris neužima papildomos vietos bagažinėje. Tiesa, šis į atsarginio rato vietą įmontuotas rezervuaras kainavo kiek brangiau nei įprastas dujų balionas.

Vietoje benzino pradėjęs naudoti dujas J. Jurjonas pastebėjo, kad nežymiai sumažėjo automobilio galingumas, tačiau, anot klaipėdiečio, turint omenyje, kad toks kuras ne tik ekonomiškas, bet ir ekologiškas, tai - menkniekis.

Driekėsi eilės

Uostamiesčio servisai dujinę įrangą gali įmontuoti ir už tūkstantį, ir už 5 tūkstančius Lt. Paprasta įranga mašinos savininkui atsieina 1 100-1 200 Lt. Brangiausia - paskutinės kartos dujų įranga, kuri pasižymi tiesioginio įpurškimo sistema.

"Nelegalų" paslaugos dar pigesnės - jie siūlosi įmontuoti įrangą už maždaug 950 Lt, tačiau servisų darbuotojai sako, kad ši įranga bus kur kas žemesnės kokybės.

Pasak vieno serviso savininko Liudo Dagio, palyginti su išlaidomis benzinui, naudojant dujas galima sutaupyti 40-50 proc.

Kito serviso šeimininko Jurijaus Miketos teigimu, Lietuvai tapus visateise ES nare ir pradėjus stipriai brangti benzinui, dujų įrangos populiarumas labai išaugo. J. Miketa atmena, kad vairuotojams įrangos tekdavo laukti visą mėnesį ar net du - norinčiųjų buvo tiek daug, kad susidarydavo eilės.

Paskutiniu metu, anot savininko, tokių eilių nebėra - ėmus brangti dujoms nuo šio žingsnio susilaikė nemažai vairuotojų, tačiau paklausa išliko.

Anot L. Dagio, vairuotojai dvejoja: "Įsigyti dujų įrangą gal ir norėtų, tačiau nesiryžta - o gal dujos nesiliaus brangusios". Verslininkas tvirtina, kad paskutiniu metu pabrangus dujoms klientų gerokai sumažėjo.

Europoje - labai populiaru

J. Mikuta įsitikinęs, kad toks dujų brangimas nesąs normalus - vasarą litras kainavo 1,05 Lt, dabar - apie 1,45 Lt. Girdėjęs prognozių, kad dujos vėl gali brangti 5 centais.

"Pas mus dujų kainos pačios didžiausios - visur kitur Europoje šis kuras pigesnis", - sakė J. Mikuta.

Kitose šalyse, tęsė serviso savininkas, dujos labai populiaros. Dujų įranga montuojama ir į visuomeninį transportą - autobusus, taksi ekipažus.

"Vokietijoje vairuotojams, įsigyjantiems dujų įrangą savo automobiliams, valdžia dalį lėšų grąžina", - pridūrė J. Mikuta.

Jis mano, kad ateityje dujų įrangos naudojimas Lietuvoje populiarės, ypač atsiradus ekologiniam mokesčiui vairuotojams. ES šalių vairuotojai moka šį mokestį, taip bent iš dalies kompensuodami savo transporto priemonių taršą aplinkai.

"Dyzeliną naudojantys vairuotojai mokės didžiausią mokestį, benziną - kiek mažesnį, o pats mažiausias ekologinis mokestis teks tiems, kurių automobiliuose įmontuota dujų įranga. Juk dujos - ekologiškas kuras", - kalbėjo J. Mikuta.

J. Jurjono žiniomis, Anglijoje dujas naudojantys vairuotojai nuo ekologinio mokesčio visai atleidžiami.

Naujos kartos įranga - tobulesnė

Anot neoficialios statistikos, Lietuvoje dujinė įranga yra įmontuota maždaug kas šeštame automobilyje. Tai nėra daug, palyginti su Vakarų Europos šalimis.

Tai, kad mūsų vairuotojai iki šiol gana skeptiškai vertindavo galimybę iškeisti benziną į dujas, specialistai aiškina paprastai - juk prieš gerus dešimt metų atsiradusi pirmosios kartos dujų įranga buvo tikrai žemos kokybės. Vairuotojai baiminosi, kad mašiną teks dažniau remontuoti, tad norą sutaupyti perkant pigesnius degalus įvairiausi nepatogumai paprastai nustelbdavo.

Dabar Lietuvoje montuojama įranga yra nepalyginamai tobulesnė. Pati moderniausia (ir brangiausia) - tiesioginio įpurškimo sistema pasižyminti ketvirtosios kartos įranga. Teigiama, kad automobilis su tokia įranga galingumu nenusileidžia analogiškai benzinu varomai mašinai.

Taip pat servisų darbuotojai tikina, kad kalbos apie dujinės įrangos keliamą pavojų yra perdėtos. Esą šis pavojus yra minimalus, jei įranga sertifikuota ir ją montavo patyrę meistrai, o vairuotojai laikosi tam tikrų eksploatacijos taisyklių.

Giedrė PETKEVIČIŪTĖ

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder