Laivui „Raketa“ - geriausias sezonas

(3)

Vakar planuota traukti iš vandens laivą „Raketa“. VšĮ „Vandens kelias“, kuriai jis priklauso, prezidentas Nerijus Šilgalis džiaugiasi, kad šis sezonas buvo labai sėkmingas: užimtumas geriausias, palyginti su dar dviem po jo rekonstrukcijos buvusiais sezonais.

Norinčiųjų keliauti visada buvo daugiau, nei buvo galima priimti. Šiek tiek nepasisekė, kad per patį piką sugedo „Raketos“ variklis, kurį teko skubiai keisti. Nors po remonto turėta varikliui dvejų metų garantija, jis neatlaikė nė vieno sezono. Dėl šios priežasties prarastos kelios dienos.

Istorinis laivas „Raketa“, kursavęs maršrutu Kaunas-Nida-Kaunas, sezoną pradėjo pirmą birželio ketvirtadienį. Taigi sezonas truko, galima sakyti, penkis mėnesius.

Tiesa, spalį laivas plaukiojo tik pagal užsakymus, kai įmonės ar organizacijos užsakydavo visą laivą. Pavieniai bilietai nebuvo parduodami. Rugsėjį ir spalį didžiąją plaukimų dalį sudarė užsakomieji reisai. Pasak N. Šilgalio, šis sezonas išskirtinis tuo, kad buvo labai daug privačių įmonių švenčių, gimtadienių, vestuvių. Laive karaliavo labai daug geros nuotaikos.

Perpus pigesni bilietai

Pasak N. Šilgalio, keleivių, plaukiančių „Raketa“, spektras labai platus. Tarp jų nemažai užsieniečių. Mat turizmo agentūroje ir informaciniame centre „Raketa“ minima kaip pramoga, kurią būtina išbandyti atkeliavus.

„Užsieniečiai pas mus papuola pagal rekomendacijas. Labai smagu, kad mes galime parodyti jiems tą upės kelią, nes mūsų šalis tikrai labai graži. Ir lietuvių keliautojų šiemet netrūko, kadangi vasara buvo gana smagi. Pagyvenę žmonės, jaunystėje plaukę tuo laivu, ateidavo su anūkais. Ir jaunimas ateina išbandyti laivą, apie kurį daug girdėjo pasakojant“, - „Vakarų ekspresui“ sakė N. Šilgalis.

Bilietas už plaukimą į priekį kainavo 49-59 eurus atsižvelgiant į tai, ar sėdima prie lango, ar ne. Gal kiek įtakos didesniam keleivių srautui turėjo ir tai, kad ketvirtadieniais ir penktadieniais buvo perpus pigesni bilietai. Bilietas iš Nidos į Kauną tomis dienomis kainavo 29 eurus. Pigūs bilietai buvo ir senjorams - 19 eurų, ir vaikučiams.

„Kuro kainos parodė, kad mes gerokai nepaskaičiavome išlaidų. Kai kurie bilietai kainavo perpus pigiau nei savikaina. Kuras mums gerokai smogė. Finansų atžvilgiu šie metai buvo labai sudėtingi. Kitais metais, jeigu jo kainos išliks tokios pačios, jau niekaip neišlaikysime šios vasaros bilietų kainų“, - sakė „Vandens kelio“ vadovas.

Ar plauks kitais metais?

N. Šilgalis sako, kad kitais metais daug kas priklausys nuo to, ar įstaiga gaus paramos. „Esame labai priklausomi nuo rėmėjų. Jeigu neturėtume 30-40 proc. paramos, niekaip neišgyventume iš prekybos bilietais“, - sako jis.

Pasak N. Šilgalio, ir pirmais metais buvo tiek pat iššūkių. Klausimas, ar laivas plauks 2023-iaisiais, net nekeliamas, tik nežinia, kaip pavyks to pasiekti.

„Tikiu, kad visi bendromis pastangomis neleisime išnykti šitam maršrutui. Mano paties vaikystė prabėgo prie Nemuno. Mes, vaikai, bėgdavome pasitikti “Raketos„, pažiūrėti, kaip ji praplauks. Pats esu ja plaukęs. Ir apskritai esu upių žmogus. Daug kartų į Nidą esu plaukęs su savo mažu privačiu kateriuku ir mačiau tą grožį. Kai prieš gerus 5 metus sužinojome, kad parduodami tokie laivai, išdrįsome juos nupirkti. Tada įsigijome tris: du “Raketos„ tipo ir greitaeigį katerį “Polesia„, kurį pavadinome “Vasara".

Kursuoti paleidome tik „Raketą“. Tik šiemet pagaliau baigiame ją tobulinti ir gražinti. Dabar, ko gero, jos kondicija yra geriausia, kokią tik ji yra turėjusi per visus savo 60 metų. Dabar viską mesti būtų ir prieš save patį nesąžininga„, - sakė “Vandens kelio" vadovas.

Kada pradės kursuoti „Vasara“?

Taigi dar viena „Raketa“ yra krante. „Vasara“ jau yra rekonstruota 80 proc. Kadangi prasidėjo karas Ukrainoje, atsirado daug nežinios, šis kateris niekur neplaukė.

„Tačiau mūsų taikiklyje vis tiek tebėra maršrutas Nida-Klaipėda. Jį anksčiau ar vėliau tikimės atidaryti. Atstumą nuo Nidos iki Klaipėdos “Vasara„ įveiktų per pusę valandos“, - teigė N. Šilgalis.

Pasak jo, kada pradės kursuoti „Vasara“ minėtu maršrutu, priklausys nuo finansų ir kuro kainos. Šiandien kuras yra neadekvačiai brangus. Laivas maždaug 15 kartų daugiau ryja kuro nei autobusas. O bilietas juk negali būti tiek kartų brangesnis už autobuso.

„Mūsų atveju gelbėtų arba rėmimas, arba labai stiprus kuro atpigimas. Kito ekonominio varianto nėra, reikia pagalbos iš šalies. Norime atidaryti tokį maršrutą, turime energijos ir laivą. Dar trūksta finansų baigti jį ruošti ir užsitikrinti jam nuolatinį rėmimą visą vasarą, kad galėtume padengti eksploatavimo kaštus, nes už bilietus to surinkti nepavys“, - kalbėjo N. Šilgalis.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder