"Automobiliniai konservai" arba kaip žiemą saugoti mašinas

"Automobiliniai konservai" arba kaip žiemą saugoti mašinas

Patarimai vairuotojams

Kartais automobilį geriau per žiemą palikti lauke, o ne garaže - uždaroje erdvėje, ypač šiltoje, korozija plinta greičiau.

Iki šiol yra vairuotojų, kurie žiemą palieka savo automobilį ramybėje - ar dėl, kad bijo važinėti slidžiais keliais, ar dėl to, kad neturi šiam sezonui tinkamų padangų, ar dėl to, kad taupo pinigus, mat žiemą varikliai reikalauja daugiau kuro. Tačiau ta ramybė gali kainuoti dar daugiau - jeigu automobilio "konservavimas" bus atliktas netinkamai.

Teigiama, kad mėnesį nejudinamas stovintis automobilis susidėvi tiek pat, kiek ir intensyviai eksploatuojamas tris mėnesius, o viena žiema, kuriai mašina paliekama garaže, ją gali paversti surūdijusiu karučiu.

Kaip ir tik iš tinkamai paruoštų - sausų ir švarių - daržovių galima pagaminti gerus konservus, taip ir automobilis savotiškam žiemos miegui turi būti parengiamas nepraleidžiant smulkmenų.

Kėbulą padengti įvairiais apsauginiais preparatais galima tik nuplovus ir kruopščiai išdžiovinus jo paviršių - taip nebus palikta vietų korozijos atsiradimą sąlygojančiai drėgmei ir orui. Be to, prieš tai būtina specialiomis priemonėmis, pvz., garsiuoju WD-40 sutepti durų spyneles bei rankenėles bei kitas rūdžių puolamas vietas. O geriausia išeitis - specializuotuose centruose padengti automobilį antikorozine danga.

Variklis taip pat nemėgsta drėgmės, todėl jį prieš "užmigdant" būtina nusausinti - tam tiks paprasčiausi skudurai (beje, nepakenks, jei vienu jų užkimšite duslintuvą, o kitu uždengsite oro filtrą).

Tinkamai "užkonservuotas" automobilis ne tik nepraras prekinės išvaizdos, tačiau ir išliks gyvybingas, jei prieš tai išimsite akumuliatorių. To maža - nuvalykite jį, sutepkite kontaktus. Tiesa, neštis akumuliatorių į namus nebūtina, mat kuo žemesnė temperatūra, tuo mažiau jis išsikrauna.

Pavasarį lengviau bus paleisti variklį, jei mašinoje paliksite šiek tiek kuro, bet ne mažiau kaip 5 litrus - mažesnis kiekis degalų nesugebės neutralizuoti bake besikaupiančio vandens ir bakas greičiau surūdys. Nepatartina išleisti ir aušinimo skysčio.

Specialistai tvirtina, kad kuo mažiau viena su kita liečiasi metalinių detalių, tuo mažiau šansų korozijai. Todėl patartina nuimti valytuvų šluoteles ir atjungti žvakių laidus (pačias žvakes, tiksliau, jų galus, sutepkite grafitu ir uždenkite plastmasiniais antgaliais).

Seni vilkai žino, kad idealiausia per žiemą "miegančio" automobilio padėtis - "ant kaladžių". Tai reiškia, kad mašiną, kuria nebus naudojamasi ilgą laiką, reikėtų palikti stovėti ne ant ratų, o pakelti šiek tiek aukščiau ir pakišti pagrindą - plytas, medines kalades ar pan.

Neturintiems tokios galimybės patartina dažniau aplankyti stovintį keturratį draugą ir patikrinti slėgį padangose - jei jos ilgą laiką bus pusiau ar visiškai tuščios, pavasarį drąsiai galėsite atiduoti automobilio "batus" į sąvartyną.

Dar vienas svarbus patarimas - jokiu būdu nepalikite užtraukto rankinio stabdžio - per žiemą kaladėlės paprasčiausiai prišals prie ratų.

Ne mažiau reikšmingas klausimas - kur laikyti tokią mašiną? Nors ir po buto langais, tik tokiu atveju neužmirškite laikas nuo laiko nuvalyti ją nuo sniego. Patariama gatvėje palikto automobilio gumas sutepti (kad ir tosolu), o sėdynes uždengti medžiaga, sugeriančia drėgmę.

Svarbus patarimas - jokiu būdu niekuo neuždenkite paties automobilio, nes jis turi "kvėpuoti". Jei mašiną paslėpsite po brezentiniu uždangalu, pavasarį ją teks perdažyti - nors tokia priemonė ir apsaugos mašiną nuo sniego, ant kėbulo paviršiaus gali likti ne tik dėmės, tačiau ir atsispaudęs audinio raštas. Be to, šviečiant saulei oras po uždangalu įkais - temperatūros kaita yra puiki sąlyga korozijai plisti.

Jei automobilis bus laikomas garaže, reikia pasirūpinti, kad patalpa būtų arba nuolat vėdinama, arba joje tvyrotų kuo žemesnė temperatūra - šaltas garažas mašinai priimtinesnis už šildomą. Geriausia išeitis yra atvira stoginė - ji apsaugos transporto priemonę ir nuo kritulių, ir nuo tiesioginių saulės spindulių.

Kristijonas BAUKYS

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder