Automatinė pagalba - dar už kalnų

Naujosios technologijos

Laikai, kai automobilis avarijos atveju pats praneš apie nelaimę ir iškvies gelbėtojus, tolsta - Europos Komisija (EK) pripažino, kad avarinio ryšio keleiviniuose automobiliuose sistemos "eCall" (Emergency Call, arba nelaimės skambutis) įdiegimo galima tikėtis ne 2009-aisiais, o metais vėliau.

Automobilyje integruotas "eCall" yra skubios pagalbos skambutis, valdomas rankiniu būdu keleivių arba po avarijos įjungiamas automatiškai. "eCall" įrenginys skambins artimiausiam 112 bendrosios pagalbos centrui ir tiesiogiai perduos keleivių balsą bei kitus duomenis.

Taip gelbėtojai sužinos nelaimės laiką, duomenis apie automobilį ir, svarbiausia, vietą.

Pernai vasarį Briuselyje EK, automobilių pramonės, informacinių technologijų bei draudimo kompanijų atstovams pasirašius sutartį, pasiūlyta šią sistemą visose naujose mašinose Europos Sąjungoje (ES) įdiegti iki 2009 metų.

Jau tada buvo aišku, "eCall" sistemos diegimas gali užtrukti. Šiomis dienomis ir pati EK pripažino, jog reikalai nejuda taip greitai, kaip norėtųsi. Maža to - nutarta jos diegimo pradžią perkelti į 2010-uosius.

EK konstatavo, jog kai kurios ES šalys ne tik kad nepradėjo rūpintis būtina "eCall" sistemos aptarnavimo infrastruktūra, tačiau net net nepasirašė atitinkamo memorandumo.

Panašu, omenyje Lietuvos neturima - mūsų šalis vadinamąjį Susitarimo memorandumą pasirašė dar pernai spalį.

Be to, Bendrojo pagalbos centro (BPC) viršininko Artūro Kedavičiaus, beje, mūsų šalies vardu ir pasirašiusio minėtąjį memorandumą, teigimu, Lietuvoje visi privalomi pasiruošimo "eCall" sistemos diegimui darbai vyksta.

"Gruodžio pradžioje su trimis didžiausiais Lietuvos mobiliojo ryšio operatoriais pasirašėme susitarimą dėl bendradarbiavimo sudarant technines galimybes nustatyti mobiliojo ryšio vartotojų vietą, kai jie skambina bendruoju pagalbos telefono numeriu 112. Tai ir bus pagrindas tolesniam sistemos diegimui", - aiškino A. Kedavičius.

Susitarimo tikslas - siekti, kad mobiliojo ryšio tinkluose būtų kuo greičiau įdiegti techniniai vietos nustatymo duomenų teikimo kartu su pagalbos skambučiais sprendimai (angl. Enhanced 112 arba E112), leisiantys užtikrinti greitesnį ir tikslesnį reagavimą į pranešimus apie nelaimes.

Anot jo, ateinančių metų balandį Vyriausybė turėtų patvirtinti smulkų veiksmų planą su visų darbų terminais.

A. Kedavičius sako, kad "eCall" sistemos diegimas Europoje stabdomas ne tik kai kurių nieko nedarančių šalių Vyriausybių. Dar šiais metais turėjo būti patvirtinti technologiniai visos sistemos veikimo standartai, t.y. nuspręsta, kokie duomenys ir kokiu būdu bus perduodami iš transporto priemonėje integruotų "eCall" terminalų į BPC.

Tačiau šį darbą iki 2005-ųjų pabaigos turėjęs atlikti Europos technologijų standartų institutas ETSI vis prašė pratęsti terminus. Paskutinis jų byloja, kad "eCall" standartai turi būti patvirtinti iki 2007 metų balandžio.

Taigi geriausiu atveju serijiniu būdu tokia įranga, kainuojanti apie 150 eurų (maždaug 517 litų), į naujus automobilius turi būti pradėta montuoti nuo 2010 metų.

Tomas GUKAUSKAS

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder