Automobilis, kuriam Lietuva per maža

Automobilis, kuriam Lietuva per maža

Gyvename kitaip nei Vakaruose - jei nieko neapgavome, nepavogėme ir neapiplėšėme, net po keliolikos ar, sakykime, 30 metų darbo stažo neturime pinigų nusipirkti naują automobilį. Na, dauguma iš mūsų. Net kuklaus kompaktinės klasės opelio ar fiato.

Aišku, svajonėse - kur kas prabangesnės naujos, oda kvepiančios ir chromo blizgesiu akinančios mašinos. Realybė tokia, kad jų dauguma iš mūsų neturės niekada.

Vis dėlto, jei jūsų sąskaitoje ar kojinėje būtų atliekami kokie 300 tūkstančių litų, uždirbti sąžiningu arba, velniai (VMI, FNTT, STT, t. t.) nematė, nesąžiningu triūsu, ar pirktumėte tiek kainuojantį "Audi A8"?

Taip? O aš - ne. Kodėl? Todėl, kad šis limuzinas - per geras tokiam kraštui, kaip Lietuva.


Akimirka fotelyje

Na, gal yra išimtis - pirkčiau, jei reikėtų per savaitę bent kartą pralėkti Vokietijos autobanais. Jei ne, kokia prasmė šiuo laivu važinėti miestų gatvėmis 50 km/h greičiu (psichologiškai tai - vairuotojo kankinimas) arba automagistrale Vilnius-Klaipėda 250 km/h greičiu, kur kas 100 metrų - greičio matuoklis? Tam labiau tinka paprastesni automobiliai.

Tikrai, visa tai - be ironijos. Prie "Audi A8" vairo tiesiog fiziškai jauti, kad Lietuva - per maža šiam automobiliui. Važiuoji iš Kretingos į Kūlupėnus tiesiu kaip styga keliu 180 km/h greičiu, o atrodo, lyg stovėtum vietoje. Paskui staiga paaiškėja, kad prieš akis - jau Salantai. Iš čia pajudi Plungės link, aplenki porą vietos gyventojų net neįsidėmėdamas, kokios kilmės transportu jie naudojasi, vairas pasisuka dešinėn, ir tu - jau Kartenoje.

Nesupratęs, kaip - juk vos prieš akimirką buvai Kretingoje. Nusifotografavęs su visais pakelėje buvusiais (o jie ten buvo?) greičio matuokliais. Ant priekinio stiklo surinkęs visus Vakarų Lietuvos uodus ir muses. Ir suvokęs, kad iki vakarinių Europos futbolo čempionato rungtynių dar yra aibės laiko - kodėl nenulėkus iki Vilniaus išgerti kavos ir mačo pradžiai negrįžus į Klaipėdą? Ir visa tai - atsipalaidavus lyg sėdint fotelyje namuose.

Ne, mūsų, valstiečių, šaliai tokia prabanga ir galia, kokią siūlo A8, netinka. Netinka tokios galimybės, kurias suteikia šis limuzinas, mes tiesiog, kaip Kisa Vorobjaninovas, neturime pakankamai fantazijos. Arba bent kelių su neribojamu greičiu. Tad kam mums "Audi A8"?


Skaičiai ir emocijos

Visa tai - emocijos. O ką apie automobilį kalba skaičiai? Na, jei turite bent šiek tiek vaizduotės, skaičiai irgi gali sukelti jaudulį. Pavyzdžiui, maksimalus sukimo momentas - 550 Nm (prie 1 500-3 000 aps./min.). Įsibėgėjimas iki 100 km/h (turint omenyje beveik 2 tonas svorio) - per 6,1 sek. Ir čia - tik V6 3.0 TDI 250 AG versija su "quattro" sistema. Tai ką tada sugeba V8 4.2 TDI variklis?

Emocijas Ingolštato kūrinyje kelia daug kas - motoro garsas, kai mentelėmis prie vairo pasirenki rankinį 8 laipsnių "Tiptronic" automatinės pavarų dėžės režimą ir spaudi maksimumą (arba 5 000 aps./min.) iš kiekvienos pavaros. Tyla ramiai važiuojant greitkeliu. Jokių klausimų nekelianti vidaus apdailos kokybė. MMI valdymo sistema. Netgi salono apšvietimo lempučių skleidžiama šviesa. Etc.

O už papildomą kainą jums jausmus žadins ir kitokia įranga. Pavyzdžiui, saugią distanciją iki priekyje važiuojančios sistemos palaikanti kruizo kontrolės sistema. Įspėjimo apie šone važiuojančius automobilius ar linijos kirtimą įranga. Naktį apie pėsčiąjį kelyje informuojanti kamera. Vėdinamos sėdynės su masažo funkcija. Šviesią dieną automatiškai užtemstantys galiniai stiklai. Šaldyklė. Etc.

Ne be klausimų

Ar viskas taip tobula? Ne 100 procentų. Galite paklausti - kodėl priekinio keleivio sėdynės galvos atlošas ir tos pačios pusės centrinis statramstis užstoja tokį didelį vaizdo į dešinę plotą? Vokiečiai jums atsakys: "Todėl, kad yra "Audi Side Assist" ir "Audi Pre Sense Plus" sistemos". Tiesa, kainuojančios papildomai - beveik 14 tūkst. Lt.


Galite paklausti: "Kodėl man atrodo, kad A8 klasė - limuzino, o galinė standartinė jo versijos sėdynė skirta tik 2 žmonėms?" Vokiečiai jums atsakys: "Yra čia vietos visiems trims". Ir, bent formaliai, nemeluos. Tiesa, dviem sėdėti čia patogiau.

O štai išorės išvaizda širdį palieka visiškai abejingą. Jei ne kiek "piktoki" priekiniai žibintai ir didelės chromuotos radiatoriaus grotelės, šis limuzinas būtų toks pat pilkas, kaip ir asfalto spalva. Nuobodus ir visiškai nesiskiriantis nuo kitų automobilių. Tarp mūsų (ts!) - jis toks ir yra.

Kita vertus, tai - turinio, o ne formos automobilis. Jame kalba technika, ne dizainas. Ir kalba ji vokiškai. T. y. subalansuotai, kokybiškai, galingai. Tik ar tinka "Audi A8" kalba Lietuvai?

Už ir prieš

+ Plati modifikacijų gama
+ Nepriekaištinga medžiagų kokybė
+ Itin komfortiškas
+ Pigesnis už konkurentus
- Brangi papildoma įranga
- Nuobodi išvaizda


Pagrindiniai konkurentai

"Audi A8" (3.0 TDI versijos kaina - nuo 249 078 Lt) konkurentai - iš tradicinės vokiškos trijulės: BMW ir "Mercedes-Benz". Kainų prasme "Audi" pranašesnis už abu dyzelinius varžovus - BMW 730d kainuoja nuo 282 180 Lt, "Mercedes-Benz S350 Blue Tec" - nuo 268 644 Lt).

Modelio istorija

Pirmasis "Audi A8" pagamintas 1994 m. Antroji šio modelio karta pasirodė 2002 m., trečioji (dabartinė) - 2009 m.

"Autosalonas" važiavo

"Audi A8 3.0 TDI Quattro"
Ilgis/plotis/aukštis (mm): 5137/1946/1460
Ratų bazė (mm): 2992
Prošvaisa (mm): nėra duomenų
Svoris (kg): 1915
Pagreitėjimas 0-100 km/h (s): 6,1
Maksimalus greitis (km/h): 250 (apribotas elektronikos)
Variklio tipas: dyzelinis, 6 cilindrų
Darbinis tūris (cm3): 2967
Maksimalus galingumas (kW (AG)/min-1): 184 (250)/4 000-4 500
Maksimalus sukimo momentas (Nm/min-1): 550/1 500-3 000
Transmisija: automatinė, 8 laipsnių "Tiptronic"
Varomieji ratai: visi keturi
Bagažinės talpa (l): 510
Degalų sąnaudos (l/100 km), vidutinės: 6,6 l (gamintojo duomenys), 8,6 l bandymo metu)
Kaina (su PVM, Lt) - 312 000

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder