Ar galima pasitikėti AI sveikatos klausimais – ekspertų atsakymas

Dėl ilgų laukimo eilių ir didėjančių išlaidų perkrautose sveikatos priežiūros sistemose daugelis žmonių medicininiam savidiagnozavimui kreipiasi į dirbtinio intelekto valdomus pokalbių robotus, pvz., ChatGPT. Remiantis vienu neseniai atliktu tyrimu, maždaug vienas iš šešių suaugusių amerikiečių bent kartą per mėnesį naudojasi pokalbių robotais sveikatos patarimams gauti. Apie tai rašo „Techcrunch". 

Tačiau pernelyg pasitikėti pokalbių robotų pateikiama informacija gali būti rizikinga, iš dalies dėl to, kad žmonės nežino, kokią informaciją pateikti pokalbių robotams, kad gautų geriausius sveikatos patarimus, teigiama neseniai Oksfordo universiteto atliktame tyrime.

„Tyrimas atskleidė dvipusį komunikacijos sutrikimą“, – TechCrunch sakė Adamas Mahdi, Oksfordo interneto instituto studijų programos direktorius ir tyrimo bendraautorius. “Tie, kurie naudojosi [pokalbių robotais], nepriėmė geresnių sprendimų nei dalyviai, kurie rėmėsi tradiciniais metodais, pavyzdžiui, paieška internete ar savo nuomone.“

Tyrimui autoriai surinko apie 1300 žmonių Jungtinėje Karalystėje ir pateikė jiems grupės gydytojų parengtus medicininius scenarijus. 

Dalyviai turėjo nustatyti galimas sveikatos problemas scenarijuose ir naudodami pokalbių robotus bei savo metodus išsiaiškinti galimus veiksmus (pvz., kreiptis į gydytoją ar vykti į ligoninę).

Dalyviai naudojo numatytąjį AI modelį, kuriuo veikia ChatGPT, GPT-4o, taip pat Cohere Command R+ ir Meta Llama 3, kuris anksčiau buvo naudojamas kompanijos Meta AI asistente. 

Autorių teigimu, pokalbių robotai ne tik sumažino dalyvių tikimybę nustatyti atitinkamą sveikatos problemą, bet ir padidino tikimybę, kad jie nepakankamai įvertins nustatytų problemų sunkumą.

Mahdi sakė, kad dalyviai dažnai praleisdavo svarbias detales užduodami klausimus pokalbių robotams arba gaudavo sunkiai suprantamus atsakymus.

„Atsakymai, kuriuos jie gaudavo [iš pokalbių robotų], dažnai buvo mišinys gerų ir blogų rekomendacijų“, – pridūrė jis. “Dabartiniai [pokalbių robotų] vertinimo metodai neatspindi sąveikos su žmonėmis sudėtingumo.“

Šie rezultatai paskelbti tuo metu, kai technologijų įmonės vis labiau skatina dirbtinį intelektą kaip būdą gerinti sveikatos rezultatus. 

Pranešama, kad „Apple“ kuria dirbtinio intelekto įrankį, kuris galės teikti patarimus apie fizinį aktyvumą, mitybą ir miegą. „Amazon“ tiria dirbtinio intelekto pagrįstą būdą analizuoti medicinines duomenų bazes, siekdama nustatyti „socialinius sveikatos veiksnius“. O „Microsoft“ padeda kurti dirbtinį intelektą, kuris rūšiuos pacientų siunčiamas žinutes sveikatos priežiūros paslaugų teikėjams.

Tačiau, kaip anksčiau pranešė „TechCrunch“, tiek specialistai, tiek pacientai turi skirtingą nuomonę dėl to, ar AI yra pasirengusi didesnės rizikos sveikatos priežiūros sričiai. Amerikos medicinos asociacija nerekomenduoja gydytojams naudoti pokalbių robotus, pvz., „ChatGPT“, klinikinių sprendimų priėmimui, o didžiosios AI įmonės, įskaitant „OpenAI“, įspėja nedaryti diagnozių remiantis pokalbių robotų pateikta informacija.

„Rekomenduojame sveikatos priežiūros sprendimus priimti remiantis patikimais informacijos šaltiniais“, – sakė Mahdi. „Dabartiniai [pokalbių robotų] vertinimo metodai neatspindi sąveikos su žmonėmis sudėtingumo. Kaip ir naujų vaistų klinikiniai tyrimai, [pokalbių robotų] sistemos turėtų būti išbandytos realiomis sąlygomis prieš jas diegiant.“

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder