Bepiločiai automobiliai: epopėja tęsiasi

Bepiločiai automobiliai: epopėja tęsiasi

Galima neabejoti - 2016-ieji bus dar vieneri metai, priartinsiantys mus prie laiko, kai bepiločiai automobiliai dominuos keliuose. O šių metų skiriamuoju bruožu gali tapti įvairių aljansų, skirtų vystyti tokias technologijas, steigimas. Nenuostabu - vienam kurti mokslo ir technikos naujoves yra ir sunku, ir brangu.

Šiomis dienomis Las Vegase (JAV) vykstančioje kasmetinėje elektronikos ir technologijų parodoje CES (Consumer Electronics Show) net keli gamintojai pristatė savo vizijas, kaip jie įsivaizduoja savarankiškai važinėjantį transportą.

Draugaus du milžinai

Dar prieš parodą buvo skelbta, kad du skirtingų sričių milžinai - "Ford" ir "Google" - renginio metu praneš apie nepriklausomos kompanijos, turinčios užsiimti autonominių automobilių gamyba, įsteigimą. Tiesa, bent iki vakar nei viena, nei kita pusė jokių oficialių pareiškimų šia tema nepadarė.

Nepaisant to, įdomus čia gali būti pats aljansas, o štai faktas, kad ir informacinių technologijų gigantas, ir vienas didžiausių pasaulyje automobilių pramonės koncernų jau bando vairuotojo nereikalaujančią techniką, nėra naujiena.

Žinia, Kalifornijos valstijos keliais jau važinėja šimtai bandomųjų "Google" bepiločių modelių, o šiemet čia bandyti savo techniką (30 "Fusion Hybrid" egzempliorių) pradės ir "Ford", pastebimai papildžiusi ir inžinierių kolektyvą, ir skyrusi daugiau investicijų į bepiločių technologijų vystymą.

"Silikono slėnyje renkame gabiausius specialistus iš viso pasaulio, tarp jų - ir vietos technologijų kompanijų bei universitetų. Visus juos vienija noras pagerinti žmonių gyvenimą keičiant transporto būdą mūsų planetoje", - pareiškė "Ford Motor Company" vadovas Markas Fyldsas (Mark Fields).

Savo ruožtu "Google" jau anksčiau yra patvirtinusi savo planus per artimiausius 5 metus pradėti serijinių savarankiškų automobilių gamybą.

Nauda abiem

Verslo analitikai atkreipė dėmesį, kad abi kompanijas sieja žmonės. Štai "Google" direktorių tarybos nariu tapo Alanas Malalis (Alan Mullaly) - praėjus vos kelioms dienoms po to, kai paliko "Ford" generalinio direktoriaus kėdę 2014 m. Tais pačiais metais "Google" bepiločių automobilių projekto vadovu tapo Džonas Krafčikas (John Kravcik), kurį laiką vadovavęs "Hyundai Motor America" padaliniui ir net 14 metų atidavęs "Ford" koncernui.

Maža to - pirmieji 100 autonominių "Google" modelių, pagarsėjusių burbulų forma, surinkti Detroite, kompanijoje "Roush Industries", siejamoje su "Ford".

"Partnerystė mums yra labai svarbi, - pernai gruodį teigė M. Fyldsas. - Nemanau, kad mes galime būti tokie arogantiški galvodami, kad viską galime padaryti vieni patys ir padaryti geriau, jei dirbtume 24 valandą per parą ir 7 dienas per savaitę."

Nauda - tikrai ne paskutinėje tokios draugystės priežasčių vietoje. Naudodama "Ford" automobilius "Google" galėtų atsisakyti išlaidų, reikalingų saviems modeliams kurti, bandyti, gaminti, rūpintis saugumo sistemomis ir pan. O "Ford" koncernui partnerystė atneštų "Google" jau išbandytas bepiločio vairavimo technologijas.

Tieks kompiuterius

Toje pačioje CES parodoje apie bendradarbiavimą su partneriais vystant autonominio valdymo idėją paskelbė "Volvo". Švedų modelyje "Concept 26" laiką laisvai leidžiantys keleiviai (aišku, ir vairuotojas) galės mėgautis kompanijos "Ericsson" sukurtomis TV ir komunikacijų technologijomis. O ir paties automobilio "smegenys" naudosis "Ericsson" sprendimais bei renkamais duomenimis.

Visa tai susiję - pavyzdžiui, automobilis pats apskaičiuos, kokį maršrutą pasirinkti ir kokiu optimaliu greičiu judėti, jei kelionės metu jūs norėsite pažiūrėti paskutinę savo mėgstamo serialo seriją.

"Volvo" bendradarbiaus ir su JAV mikroschemų bei procesorių gamintoju "Nvidia Corp." - pastarasis švedams tieks savarankiškiems modeliams skirtus specialius kompiuterius "Nvidia Drive PX 2", galinčius atlikti iki 24 trilijonų sudėtingiausių operacijų per sekundę ir aušinamus vandeniu. Jie irgi pristatyti CES parodoje.

Vienijasi dėl žemėlapių

O "Toyota" Las Vegaso parodoje pristatė savo technologiją, skirtą trimačiams žemėlapiams sudaryti. Jos esmė tokia - duomenys, gauti iš automobilių vaizdo kamerų bei GPS įrangos, pateks į saugyklą "debesyse" ir bus matomi "online" režimu.

Be visa kita, "Toyota" neslepia irgi ieškanti partnerių kurdama skaitmeninę infrastruktūrą savo būsimiems bepiločiams modeliams. Minėtieji žemėlapiai yra esminis šios infrastruktūros elementas. O kol kas japonai dirba vieni: netrukus jie tame pačiame Silikono slėnyje atidarys "Toyota Research Institute" - specialų dirbtinio intelekto ir juo paremtų robotų kūrimo centrą. Jo veiklai jau skirta vienas milijardas dolerių.

Autonominiam transportui reikalingų skaitmeninių žemėlapių problemą išsprendė didžioji vokiečių trijulė - "Audi", BMW bei "Mercedes-Benz", ir išsprendė taip pat ne pavieniui, o kartu. Jie iš koncerno "Nokia" tiesiog įsigijo kartografavimo paslaugų padalinį "Here" ir jo pagrindu suformavo programuotojų bei inžinierių komandą.

Jungiasi ir kiti

Ir dar apie aljansus šioje srityje - JAV milžinė "General Motors" (GM) ketina prisidėti prie bendro automobilių naudojimo paslaugas (angl. car sharing) teikiančios įmonės "Lyft" ir kartu kurti vairuotojo įsikišimo nereikalaujančius automobilius. GM į "Lyft" investuos 500 mln. dolerių ir prisidės prie San Franciske įsikūrusios bendrovės vadovų tarybos.

"Manome, kad asmenų mobilumo ateitis yra tarpusavyje, į vientisą sistemą sujungti ir autonomiški automobiliai", - sakė GM prezidentas Denas Amanas (Dan Ammann).

O vienas stambiausių Japonijos atsarginių detalių gamintojų "Denso" paskelbė bendradarbiausiantis su programinės įrangos kūrėju "Morpho". Partnerystės tikslas - pagrindinių bepiločių modelių komponentų, taip pat skaitmeninės infrastruktūros kūrimas ir gamyba.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder