Automobilių gamintojai prisiminė dujas

Automobilių gamintojai prisiminė dujas

Elektromobiliams taip ir neįgaunant didesnio populiarumo, gamintojai ima gręžtis į dar vieną alternatyvą, kuri buvo žinoma seniai, tačiau iki šiol dėl įvairių priežasčių nebuvo vystoma - gamtinių dujų, kaip kuro, naudojimą.

Lietuvoje automobiliai su dujine LPG (angl. Liquefied Petroleum Gas, arba Suskystintos naftos dujos) įranga gana populiarūs, ypač paskutiniaisiais metais, kai į viršų šoktelėjo benzino kainos.

Tiesa, ta įranga dažniausiai yra montuojama į naudotus automobilius - mašinų, kurios būtų siūlomos naujos jau iškart varomos dujomis, yra vienetai. Jas iki šiol nedidelėmis partijomis gamina nemažai kompanijų ("Citroen", "Dacia", "Daewoo", "Fiat", "Ford", "Hyundai", "Opel", "Suzuki", "Peugeot", "Renault", "Škoda", "Toyota", "Volvo", "Volkswagen"), tačiau į Lietuvą tokie automobiliai dažniausiai neimportuojami.

Už dujas - valdžia

Vakaruose jie populiarūs tiek, kiek yra tam tinkama infrastruktūra. Tas pats pasakytina ir apie kitokio tipo - suslėgtas gamtines dujas (CNG, angl. Compressed Natural Gas) naudojančius automobilius.

Juos iki šiol taip pat nedidelėmis partijomis rinkai siūlė keli automobilių pramonės milžinai - "Citroen", "Fiat", "Honda", "Mercedes-Benz", "Opel", "Peugeot", "Volkswagen", "Toyota".

Tačiau dabar situacija kuro rinkoje gali pasikeisti - panašu, kad gamintojai, nusivylę lėta elektromobilių infrastruktūros plėtra, ima daugiau statyti būtent ant dujinių, tiksliau, dvi kuro rūšis - dujas ir benziną - naudojančių modelių.

Suprantama, tai daroma remiantis toliaregišku požiūriu - manoma, jog netrukus būtent dujiniai automobiliai gali tapti prioritetiniai, mat didžiausių automobilinių rinkų - ir Europos Sąjungos, ir JAV, ir Kinijos valdžia žada imtis rimtesnių priemonių populiarinant dujas kaip kurą, aplinką teršiantį maždaug 25 proc. mažiau už benziną ir dyzeliną.

Tą jau daro ir Rusijos valdžia. Dar birželį šalies premjeras Dmitrijus Medvedevas pasirašė įsakymą, įpareigojusį visas degalines susimontuoti įrangą, skirtą pildyti automobilius dujomis. taip tikimasi Rusijoje padidinti automobilių su dujų įranga skaičių.

Maža to - pavyzdžiui, ES reikalavimai CO2 emisijai kas kelerius metus vis griežtėja. Ne vienas gamintojas šiuos reikalavimus bando atitikti kurdamas įkraunamus hibridinius (benziną ir elektrą arba dyzeliną ir elektrą naudojančius) modelius, tačiau LPG ar CNG technologijos kainuoja nepalyginti pigiau.

Dar vienas pliusas dujų naudai - jų atsargos: teigiama, kad gamtinių dujų pasauliui užteks dar mažiausiai 250 metų.

Pristatys naujus modelius

Tad skirtingos kompanijos jau užuodžia iš valdžios sklindančias "dujines" tendencijas. Tą įrodo ir paskutinės naujienos iš gamintojų stovyklų.

Pavyzdžiui, "Volkswagen" pasiryžusi pakartoti kadaise tikru kultu tapusių trijų raidžių - TDI - sėkmę ir rinkai artimiausiu metu pasiūlys TGI modelius.

CNG dujas ir benziną naudos kitą savaitę prasidėsiančioje vienoje didžiausių pasaulyje automobilių parodų - tarptautiniame Frankfurto autosalone - debiutuosiantis "Golf TGI BlueMotion" modelis. Iš pradžių pasirodys hečbekas, netrukus - ir universalo versija.

Ten pat "Mercedes-Benz" pristatys atnaujintą E200 NGD modelį, "Audi" - "A3 g-tron Sportback" modelį.

Nesnaudžia ir kiti

"Kia" iki metų pradžios žada pirkėjams pradėti tiekti "Picanto" modelį su 1 l 67 AG motoru, naudojančiu tiek benziną, tiek CNG dujas. Jis 100 km kelio naudos vos 5,6 l dujų.

Pirmieji jį įsigyti galimybę turės Lenkijos, Vokietijos, Italijos, Graikijos, Nyderlandų ir Portugalijos vairuotojai. Šis "Picanto" irgi debiutuos Frankfurte.

O štai "Opel" lieka prie LPG versijos - tokias dujas ir benziną naudojanti mažylio "Adam" versija "1.4 LPG ecoFLEX" su 87 AG motoru 100 km kelio naudoja 6,9 l dujų. 35 l talpos bako, montuojamo po grindimis, užtenka įveikti 500 km atstumą.

Mašina jau parduodama, Vokietijoje jos kaina siekia 16 150 eurų.

Ir Amerikoje

Dujiniai modeliai po truputį populiarėja ir Jungtinėse Valstijose. Koncernas "Ford" vietos rinkai pristatė populiarųjį pikapą F-150, galintį naudoti ir CNG arba LPG dujas.

"Ford" atstovų teigimu, tai padaryta prašant klientams, besirūpinatiems kuro kainomis ir oro tarša. Tiesa, pati kompanija dujinės įrangos nestato - tą pirkėjams padarys viena iš šešių tokios įrangos montavimo firmų, su kuriomis dirba "Ford".

Šiemet šis koncernas tikisi parduoti 25 proc. daugiau naudoti dujas pritaikytų automobilių nei 2012 m., o 2014-aisiais dujiniais bus galima paversti ir kitus fordus - "Transit" ir "Transit Connect", E serijos, taip pat F serijos "Super Duty", F-650, F53 ir F59 modelius.

BMW seks iš paskos

Į dujinę rinką veržiasi ir iki šiol negirdėtos firmos. Pavyzdžiui, "DR Motor" iš Italijos pristatė "CityCross" modelį. Jis turi 1,3 l 83 AG motorą, galintį naudoti ir benziną, ir LPG dujas. Automobilio kaina - vos 9 980 eurų.

Tiesa, ne visi gamintojai regi savo modelius prie dujinių degalinių. Nors "Daimler AG" savo klientams siūlo B ir E klasės mersedesus, varomus CNG dujomis, BMW to daryti nežada - esą jų vairuotojams piltis dujas bus "ne lygis".

"Kaip mažas gamintojas mes neturime galimybės keisti savo klientų elgesį, - pripažino BMW vystymo direktorius Herbertas Dysas (Herbert Diess). - "Volkswagen" turi eiti priekyje. Jei jiems pasiseks, mes seksime iš paskos."

Domisi ir Abramovičius

Pasaulio didieji irgi jaučia, iš kur pučia vėjas. Štai rusų milijardieriui Romanui Abramovičiui priklausanti kompanija "Ervington Investment" susidomėjo JAV firmos "Clean Air Power" akcijomis.

Kol kas įsigyta 1,5 proc. "Clean Air Power" akcijų. Šios kompanijos "arkliukas" - "Dual Fuel" technologija, kurios pagrindu sukurta įranga montuojama dyzeliniuose sunkvežimių varikliuose pritaikant juos vienu metu naudoti 90 proc. dujų ir 10 proc. dyzelino mišinį.

Tokia technologija jau buvo sėkmingai išnaudota DAF bei "Mercedes" sunkvežimių motoruose.

REKORDAS

Važiuodamas "Škoda Citigo CNG" modeliu su trijų cilindrų 1 litro darbo tūrio varikliu ekonomiško vairavimo instruktorius austras Gerhardas Platneris pasiekė rekordą - aplankė 9 Europos šalis ir įveikė 2 619 km kurui išleidęs 81,24 euro. Vidutinės dujų sanąudos kelionės metu siekė 2,39 kg/100 km.

SKAIČIAI

Per pirmus penkis šių metų mėnesius Europoje parduota 36 618 naujų CNG dujomis varomų automobilių (pernai per tą patį laikotarpį - 29 901 automobilis). CNG modeliai šiemet sudarė 0,7 proc. bendros naujų automobilių rinkos (pernai - 0,5 proc.).

LYDERIAI

Perkamiausių Europoje naujų CNG modelių dešimtukas, vienetai (2013 m. sausis-gegužė)
1. "Fiat Panda" - 11 548
2. "Fiat Punto" - 7 573
3. "Volkswagen Up" - 3 610
4. "Lancia Ypsilon" - 3 594
5. "Fiat Fiorino"/"Qubo" - 2 583
6. "Opel"/"Vauxhall Zafira" - 1 990
7. "Volkswagen Passat" - 1 508
8. "Volkswagen Touran" - 1 148
9. "Fiat Doblo" - 783
10. "Volkswagen Caddy" - 724.

BEJE

Lietuva yra vienintelė ES šalis, kurioje suslėgtos gamtinės dujos (CNG) apmokestintos labiau nei dyzelinas, todėl Lietuvoje CNG nėra pigiausi degalai. Europos gamtinėmis dujomis varomų automobilių asociacijos duomenimis, Lietuvoje 2010 m. pabaigoje buvo tik 195 autotransporto priemonės, varomos CNG dujomis.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder