Į Klaipėdos uostą pradeda plaukti didieji okeaniniai konteinervežiai

Vasario 28 d. vėlai vakare prie LKAB „Klaipėdos Smeltė“ konteinerių terminalo krantinių prišvartuotas dar vienas rekordinio dydžio Klaipėdos uostui laivas „MSC Diana“, plaukiojantis su Liberijos vėliava. Antradienio vakare turėjo būti baigta laivo krova, jis ruošėsi palikti Lietuvos uostą apie 21 val.

Laivas į Lietuvos uostą atvyko iš Filikstou (Jungtinė Karalystė), iš Klaipėdos plauks į Brėmerhafeną (Vokietija).

ULCV (Ultra Large Container Vessel) klasės laivas „MSC Diana“ buvo pastatytas 2016 metais. Jo ilgis - 399,9 m, plotis - 58,84 m, talpa - 19 tūkst. 244 TEU (sąlyginių jūrinių konteinerių).

Tokio dydžio konteinervežis su „transšipmento“ bei importo / eksporto konteineriais į Klaipėdos uostą sėkmingai įplaukė pirmą kartą. Į laivą planuojama pakrauti apie 2 tūkst. 200 TEU. Didžioji krovinio dalis - vadinamasis „transšipmento“ krovinys iš Lenkijos, Švedijos, Suomijos ir kitų uostų, taip pat lietuviškas eksportas.

Galima sakyti, kad, praėjus trejiems metams po bandomojo 400 m ilgio konteinervežio „MSC Ingy“ atplaukimo į „Smeltę“, pagaliau pradėjo atkeliauti didieji okeaniniai konteinervežiai. Šiemet sausio 30 d. buvo atvykęs tik truputį mažesnis už „MSC Diana“ okeaninis konteinervežis „Evelyn Maersk“, kurio ilgis - 399 m, plotis - 56 m, talpa - 17 tūkst. 816 TEU, plaukiojantis su Danijos vėliava. Jis buvo pastatytas 2007 metais.

„MSC Diana“ gabena krovinius vadinamuoju „Shogun“ maršrutu, jungiančiu Vakarų Europą su Tolimaisiais Rytais.

Į Klaipėdą buvo suplanuotas vienkartinis reisas.

„MSC Diana“ yra antras didžiausias kada nors į Klaipėdos uostą įplaukęs laivas konteinervežis. Pirmas buvo 59 m pločio „MSC Ingy“, atvykęs 2018-ųjų gruodį, kurio talpa - didesnė nei „MSC Dianos“ - 19 tūkst. 462 TEU. Nors juos, ko gero, galima laikyti identiškais laivais. Tačiau „MSC Ingy“ užsukimas į Klaipėdos uostą tąkart buvo tik bandomasis, norint įsitikinti, ar Klaipėdos uostas jau pasiruošęs priimti ir aptarnauti tokio dydžio laivus.

Beje, pasaulyje yra tik 50 uostų, kurie gali priimti tokio dydžio kaip „MSC Ingy“, „MSC Diana“ laivus, ir vienas iš jų - Klaipėdos uostas.

„Smeltės“ darbuotojai viliasi, kad ULCV konteinervežių reisai į bendrovės konteinerių terminalą netrukus taps kasdiene rutina.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder