Prie ruso buvo geriau
Sveiki.
Mano vardas Jonas.
Pavardės nesakysiu. Nes dar per telefonų knygą atrasit numerį ir naktimis į mano laidinį telefoną pradėsit skambinti. Mano žmonai Elytei tai labai nepatinka. Nors jeigu paskambintų Kubil***, aš jam turėčiau, ką pasakyti. Mums, pensininkams, sumažino pensijas, išvogė valstybę, namų prisistatė, mašinų prisipirko. Kaip taip neturėti sąžinės žmogui, nesuprantu. Vat buvo rusų laikai. Duona tik penkiolika kapeikų kainavo. O dabar – trys litai!!! Aš gaunu pensijos vos 700 litų, pusę mokesčiams atiduodu, o kitą pusę turiu saugoti, jog nepritrūkčiau. Kruopų, bulbikių pavalgau. Mačiau kažkada per televizorių, kaip Vokietijoje pensininkai gyvena. Važinėjasi jie sau po užsienius, gauna pensijos po tris tūkstančius eurų ir vargo nemato. Girdėjau, jog ir gyvena ilgiau. Matyt, todėl, kad neturi Kubil****. Galvojau, jog Graž**** pakars jį su ta virve, specialiai net „Kakadu“ laidą įsijungiau, bet nepakorė. Tiesa, ar matėte, kokį namą turi Šadž***? O jau kiek mašinų. Matyt, irgi vogė. Žūlikas iš veido. Nesuprantu aš, kaip galima tokį Seimą turėti, kas galėjo už juos balsuoti. Va, aš nėjau balsuoti ir neisiu. Pasakiau Elytei: „Jei niekas neitų balsuoti, tai ir valdžios nebūtų – niekas jos neišrinktų. Būtų ramiau gyventi.“ Neatsimenu tiksliai, ką ji man atsakė, bet, atrodo, pritarė. Va buvo prie ruso tvarka. Pasakė Stalinas, ką daryti, ir visi darė. Bijojo, ką ir pasakyti prieš. Tai va, kur aš skaitau, kad buvo tvarka. Sniečkus, atsimenu, viską atiduodavo Lietuvai ir tik tai likutį – Sovietų Sąjungai. Geras žmogus buvo. O dabar pažiūrėkit. Jaunimas vaikšto su visokiais auskarais, kelnės nutysusios, plaukai nei šiokie, nei tokie. O muzikos kokios klausosi. Net baisu klausyti, o ką jau kalbėti apie tai, kad net baisu pagalvoti, kas iš jų išaugs. Atsimenu mano laikais visi vaikščiojom gražiai, tvarkingai. Turėjau dar raudoną kaklaraištį, didžiavaus, kad esu pionierius. Va tokia tvarka turi būti, kad išauklėtų dorus žmones. O dabar aš, kiek metų pradirbau, ir dar man pensiją mažina. Diržo reikia duoti tokiems. Užsimanė mat laisvės. Matosi, jog nepatyrė, ką reiškia kentėti nepriteklių, kai už metų darbą kolūkyje duodavo saują miežių, kurių net karvės neėsdavo. Bet vis tiek prie ruso būdavo geriau. Būdavo įsijungi televizorių ir matai, kaip viskas klesti, gražu. O dabar vien nusikaltimai, kažkas kažką sušaudė, pakorė. Aš iš darbo net naktį nebijodavau pareiti, o dabar tai, gink dieve, kad kas neužpultų. Tiesa, vakar kaimyno namas sudegė. Gaila žmogaus, bet taip jam ir reikia. Prieš metus nepaskolino cukraus, kai kepiau pyragą. Va, užvakar buvom su žmonele bažnyčioje, pasimeldėm. Esam tikintys. O šiaip tai būčiau dabar jaunas ir protingas, važiuočiau iš Lietuvos. Ne už tokią Lietuvą kovojom, kad Kubil*** iš žmonių šaipytųsi. Iššaudyčiau aš ten visus. Parašyčiau jums ir dar, bet va, žinios prasideda. Įdomu, kiek nusikaltimų buvo padaryta.
Iki.
Garbingai,
Jonas Sovietas.

R. 2010 01 18 – 06:49
Sugaišau porą minučių. Ar čia turėjo būti satyra?
Analitikas 2010 01 18 – 18:07
Panašu į plagiatą.
analitikui 2010 01 18 – 22:46
panasu teksta jau skaiciau - tikrai plagiatas
Eimantas Mikšys 2010 01 18 – 23:52
Tikrų tikriausias plagiatas.
nnr 2010 01 19 – 00:41
dar ir sitas saiposi, liudna
Vyc 2010 01 19 – 05:38
istikruju linksma jei nebutu graudu…..
donatas 2010 01 19 – 13:20
pradejau dirbti kai man buvo 15 metu 1965 m kai pradzioje susikure kolukiai tikrai labai sunkiai givenome teko valgiti miezini ragaisi bet palaipsniui givenimas gerejo o paskui tapo visai geras as su zmona per trejus metus susitaupiau del zigulio odabar reiketu ir 30m mano darbo stazas 45m o pensija sumazino 98lt spaudoje buvo rasita kad bus ziurima i darbo staza kodel mulkinat tuos ir taip vargsus pensininkus Ponas kubiliau ar tau ne geda jug tie mano pinigeliai uzdirbti kruvinom rankom manau kad tau aisku kodel zmones ilgisi praeitu laiku
pp 2010 01 19 – 13:51
Man idomu kiek autoriui metu, kad gali sau leisti su satyra zvelgti i pensininku bedas. Kaip galima juoktis is to, jog pensininkai sunkiai verciasi su gaunama pensija?? Ir isvis kaip galima juoktis is gerokai vyresniu zmoniu?? Siulyciau VE.LT/BLOG administratoriams kuo greiciau isimti si straipsni is svetaines.
Anonymous 2010 01 19 – 18:06
Nu , MIKŠY. kĄ čia sapalioji, juk neseniai vidurinę baigei. Ir apie kokią žmoną nusišnekėjai? kas už tavęs tekėtų tokio durniaus. Mokykloje buvai debilas. Nedaryk gėdos savo tėvams. Jei mėgsti rašinėti, tai rašyk protingai, o ne parodyk savo bukaprotiškumą
Eimantas Mikšys 2010 01 19 – 22:55
Man įdomu, ar Jūs, gerbiami komentatoriai, viską vertinate tiesiogiai? Aš nesuprantu, kaip galima pagalvoti, jog tai mano biografinė istorija. Nesuprantu, tiesą sakant, ir kaip galima nepastebėti ironijos. Jeigu tik skaitote, bet nemąstote, tai ar aš kaltas? Visų pirma, aš esu abiturientas ir mokyklos dar nebaigiau. Taigi, ko gero, gerbiamas anonime, esate blogai informuotas. Su teksto suvokimu, matyt, atleiskite už susidariusią priešlaikinę nuomonę apie Jus, Jums buvo ar yra mokykloje prastai. Šiuo laišku net nesistengiu šaipytis iš vienos ar kitos socialinės grupės, žmonių kontingento. Pensininkas Jonas tėra personažas. Na, tarkime kaip riteris Don Kichotas. Visų antra, tai nėra satyra. Tai priešpriešomis paremta gryniausia ironija. Turiu pastebėti, jog skundžiasi ne tik pensininkai, tad tai tik dar kartą įrodo, jog nesu nusiteikęs prieš šią grupę ir vertinu juos su pagarba.
klaudija@gmail.com 2010 01 20 – 00:04
…kas trugdo,-mauk i tuos rusiskus laikus,-siena netoli…va ir bus tau…kvailys….duos 1000lt.pensijos,-vistiek mazai…KADA ZMOGEDROMS BUVO GERAI??
dig 2010 01 20 – 00:48
Būtų juokinga, jei nebūtų graudu… :)(: Užskaitysim kaip rašinėlį, Eimantukai.
pp 2010 01 20 – 12:48
Eimantuk, tai tu ir zvelk su ironija i savo vienmecius, o gerokai vyresnius zmones palik ramybej, kai sulauksi ju amziaus tai tada tokius rasinelius ir rasinek.
r 2010 01 20 – 17:02
Paskaitysi savo rasineli po kokiu 10-ies metu, tada ir suprasi ka papeizejai Eimantuk. Sekmes kuryboje.
judzin 2010 01 20 – 17:16
rasau del jaunu durniuku………….Tarybu laikais parduotuvese nieko ne buvo(sunkiai pasakiti apie Lietuva) bet pas visu visko buvo tikrai ne buvo bomzu,bedarbiu ir benamiu,sunku buvo isvazioti i uzsieni….bet ar to reikejo?per Tarybu Sajunga 12 000km,gali rasti visko,darbui ar poilsiui… tada o dabar,ka pati ne matot kas gyvena?tikrai ne rusu atstovai,as ne sakau apie sportininku kurie pardavie savo gabumus ir sveikata,is kur millionai pas kitu?aisku rad cia ritoriskas klausimas….is musu pavoge,is musu lohu………..Ir beveik riekvinas atsidures valdzioi,prie pinigu saltinio pradietu vogt………..Galiu atsakingai pareiksti prie rusu buvo 1 000 000 kartu geriau,mes gyvenom prie kommunizmo bet ne supratom to……………………………………Galiu dar pridurti ko ne buvo,ne buvo narkomanijos ir tokio nusikalstomumo
Gimes 11977 2010 01 20 – 18:26
Na ir laikai atejo…
Tu, zmogau (is nuotraukos nesuprantu vaikinas tu ar mergina?), pasidomek gal kaip is tiesu ten buvo tais laikais “prie ruso”. Supjovei cia gryba bandydamas isijausti i seno zmogaus kaili, o taip pat ir rodydamas savo nesusivokima cionykstese ekonominese ir politinese aplinkybese. Kiek tau metuku? Koks tavo IQ? Kas tavo istorijos mokytoja? Ir ar isvis lankai mokykla?
O vienareiksmiskai vertinti sovietini perioda negalima, taip kaip ir dabartini. Buvo ir blogu (labai) dalyku ir geru (labai). Taip kaip ir dabar. Tik visiskai ne tokiu kaip cia, kad absurdiskai pateikei.
Beje, diel vieno sutinku - transvestitu ir transseksualu nebuvo tada kaip dabar, kai ziuri i nuotrauka ir nesupranti kas ten: vaikinas ar mergina…
"Gerai" 2010 01 20 – 19:32
Gerai pavarai. Aš vyresnė už rašytoją 20-35metais. Bet pagavau kampą.
Aišku , kad buvo geriau.
Kiek pinigų galėjai neišleisti…
O neišleisdavome net tualetiniam popieriui, nes “Tarybinė Klaipėda ” ir “Komjaunimo tiesa” nebraižė subinėėės.
O neišleisdavome brangiai kainuojančiai kosmetikai - MAXFAKTOR ir
NE…veido, rankų, kojų, pažastų, kirkšnių…kremui, pieneliui…pudrai!!!
Nes naudojome sviestą- rankoms, burokėlį -skruostams, beržo degėsius- blakstienoms.
Nereikėjo mums jokių Gabanos suknelių mokyklos diskotekoje, teatre…
Prisiminkime : trikotažiniu apatinuku pasipuošusi galėjai restorane apsilankyti,
O pirmais metais lankydama mokyklą sunaudojau tik 9 sąsiuvinius ir vienas liko. O plunksniniu parkeliu rašiau 3 metus.
O pasipuošusi vasarinėmis basutėmis iš ožio skūros -grįždavau kruvinais užkulniais.
O žieminiai batai nestandartinei kojai (ūgis 170,svoris 52kg) , kaip kibirai žiojėjo, nors rakšluosčiu apsisuk, kad neiškristum.
Neleisdavome pinigų jokioms kavoms, o pirkdavome iš po prekystalio tirpią “Indišką”(6 rb.)
O šprotų, žirnelių eidavome (prieš gegužės 9, lapkričio 7d. ) laukti, kad nusipelnę veteranai perparduotų Lietuvos priešams, kurie gimė po karo ir nekovojo už nieką!!!!!
Buvo gerų žmonių, kurie pasigailėjo, nes tiek, kiek gaudavo užkandai nereikėjo…o rubliuką galėjo išleisti savo poreikiams.
Prisimenu , niekada nepirkdavome jogurtų, varškės desertų. O kam?!
O kai sulaukdavome gegužės 1 d.-suplevėsuodavo vėliavos prie “7 zavodo” - o iš pieno kombinato kažkaip šventėms atsirasdavo Klaipėdoje šokoladu glaistytų sūrelių (geri dėdės sukombinuodavo, mes parduotuvėje nesistengėme nusipirkti, taip juk neįdomu pirkti parduotuvėje ).Prikraudavo šaldytuvą mama (po 50št).
Bananų nemėgome pirkti kekėmis po 4-5 vnt.
Mama kilusi iš kaimo: nesismulkindavo, savo atžaloms parnešdavo tiek, kiek pardavėja tuo metu parduodavo. Tai namuose pasidalindavome po lygiai, išeidavo po 30-40 vnt. Suvynioję bananus į laikraščius, susikišdavome į rūbų spintas, kad baigtų nokti, nes jie buvo žalios spalvos.
Geri laikai, galiu dar prisiminti…O gal atsiras tokių kurie dar geriau prisimena…
Gyvenome taupiai, daug pinigų pritaupydavome, nes nebuvo “pinigų Rijiko” “Akropolio”…
Nebuvo SPA, nebuvo vandens parkų, pirčių,
O buvo parke -ledo čiuožykla, kai gerai pašaldavo žiemą
nostalgy 2010 01 21 – 00:12
Jo, sakes - kokiu maloniu atsiminimu cia sukelei… Ypac apie ziema. Atsimenu, mes vaikai apsivilke fufaikem ir stormovkem (is uosto sukombinuotom) ir kerziniais batais eidavome ant kalniuko ciuozineti. Tokie kalniukai visuose naujuose rajonuose budavo. Vyresni vaikai is gretimu namu atnesdavo kibiruose vandens ir papyle padarydavo leda. Be proto budavo smagu ciuozineti - tiek pavieniui, tiek traukinuku susikibus. Ir daug laimingesni budavom nei tie ispendeje modernus vaikai kur dabar po Akropolio leda raizo. O atsimenu, pirkdavome visokias detales is parduotuves Pasidaryk pats (kazkur Rumpiskes gatvej) ir konstruodavome visokias masinytes pagal knygute Nuo idejos iki modelio. Dabar gi viskas gatava - made in china. Limonadas Saltukas, geriamas sirupas is gazirovkes automato ar parsinesti uzpildyti sifonai paspaudus putodave buvo daug skaniau ir smagiau nei dabartine cocacola. Ir dar daug daug kitu geru dalyku budavo vasaromis ir ziemomis. Siuolaikiniai susnobeje dundukai to niekada nesupras.
to Gimes 11977 2010 01 20 – 18:26 2010 01 21 – 01:51
Tu dar negimęs, ar negimusi. Po 10 000 metukų nežinia ar tokia lytis kokios dabar yra, egzistuos. O gal būsi kiberis. Palauk savo gimtadienio, paskui rašinėk, jei ką prisiminsi apie rusus. Čia irgi satyra su ironija kartu.
nezinau 2010 01 21 – 02:11
Nezinau, labai kvailai skamba, kai rasytojas atrodo kaio vaikelis, o raso senio kalba. Manau, kad ne pagal amziu, seniu virsti. Keista skaityti. Arba bent tos nutraukos nebutu, kazkaip kitaip atrodytu, o kai pasiziuri, tai nu nezinau, labai keistai cia viskas.
Analitikas 2010 01 21 – 11:42
Eimantai, gerai perskatyk “nezinau” komentarą. Tiesa parašyta. Suprantu bandymą parašyti satyrą, bet tas bandymas nevykęs, nes tu nesi patyręs to, apie ką rašai. Todėl ir gaunasi, kad nusirašei nuo kelių senų anekdotų. Geriau pabandyk susigaudyti kas vyksta dabar, kas yra gerai ir blogai. Rašyk apie tai, ką pats patyrei.
Antikomunistas 2010 01 21 – 14:09
Nekenciu komuniagu, blemba is kur dar tokiu pridurku atsiranda, kuriems mat komunistai gerai. Tik nereikia pulti manes fasizmu kaltinti, situ brudu svastikuotu irgi nepernesu.
Tomas 2010 01 21 – 14:33
Idomu, kiek autoriui metu. Nes nuo to ir rasinelio vertinimas turetu priklausyti. Na, jei ,ponaiti Eimantai, is tiesu esi abiturientas, tai tie tamstos pastebejimai (gal ne kiek pastebejimai, o ju perteikimas) silpnoki ir seklus. Kazkaip is abituriento noretusi brandesnes minties sulaukti.
Bet kaip sakoma, tobulumui ribu nera. Uz drasa ir atviruma aciu. Vis tik negaliu nepamineti posakio - jei gali nedainuoti - nedainuok
NEPANAŠU 2010 01 21 – 15:00
Nepanašu man nei į satyrą nei į plagiatą, o aprašyta gryna tiesa. Keliavom su tėvais po visą plačią šalį. Naktimis galėjai miškuose vaikščiot niekas nelies. Čiuožykla parke buvo tai tūkstančiai žmonių čiuožinėdavo iki 12 nakties. Nusikaltimai įvykdavo keli per metus ir tai kokio išgamos protiškai atsilikusio. Nu dabar tikrai baisu ir 19h į gatvę išeit. Gatvės tamsios, tuščios. Nekalbu apie atokias vietas kur juoda neperregima tamsa, nekalbu ir apie kainu adekvatumą, nėra ką sakyt. Baisi ta mūsų Lietuva bepalikusi… Kad ir buvo prie rusų pilka ir bepribumbasų, bet toks laimės ilgesys apima. Bendravome su giminėmis, visur keliavome. Socilinis saugumas buvo aukšto lygio. O čia drebėk prieš kožną suskį nepraustaburnį ir dėl gyvybės ir dėl saugumo ir dėl turto ir dėl darbo
Būras 2010 01 21 – 15:58
O man atrodo, kad tu sovieto ir kvapo neuostei.
mergina 2010 01 21 – 17:56
Sovietu laikais buvo ir eiles, ir talonais dalindavo ir rubus ir cukru…Taciau atsiprasant buvo tvarka!Nebuvo tiek nedarbo, man pasiseke as gimiau juriniku seimoje, tai skaitosi mes dar gyvenome turtingai. Anksciau net butus skirdavo is darbo…Dabar su vyru isvaziavau gyventi i uzsieni, zinote, gyvenime nenoreciau grizti i Lietuva!Cia as moku mokescius ir matau uz ka as moku, keliai sutvarkyti, medicina auksto lygio, mokslas nemokamas ir t.t. Lietuva kure is idealizmo, o dabar ten vien tik vagys!!!Visur Europoje krize, taciau dar niekas neatiminejo pinigu is motinu ir pensininku, tik Lietuvoje ir Latvijoje…Aisku kokia bebutu dabar vyriausybe ji bus bloga, nes bando kovoti su krize, taciau ju bandymai ir lieka bandymais, jie nera ismokyti kovoti su realybe, kad tu sprastum kas vyksta, turi suprasti sali ir joje gyvenancius zmones. Zmones vaziuokite jus is tos Lietuvos!!!Net Anglijoje ir tai butu geriau! Laukiu nesulaukiu, kada Lietuva bankrutos ir ja parduos kokiaj Vokietijai. Ir zinote, tai butu geriausia, kas galetu atsitikti Lietuvai!Lietuvos, kaip salies jau senai nebera, tai tik iliuzija.
kometa 2010 01 21 – 18:56
na geri laikai db ira durna valdzia sedi,,nevoktu butu liuks lietuvoj.
puolikai 2010 01 22 – 13:42
Puolikai ir manantys apie save labai aukštai, priskiriantys sau laibai aukštą IQ , o kur jūsų žmogiškumas , kur jūsų nuoširdumas. Iš kart komentatorius gali atskirt tuos, kurie gyveno prie ruso ir gavo gerumo, nuoširdumo pagarbos dozę ir tuos, kurie turi labai (pagal save) AUKŠTĄ IQ bet daugiau nieko. Širdis tuščia, nes prisiminti nieko gero neturite, o aš taip gailiu savao vaikų, gimusių toje”laisvoje” Lietuvoje. Nieko gero nemato: mokslo nėra, gydymo nėra, ateities nėra, šilumos kiek galiu duodu, bet jos taip maža. Ypač žiaurus nuodas -Televizija, inetrnetas Ten vaikai pamato tai kad plikų šiknų demonstravimas, intrigos, lipimas per svetimus kaulus, nepagarba yra gerai. Ten apverčia žmogaus moralę žmogiškumą sunaikina. Mokytojai sumaterialėję, kunigai-verslininkai, valstybė plėšikė. Kur jauniems dėtis? Dieve dieve.
jebis 2010 01 22 – 13:58
varykis s korejon,venesuelon ar rosijon statyt komunizmo,bet geriausiai ir arciausiai i beprotnami
ne judzin 2010 01 22 – 14:02
tau vieta durdome
Senis 2010 01 22 – 21:39
Vos neapsiverkiau… Kaip gera buvo, o kaip dabar baisu . Ir kam tie žmones ta nepriklausomybe sugalvojo. Taip gerai gyvenom, svarbiausia, gakvoti nereikėjo.. O tas organas, nenaudojamas, daugeliui komentatorių ir atrofavosi. Trumpai: Sovietine praeitis turi tik vieną privaluną - mes buvome 20 metų jaunesni. O suėdė jinai mums jaunystę, galimybes, lūkesčius.
Vaiva 2010 01 24 – 16:30
Gana cia pjautis ir purvais drabstytis.Turbut nieko nera blogiau,kaip gyventi permainu metu,kai gimei sovietmeciu,o visos tau diegtos dogmos ir”teisybes” ,pasirodo, yra tik niekingas melas..Iki sios dienos jauti tos”smegenu pudros’ itaka..Bet tyciotis is zmoniu yra negarbinga,o satyra cia net nekvepia.Ar pats noretum,kad tavo gyvenimas virstu apgailetinu egzistavimu,koks yra dabartiniu pensininku??
Rolandukas33 2010 01 25 – 13:45
sveiki.manau esame debilu tauta.na,galite neigti mano teigini,bet patys pasiziurekite musu pasyvuma.sneka per telika viesai apie tai,kaip vyriausybe elgiasi neteisingai,kaip yra grobiamas musu uzdirbtas biudzetas,kaip yra grobiamos musu asmenines lesos,kaip yra tiesiogiai niekinami zmones.ir kas is to?sedime.paburbame.pagrumojame.vienas kitam.ir tiek.nieko nedarome.kad ir cia.rasinejame ir daugiau nieko.poziuris nepasikeicia,o jei ir is dalies pasikeistu -veiksmu nera.
del sovietu laiku-kazkas buvo geriau,kazkas blogiau,to bent jau nesugrazinsi.na bent jau uz butinus dalykus nereikejo visko atiduoti.t.y. sildyma,vandeni,kitas komunalines.o dabar kazkas nustato ir nori nenori turi krapstytis.o jei ne -tai oficialus reketas(anstoliai) dar is taves pasipelnys…
to nostalgy 2010 01 25 – 14:34
Nepergyvenk vaikyste dar sugrys, galesi kibira vandens ispyles nuo kalnelio ciuozinet
to Senis 2010 01 25 – 14:36
Teisingai sakai, ilgisi jaunystes.
to NEPANAŠU 2010 01 25 – 14:37
Ir dar kiek tu nusikaltimu buvo, tik niekas nieko nerode
Gedas 2010 01 25 – 14:49
Man geda skaityti tokius straipsnius, zurnalistai jau tiek isnaglejo, kad ne skelbia visuomenei tai kas svarbu, o kuria istorijas ir mulkina neisilavinusia visuomene. Man, kaip patriotui klaipedieciui geda, kad toks dienrastis kaip Vakaru Ekspresas leidzia talpinti tokius tusciai bukus tekstus savo tinklapyje.
Visiems Komentatoriams 2010 01 25 – 15:42
Man juokinga skatyti tokius komentarus. Naisizeiskit, bet dazniausiai is tolimos praeities prisimename tik tai kas geriausia. Kaip buvo gerai prie ruso sako dauguma… Juokas ima iki nukritimo! negalejom skaityt savo lietuvisku knygu, net kalbet negalejom, gyvenom baimej, kad kas nepaskustu ir neisveztu mus kazkur toli mirciai i nagus, ar seip kokiam valdininkui rusui nepatiks tavo zvilgsnis, tai jis isodins tau kulka i kakta prisidengdamas tuom kad tu priklausai antisovietiniam judejimui.
Premijas ir apdovanojimus sazinigieji rusai skirdavo uz pacius juokingiausius zygdarbius, kurie logiskai mastanciam zmogui atrodo tiesiog nesamoningi. Kad ir betkoks statinys: jei prie jo bus prisegta lentele su uzrasu “tegyvuoja sovietu sajunga” gausi apdovanojima, nors tavo kurinys gali buti nieko vertas.
Sugryskim i laikus kai klestejo tikroji Lietuva. Politine jega priklause bajorams, o bajorams priklause dvarai (dar dvarai priklause kunigaiksciams ir baznycioms bei vienuolynams). 17-18a. kulturinis Lietuvos gyvenimas igijo didziausia pagreiti, zinoma turejes ir trukumu - tokiu kaip baudziava. Bet ne, atejo gerasis rusas i Lietuva (nepykit uz ironija) ir pradejo tvarka ivedineti savaip. Viena gera sprendima sugebejo priimti - grazino zemes valstieciams ir jie galejo issipirkti laisve. Bet tai nesutrukde dvarams ir toliau stipreti, nors jie prarado net ir savo politine galia. Veliau gerasis rusas pasake: kokie dar lietuviu dvarai ir lietuviu kultura - prisidengiam graziu posakiu - “visiems po lygiai” ir dvarus isardom (priminsiu kad dvaru kultura vystesi nuo 13a, o ja gerasis rusas sugebejo suzlugdyti per 18 metu nuo 1922 iki 1940). Padarom is ju ofisus - lietuviu pavelda griaunam, keiciam dvaru rumu architektura (prie renesanso rumu pristatydami gelezine pavesine ar panasiai). O atgavus nepriklausomybe jau nebebuvo imanoma musu tikrosios kulturos susigrazinti nes ji jau buvo sugriauta ne betko o gerojo ruso.
Ir jus manote kad lietuviai smunka del to kad mes nesugebam visko valdyti? krize, bedarbiai, narkomanai, gejai, trasvestitai.. ju dabartineje rusijoje tiek kiek jus negalit net isivaizduot. Esme tame kad mes lietuviai nebeturime nieko kas mums butu brangu, i ka mes pasiziureje istikro pajustume sirdy virpuliuka ir sunkiai nurytume seile. visa musu kultura sunaikinta kieno? ogi nieko deto tik gero linkincio sovietisko ruso.
atsimerkit pagaliau ir sugebekit ismesti is galvos jums taip giliai iskiepyta sovietiska ideala. ir dar noriu pridurti, kad galima sia tema diskutuoti be galo be krasto ir tiesos nerasime, nes vienintele tiesa yra ta, kad tiesos nera.
to visiems komentatoriams 2010 01 25 – 16:54
Su istorija tamstai sunkoka?? Rusija pati paskutinioji Europoje panaikino baudziava (1861m.), taigi tai nekoks tai zygdarbis; cit. “Viena gera sprendima sugebejo priimti - grazino zemes valstieciams ir jie galejo issipirkti laisve”.
Bet idomiausia tai, kad nepriklausoma tarpukario Lietuvą valde sovietai ir griove Lietuviskus dvarus; cit. “priminsiu kad dvaru kultura vystesi nuo 13a, o ja gerasis rusas sugebejo suzlugdyti per 18 metu nuo 1922 iki 1940″.
Dar galetume padiskutuoti apie tai, kokie Lietuvoje buvo kunigaiksciai ir kaip atrode ju dvarai. Taip pat butu labai idomu suzinoti nors viena Lietuvos dvara kuri valde baznycia ar vienuolynas, nes mano ziniomis dvarininkai mecenuodavo vienuolynu steigimus bei baznyciu statyba; cit. “dar dvarai priklause kunigaiksciams ir baznycioms bei vienuolynams”
Vytautas (62 metai) 2010 01 25 – 17:22
Gerb. autoriau, galima “satyruoti”, bet norint rašyti apie anuos laikus, reikėtų bent daugiau apie tai žinoti. O dabar stipriai prašauta pro šalį. Iš piršto laužta “satyra” labai jau netikra. siūlyčiau per satyros akinius pažiūrėtį į tą laikmetį, kuriame pats gyveni. Gal tada geriau pasiseks.
Man, gyvenusiam ir “prie ruso”, gyventi tada geriau nebuvo.
vTs 2010 01 25 – 23:50
prie rusu gyventi geriau nebuvo tik lodoriams, kurie gerai dirbo gavo butus be eiles, nemokamai automobiliams paskyras, mokslas nemokamas, gydymas nemokamas,
to vts 2010 01 26 – 15:56
Nemokamai automobiliamas paskyros , o už “Žiguli” turėjai mokėti 6500-7500 rublių,kai atlyginimas (jauno specialisto) nesiekė ir 150 rublių.Taip subinlaižiai butus gaudavo greitai,bet ir tai ne nuosavybės teise ir tik Lietuvos laikais leido juos privatizuoti.
Analitikas 2010 01 26 – 18:00
“Prie ruso” buvo daugybė blogybių. Tie, kuriuos laimės jausmas apima prisiminus tuos laikus, tegu prisimena kaip už anekdotą 10 meyų duodavo, kai Gulaguose gyveno 10 procentų valstybės gyventojų. Tai buvo ne prieš 20, o prieš 60 -70 metų, tačiau buvo. Pritariu rašiusiam, kad tada geriau buvo vien dėl to, kad buvom gerokai jaunesni
Analitikas 2010 01 26 – 18:20
Dabar irgi yra daug blogybių. Tačiau didžiausia blogybė tai, kad leidžiam sau vadinti save “debilų tauta”, “visi vagys”, “grobia biudžetą”, “niekina tautą”, nieko gero toje Lietuvoje”. Tokie apibendrinti kaltinimai tik trukdo tobulinti valstybę ir įvesti tvarką. Kiekvienas “vagis” turi vardą, pavardę, nusikaltimo sudėtį patvirtintą įrodymais ir pripažintą teismo. Neprisiimkim sau visus galinčio nuteisti teisėjo vaidmens. Kiekvienas galimpadaryti kažką gero, tair darykim gėrį.
Ina 2010 01 27 – 12:47
Visus, kurie virkauja, kaip buvo gera “prie ruso”, galima pavadinti bėduliais, baudžiauninkų palikuonimis. Jiems būtinai reikia gyventi “PRIE”. Prie ruso, prie lenko, prie vokiečio. Ar kada nors atsistosite visu ūgiu, apsidairysit ir pamatysit, kad turit SAVO tėvynę. O gal jūsų protėviai buvo uolūs baudžiauninkai ne iš prievartos, o iš pašaukimo, ir jūs paveldėjot iš jų vergo geną? Neduok Dieve, jeigu mus vėl sukimštų į didžiosios DERŽIMORDAVOS užpakalį.
Anonymous 2010 01 28 – 20:47
duxai
egis 2010 01 29 – 21:02
as nesuprantu kaip zmones negyvene tame laikmetyje gali kazka rasyti .geriau buvo ar blogiau…..dar vienas dalykas,sita rasytoja butu isveze i afganistana tarnauti ,kitaip rasytu ……….
Jelena 2010 01 29 – 23:11
Vat skaitu straipsni, ir tikrai juokinga. Pati esu ruse, prisimenu tos laikus, prisimenu talonus ir eiles i parduotuves. Pasakysiu taip, buvo kaz kas gerai, taciau buvo ir blogu dalykiu. Manau kad daugelis sutiks su to, kad negerai buvo tai, kad parduotuvese beveik nieko nebuvo, buvo kaz kokios idiotiskos partijos i kurias reikejo stoti norint dirbti aukstesn. pareiguose, taip pat smeigiu zmones, kurie kaip nacistai, bando panaikinti visas tautas ir ju kultura. Manau, kad kiekviena tauta turi issaugoti savo istorija, kutura, kalba ir t.t. Taciau buvo ka ir gero prisiminti. Jug visi kas norejo gaejo dirbti, buvo fabriku ir t.t. O dabartine vyriausybe, kas gi ten vyksta?Zmones visas jaunimas bega is Lietuvos. Greitai jau nebeliks ka saugoti…uzsienyje lietuviai pagarseja. kaip ekonominiu sukciavimu meistrai, musu nemegsta ir bijo. Taciau sakykime rusu bijo net daugiau, sako kad tai mafija. Atsipeikekim pagaliau, mes zmones, ir jau gana dalinti visus i rusus, vokiecius, lietuvius, lenkus ir t.t. paziurekite kaip veikia visu saliu valdzios, prisiminkime Gitleri, kuris norejo, kad vien tik vokieciai butu visur pasaulyje, dabartine vyriausybe, ne tik Lietuvos, siekia palikti tik melyno kraujo sluoksni zmoniu, kas yra vidutinio tesiog neisgyvens!nauji virusai, naujos krizes, narkotikai, alkoholis…visa tai sukurta, kad musu vaiku nebeliktu, kad jie butu pripratinti ir negaletu ogiskai mastyti. pagalvokite…
Julija 2010 01 30 – 13:27
Kaip jaunam žmogui,satyra visai gera, taikli. Ir kad pasišaipyti iš bambančių pensininkų galima ir reikia - irgi tiesa. Ne prie Stalino gyvenam, kaip daugelis vargšelių, pasirodo, noretų. Vergu gimęs,Vytautai ir kiti sovietijos gerbėjai, vergais ir mirsit. Užuojauta jums. O kad tiek daug pasipiktinusiųjų, rodo ,kad vaikinas nors ir naivokai ,bet pataikė į dešimtuką - tiesa, sakoma,akis bado. . Beje, man 50 metų, jei ką, bet net milijonas nesugundytų grįžti į tusčių parduotuvių, butų, mašinų ir visokio kitokio defcito laikus ,nekalbant apie apsoliučią sovietizo - debilizmo politiką. Brrrr…. Na, kad ji davė kai kurių vaisių- matyti iš komentarų. Gaila man jūsų, homo sovieticus, gaila.
lola 2010 01 30 – 13:56
jeigu butu mano valia,tai as is vis panaikinciau Sodra,ne spensiju nereikia,tegu vaikai islaiko,visas ligonines ir poliklinikas,tegul islieka tik stipriausi.panaikinciau ir prokuratura,kam ji reikalinga jeigu gina tik pedifilus.O visi kiti patys tada persitvrkytu.ir gyvenimas butu dar grazesnis.
varnas 2010 01 31 – 02:35
labai taiklei parasita,pabando dabartine valdzia dabar surenkti baltijos kelia kas susirinktu o tada zmones ejo tikedami kad bus geriau giventi bet kad valdantieji isparduos viska us grasius nebuvo nei maziausios minteles telekomas parduotas us metini pelna ir viskas taip todel ir neliko is ko moketi pensiju nes kas nese pelna viskas isdalinta pusvelciui valstibes skolos sieke apie dvidesimt sesis milijardus litu baisu iki ko dasigivenome o cia nereiketu vieni kitu usgaulioti kiekviena nuomone pasakita garsei jau ira gerai pagaliau gal praregesim kas cia ira kalciausi del visu vargu
Gaila 2010 01 31 – 16:28
Tik visiškas degradas gali mastyti,kad prie ruso buvo geriau.Rusų tikslas ir buvo už ”maistą” paversti visus asilais.Taigi matosi,pagal kai kuriuos komentarus ir straipsnį,kad ivanams beveik pasisekė.
simonas 2010 01 31 – 17:43
Kaip jus vargsai rusu laiku silpnaprociai graziai snekat apie rusu tvarka.. Sakot tada i gatve nebijojot iseit, o dbr bijot? As irgi bijau. Nes ten butent jusu äugintas”ir aukletas” sunus mano padiezde apsinarkatines su peiliu stovi. Jusu kolegu ir bendramionciu.. Kas manai tokia karta uzaugino? Ne jus? O tada kas?! Jei bent zodi meginsit sakyti pries, tai prasom su argumentais. Be kubiliu, be marazmu.. Kadanors bent senatvej i prota ateitumet, i save pasiziuretumet.. Bet kur tau.. Kalti visi kiti tik ne tu.. Tie, kurie baige aukstuosius, vaikus auklejo ir rupinosi kad visiems butu graziau gyventi-niekada nesneka nesnekejo ir nesnekes kad prie ruso buvo geriau.. Nes tokie zmones padare savo, kad butu geriau! Ju vaikai nevaiksto gatvej ir neatimineja mobiliaku..Autorius gan maladiec bahuriukas! Savo amziuj lb i tema pataikai su sarkazmu ir t.t. Nekreipk i tuos menkavercius kriosenas degradus demesio.. Jiems tikslas visa gyvenima buvo gerti snapsa (tai vadinosi sveciu sventimas, kad graziau butu, nes juk prie rusu viskas buvo grazu). Dbr is pencijos snapso nebeiperka tai rekia kad juos apiplese.. Aisku, niekam dbr nelengva, bet vistiek, kazkuris sake kad tau autoriau reiktu nedainuot jei gali.. Tai va butent jums visiems ir reiktu patylet, kad jau protingo nieko nepasakot o tik is savo siauro akiracio ir supratimo apie gyvenima kazka veblenat..
Ak47 2010 02 01 – 00:32
Simonas, 1000% tave palaikau
Vilius 2010 02 01 – 18:30
Neparašytas iki galo straipsnis. 1944 metais rusai gavo komandą okupuoti Lietuvą ir naikinti jos piliečius. 1990 metais jiems buvo duota komanda nešdintis namo. Su jais turėjo išsinešdinti ir tie, kuriems buvo gera gyventi su okupantu. Ir nereiktų šūkauti, kad buvo geriau. Galėtų rėkti prie sifilitiko mauzoliejaus atsistoję, kad ir dabar jiems yra labai gerai. Lietuvoje niekas nelaiko.Čia ne SSSRas, kur neleisdavo išvykti.
varnas 2010 02 01 – 20:44
is komentaru matyt kas yra tolerantiskesni ar uzauge rusu laikais ar cia liaupsinantis laisve lietuvoj kai be pikcio ir uzgauliojamu nemoka savo numones isakit visi tik degredai pijokai va taip musu laisvoje demokratineja visuomenej suprantama kitokia nuomone.
vaiva 2010 02 02 – 12:20
durnelis tu jonai.. dėl to tau ir geraiu buvo prie ruso… užuojauta tavo silpnaprotystei…
teta 2010 02 02 – 22:18
…. nu ir artistas tas vaikis … aiskiai matos, kad tevai vogdavo, ir sunelis jau buvo ismokes …suprantama dabar vogt jau negalima ….. gal delto sunkus jam laikai atejo….
Juozas 2010 02 03 – 12:05
Komentatoriams - jums pavydu, kad tokių metų degtinę maukėt ir už kampo skrandžio turinį uostėt?
judzin 2010 02 03 – 14:54
Taip,taip……………..dabar mes visi laisvi……galim vazioti kur nori…….500 000 jau isvaziavo…….ne reikia rusu kad sunaikinti Lietuva…reikia demokratijos,kaip dabar…..pensininkai ismirs,jaunimai isvazios …………liks kelios pedofilos, kurie ir atstovaus Lietuva
geriau 2010 02 03 – 15:25
dabar ! darbo nera ,emigracija baisi ,teisybe pedalu puseje ,vaikai prievartaujami ,korupcija ,seimo vagys , juodas bezpridelas ! dabar geriau su pedofilais ! kas bus rytoj ?
DD 2010 02 03 – 21:53
Aha…. reiks emigruoti kai pabaigsiu mokykla
Vincentas 2010 02 04 – 21:46
Noreciau su tavimi pasisneketi
Tavo mintys (mano manymu) teisingos.
Man netoli simto metu(kad nebutu kokiu tai iliuziju):)
Parasyk,jei netingesi:)
Iki!
Vincentas 2010 02 04 – 21:49
Sis laiskas slapyvardziu “gerai”
vincentas 2010 02 04 – 21:57
Mano Email-Vinstas@mail.ru
Gintas 2010 02 08 – 14:54
sveikas Jonai
jonas 2010 02 20 – 05:45
Sovietmečiu visos panelės buvo labai gražios,figūrėlės kaip undinių.Nereikėjo jokių aerobikų,jokio ansvorio neturėjo.O kodėl?O todėl,kad neturėjo ką pavalgyti.O dabar mergos lašiniais apaugę,išstorėję,pilnos “energijos”,pasidaro po vaiką,išaugina pačios,nes viskuo apsirūpinę.Bet kažkam naudinga ” kelti bangas”,kad dabar,laisvoj Lietuvoj blogai gyventi,kad esam išnaudojami ,faktiškai yra ne taip.Ir taškas.
kęstutis 2010 02 21 – 01:43
man jau greit 60.metų.tad viską pragyvenau…na tada buvo visko;ir gero ir blogo;bet palyginus tai …žiūrint iš kokios varpinės žiūrėsi…išvada;kas tada statė pvz;atominė ir kt.o kas dabar pardavinėjo?kur kolūkių turtai,pramonės gamyklos?sveikatos apsauga,mokslai?tai kai kam neaišku?bėda tautos-rūpi tik savi marškiniai.o taip pasidarė dėl to kad vyksta globalizacija.kam dar neaišku-pažiūrėkite filmą ;Pirmyn į ateitį;ir nereikės čia vienas kitam kažką tai įrodinėti.
kęstutis 2010 02 21 – 02:08
labai atsiprašau,matyt pasenau ;filmas vadinasi;PIRMYN Į PRAEITĮ; o aš parašiau Pirmyn į ateitį.
Kandinskis 2010 04 12 – 00:54
Prie ruso, taip paėmus apie 30-40 metų atgal, buvo geriau, nes gerai stovėjo. O dabar tik protezai kampe stovi, tai koks čia gerumas laisvoje Europoje. Vadinas - blogai, ir bus dar blogiau.
AS 2010 07 23 – 08:53
PRIE RUSO BUVO TAIP GERAI, KAD KOLUKYJE GAUDAVO TIK SAUJA MIEZIU, KURIU GYVULIAI NEESDAVO
NU IR DUNDUKAS KONKRETUS ESI TU!
GERIAU MAT PRIE RUSU BUVO… TINGINIAMS TAIP, NES KAS BUTINA, BUVO PADUOTA, O JEI NOREJAI DAUGIAU, TAI SPYGA TAU TAUKUOTA.. GERDAVO SNAPSA IS I KULOKA DUODAVO. NIEKO NETUREDAVAI, NET TELIKA KAD GAUT REIKDAVO PRASUKT, ARBA LAUKI PASKIROS.. PAS KA I NAMUS NUEISI, VISI BALDAI, TELIKAI, UZUOLAIDOS IR T.T., VISKAS VIENODA. JEI NETURI PAZYSTAMU AUKSCIAU, NIEKO IR NEPASIEKSI IR TOKIOS IMONES KAIP SAVO NESUSIKURSI. KELIAI BAISUS, MILICIJA DARYDAVO KA NORI.. PAGAUNA SUDAUZO, O JEI NORI ISSIUNCIA KUR NORS NA…UI IR TIEK TAVE TEMATE. MAFIJA REKETUODAVO, NES IR PATI MILICIJA TA DARE.. KOKIA CIA TVARKA? SENIAU NET I UZSIENI SUDA ISVYKSI, O DABAR KA TIK NORI, TA DARYK! KA NORI TA GALI NUSIPIRKT.. VISKO PILNA, TAI KAIP SAKOMA, KUO DAUGIAU, TUO LABIAU NORISI..
DAR PRIES KRIZE VISI NAMUS TIK PERKA, PASKOLAS IMA, NORS DIRBA DARZELIO VALYTOJA, O PASKUI VERKIA, KAD NETURI IS KO ISSIMOKET, NORS TAIP AR TAIP, VISA GYVENIMA BUTU ATIDAVINEJUS UZ TA BUTA, NORS GAUDAVO DIDZIULIA ANGA. KUR TAI MATYTA, KAI ALGOS BUVO ANTIEK ISPUSTOS, KAD PAPRASTAS PLYTU NESIOTOJAS KAIP MINIMUM GAUDAVO 3000LT IR KADA TIK PANOREJAS SPJAUDAVO VIRSININKUI I VEIDA IR PEREIDAVO I KITA IMONE, NES TEN IRGI KAIP MINIMUM GAUDAVO TA PACIA SUMA..
PAPRASTI LOPAI, DARBO JEGA, GAUDAVO DAUGIAU NEI KAIKURIU IMONIU SAVININKAI UZDIRBDAVO.. TIK IR SUVERZT JUMS DIRZUS, NES PER GERAI GYVENAT, TAI KAI DAR BLOGIAU PAGYVENSIT, SUPRASIT, KAD BUVO VISAI LIUX..
DGDG 2010 07 23 – 09:07
Prie ruso budavai darbininkas ir ju darbo jega. Kuo seniau skyresi negrai nuo ruso gyventoju?
Ruskiai dirba valdiskoi imonej, negrai savo seimininkui.
Ruskiai gaudavo butuka, negrai kluone miegodavo.
Ruskiai gauna alga, negrai gauna pavalgyt.
Ruskiai negali isvaziuot svetur, o negrai negali pabegt.
Ruskiai turi menkai drabuziu ir visi vienodi, negrai irgi tik butinus.
Ruskius musa ir reketuoja milicija, negrus baltaodziai darbininkai su rykstem.
Nepamirskime, kad ziurint salyginai ta alga budavo dar mazesne nei dabar. Alga kokie 400rubliu, o ir pigesni produktai.. Dabar alga 1000lt, o viskas dvigubai brangiau (cia as tik pavyzdzius duodu ir nereikia konkretizuot).
Ana 2010 09 19 – 10:52
Pagal mane, tai ar prie ruso ar dabar, beveik vienodai,kas prie lovio sėdi, tai tam visi laikai geri, tiesa dabar prie lovio sočiau, na pagalvojus, tai jaunimui geriau dabar geriau, daugiau galimybių ir t.t. ir panašiai.
S 2011 03 12 – 12:32
Jus lietuviai tikrai idomi tauta ))) laisve laisve reket gavot laisve ,sake jums pasiverzti dirzus reikes , saket gerai o dabar pas rusu grizti norit tk jus ten nereikalingi tai jau tikrai na nebent del smelio bet rusas ir taip jo dag turi ,vienu zodziu lietuveliai esat niekas ir busit niekas nors ir buvot niekas , viose slise