LAIVAS. Ilgis - 105 metrai, grimzlė - 6 m, svoris - 6 tūkst. t. Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

Klaipėdoje į vandenį nuleistas 6 tūkst. tonų sveriantis laivas

Stovėdamas Vakarų Baltijos laivų statykloje prie neseniai nuleisto į vandenį laivo „Scharhorn“, pastatyto Vokietijai, stebiesi, kokie sudėtingi projektai įgyvendinami ne kur kitur, o mūsų Klaipėdoje. Tam, kad tas laivas atsidurtų ant vandens, teko sustiprinti ir pagilinti krantinę.

Europoje yra apie 300 laivų statyklų ir laivų remonto įmonių, o pasaulyje - apie 1 000, veikiančių įmonių - apie 600. Per metus pasaulyje pastatoma apie 3 tūkst. laivų, iš kurių 5-6 Klaipėdoje.

Anot Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus Algio Latako, Lietuva negali pasigirti, kad gamina lėktuvus, serijinius automobilius, užtat joje išvystyta labai sudėtinga laivų statyba.

„Pasaulyje laivų statybos madų mes nediktuojame, bet nuo pažangiausių technologijų neatsiliekame, mūsų gamyba moderni ir šiuolaikiška. Turime specializuotas suvirinimo, korpuso surinkimo linijas ir pan. Mes tikrai nenusileidžiame Europai ir pasauliui. Priešingu atveju neturėtume užsakymų“, - sako Vakarų laivų gamyklos (VLG) įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika.

Jis pasidžiaugė, kad metalo kainos po šoko stabilizavosi. Žinoma, negrįžo tos, kurios buvo prieš karą Ukrainoje, bet jau yra nuspėjamos. Tačiau laivas „Scharhorn“ buvo statomas, kai tona metalo kainavo 2 700-3 000 eurų, o dabar tona jo kainuoja 1 200 ir daugiau.

Unikalus laivas

„Scharhorn“ - vienas iš didesnių Vakarų Baltijos laivų statykloje statytų laivų. Tai unikalus daugiafunkcės paskirties laivas, skirtas gelbėjimo ir paieškos darbams jūroje. Jis buvo statomas daugiau nei dvejus metus. Kontraktas buvo pasirašytas prieš karą, tad korekcijų neišvengta.

Tai aplinkai draugiškas laivas, nes jis bus varomas suskystintomis dujomis. Variklių galingumas - 12 tūkst. kilovatų. Laivas sveria 6 tūkst. tonų.

„Scharhorn“ rugpjūtį bus išplukdytas užsakovui. Laivų statykloje Klaipėdoje Vokietijai bus statomi dar du tokie paieškos ir gelbėjimo laivai. Antras bus baigtas kitų metų viduryje, o trečias - 2025 metais.

Šiuo metu Vakarų Baltijos laivų statykloje statomi 5 laivai - be jau minėtų, dar locmanų kateris bei žvejybos laivas ir kruizinių laivų sekcijos bei blokai laivų statyklai Suomijoje.

PROBLEMA. Vakarų laivų gamyklos įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika sako, kad laivų būtų galima statyti ir daugiau, bet trūksta darbuotojų.  Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

PROBLEMA. Vakarų laivų gamyklos įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika sako, kad laivų būtų galima statyti ir daugiau, bet trūksta darbuotojų.  Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

Galėtų statyti daugiau

„Mes galėtume pastatyti žymiai daugiau laivų, bet gana nelanksti darbuotojų samdymo iš trečiųjų šalių tvarka limituoja gamybos apimtis, mūsų pardavimus ir t. t. “, - sako A. Šileika.

Pasak jo, laivų per metus pastatoma tiek, kiek užtenka turimų darbuotojų. Jų stygiaus problema būdinga ne tik Lietuvai, bet ir Europai bei pasauliui. Net Pietų Korėjoje atidedami laivų pridavimo terminai vien dėl to, kad trūksta darbuotojų.

„Šiuo metu Vakarų Baltijos laivų statykla galėtų priimti 200 darbuotojų. Reikėtų laivų korpusininkų, suvirintojų, vamzdininkų, dažytojų ir kt. Pas mus dirba daugiau kaip 100 profesijų darbuotojai. Jų atsivežimas iš kitų šalių užtrunka iki pusės metų. Tiek ilgai projektai negali laukti, pabaigimo terminai griežti“, - sako VLG įmonių grupės vadovas.

Rekonstruoja krantines

Vakarų Baltijos laivų statykla nebuvo pajėgi nuleisti laivą „Scharhorn“ į vandenį su savo dokais. Todėl buvo kreiptasi į Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkciją, kad rekonstruotų krantinę.

Pasak A. Latako, teko keisti infrastruktūrą - sutvirtinti 65A krantinę. Prie jos buvo pagilinta iki 7,5 metro, o akvatorijos link - iki 14,5 m tam, kad būtų galima prišvartuoti specialią baržą, su kuria laivas buvo nuleistas į vandenį. Uosto direkcija išleido 2,5 mln. eurų. Krantinė buvo pradėta rekonstruoti pernai rudenį ir baigta šiemet iki liepos.

Pasak A. Šileikos, pati laivo nuleidimo į vandenį operacija buvo unikali. Ji atlikta panaudojus panardinamą baržą. Ji buvo prišvartuota prie krantinės, į ją bėgiais specialiu vežimėliu įvažiavo laivas. Tada barža buvo nubuksyruota į akvatoriją ir nugrimzdo į vandenį.

Uosto direkcijos vadovo teigimu, Vakarų Baltijos laivų statykloje keliais etapais bus rekonstruojamos ir kitos krantinės, kurios irgi bus pritaikomos 14,5 m gyliui. Pirmas etapas, kai bus rekonstruojama 65 ir dalis 64 krantinės, bus pradėtas šiemet. Jo vertė - beveik 20 mln. eurų. Kai visi darbai bus baigti, atsiras galimybė Vakarų Baltijos laivų statykloje pastatyti dar vieną doką.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder