Europos “arijų” spyris klajokliams

2010-09-13 – 10:44

Autorius: Edgaras Norkus

 

Šiandien viena iš labiausiai aptariamų aktualijų Europos Parlamente – romų deportacija iš Prancūzijos. Prancūzijos prezidentas Nikolia Sarkozy nusprendė sumažinti nusikalstamumą šalyje ir pareiškė, kad tai yra jo misija. Neilgai pamąstęs nusprendė, kad kalčiausi dėl išaugusio nusikalstamumo – romai. Vietoj to, kad savo misija laikytų prevencinių priemonių numatymą arba klajoklių tautos atstovų integracijos ir socializacijos problemų sprendimų paieška, jis ėmėsi tremties, tiesiogine to žodžio prasme. Leksika, kurią galima išskaityti iš jojo lūpų atrodo maždaug taip: „En den du, čigone, namo skrisi tu!“.

Po vieną, tarsi žirnius į sieną mėtydamas lauk, Nikolia jaučiasi einąs teisingu keliu. Po tokių drastiškų sprendimų, kyla natūralus klausimas: „Kur dingo taip visų vertinta tolerancija?“. Ar mes patys suvokiame kokiu keliu einame ir link ko tai veda? Tokie pareiškimai ir veiksmai skatina pakantumo, tarp visų visuomenės sluoksnių, deaktyvaciją. Kai pradedi giliau analizuoti tokių reiškinių priežastis, supranti, kad visos kampanijos prieš rasizmą, diskriminaciją ir nepakantumą yra absoliučiai niekinės arba geriausiu atveju neveiksmingos. Kai atsiveria akys, pasidaro giliai liūdna, juoba, kad pats tvirtai tikėjai, jog yra priešingai nei matai dabar. Tačiau tai dar ne viskas. Pasirodo, kad teisėti ES piliečiai negali pasinaudoti savo teise į laisvą judėjimą ES šalių ribose. Leiskite paklausti, kam tada tokia teisė išvis reikalinga, jei vėliau skundžiamasi nežabota imigracija? O gal tokią teisę turi tik didieji Europos „arijai“, kaip Nikolia Sarkozy ir visi kiti, kurie nėra jo „taikiniai“? Prisiminus istoriją, romų gyvenimas, vos tik jiems pasirodžius Europoje, buvo pradėtas reguliuoti. Prancūzai buvo pirmieji, kurie ėmėsi vyti romus iš šalies. Panašu, kad Nikolia protėviai sužadino nostalgiją tokiam iškeldinimo vajui. Negana to, tokių pat veiksmų ėmėsi ir italai. Nesinori taip sakyti, bet ar tai nėra sistemiškai ir kryptingai nukreiptas „puolimas“ prieš romus, prisidengiant socialinėmis problemomis? Sutinku, kad romams yra sunku prisitaikyti ir integruotis į visuomenę visais aspektais. Sutinku, kad jie kelia nemažai problemų vietos valdžioms visoje Europoje. Tačiau net ir tai negali pateisinti tokių veiksmų ir ypač, kai tokių žingsnių imasi pats valstybės prezidentas. Tai ne tik nepriimtina, bet ir smerktina. Nenuostabu, kad Europos Parlamentas pasirašė rezoliuciją prieš tokius gėdingus veiksmus, o įvairių šalių visuomenininkai griežtai pareikalavo sustabdyti romų deportaciją.

Vertinant bendrai, nepakantusis Nikolia yra didžiausias elementaraus žmogiškumo ir emancipacijos skeptikas. Filosofinė humanizmo teorija skelbia, jog žmogus yra pagrindinė vertybė. Šiandieninis humanizmas mutavo ir nužmogino patį žmogų, paversdamas jį daiktu, kurį, esant reikalui ir užmojams, galima perdėti į kitą vietą. Žmogus nebėra vertybė. Jei žmogus nebėra vertybė - keičiasi valstybingumo apibrėžtis. Nesant valstybingumui bei žmogiškosioms vertybėms, atsiranda chaosas ir anarchija. Galima daryti prielaidą, jog šių dienų Europoje nebėra vietos humanizmui. O gal niekada ir nebuvo?

Dziugis 2010 09 13 – 14:00

Sveikas, Edgarai.
Malonu, kad nesi abejingas ivykiams, vykstantiems kapitalizmo supudytoje Vakaru Europoje.
Mastant apie zmogiskas vertybes ir humanizma, ar neiskilo paciam klausimas, kodel butent romai yra siunciami is Prancuzijos ir Italijos ir kodel butent dabar? Gal yra ir kita medalio puse?
Sekmes mastant.
Dziugis

Andrius 2010 09 13 – 15:59

Sveikas,

trumpas komentaras: jei neklystu, išvaromi romai formaliai gyvena Prancūzijoje nelegaliai, nes Rumunija nėra pilnateisė Šengeno narė. Todėl aš nematau diskriminacijos bent jau žiūrint per formalią teisės prizmę. Ar tai yra humaniška? - lieka atviras klausimas, kaip ir klausimas ar viskas, kas teisėta, yra teisinga?

Lineta 2010 09 13 – 20:32

Jau du metai gyvenu salia klaipiedieciu romu: suaugusieji prekiauja cigaretemis, vaikai ziema-vasara laksto kieme, laiptinese metosi panaudoti svirkstai, valio zmogaus teisems, o kur mano vaiku teises i saugia gyvenimo aplinka???

evaldas 2010 09 13 – 20:58

pritariu 100%

Gargantiua 2010 09 14 – 12:27

kazkur akys tavo atsivere ne i ten. Klaidzioji tamsybese vartodamas stiprius zodzius.
o prielaida teisinga ;)

Sapiega 2010 09 14 – 18:46

Paskaitykit Linetą. Jeigu pagyvensite keletą metelių šalia tokių romų, vargu ar piktinsitės jų grąžinimu ten, iš kur atkeliavo.

Edgaras Norkus 2010 09 15 – 08:32

Esmė yra ne patys romai, o problemos sprendimo būdas - tai kaip elgiamasi su žmonėmis. Mano retorika būtų lygiai tokia pati jei tai būtų bet kokia kita etninė grupė - etniniai serbai, albanai, musulmonai ar kiti. Galbūt vietomis ji yra per stipri ar net perspausta. Galbūt. Tačiau aš neginu romų aklai. Juk ne paslaptis, kad dauguma mūsų turi išankstinį nusistatymą prieš romus. Su ta mintimi paklauskime savęs, ar jų gyvenimo būdas ir neintegravimasis į visuomenę, iš dalies, nėra mūsų “nuopelnas”? Neretai mūsų nuomones formuoja įvairūs stereotipai: “visi politikai - vagys”, “visi romai - narkomanai”, “visi musulmonai - teroristai”. Tačiau pagal vieną ar keletą pavyzdžių negalime spręsti apie likusius. Negalima visų “matuoti” pagal vieną metrą. Paimkime Skandinaviją, konkrečiai - Švediją. Per paskutinius 10 metų į Švediją imigravo daugiau nei 1 mln. imigrantų, iš kurių daugiau nei pusė musulmonai. Paskui eina turkai, romai, albanai ir kiti. Visą Švedijos populiaciją sudaro kiek daugiau nei 9 mln. žmonių. Dauguma jų integravosi į visuomenę - turi darbus, butus, automobilius, nes jiems buvo sukurtos sąlygos tai padaryti. Jie neatsisakė savo kultūrinių papročių ir tradicijų. Musulmonės nešioja burkas ir visiems tai atrodo normalu, nes tai jų identitetas. Žinoma, Švedijoje socialinė gerovė yra bene labiausiai išvystyta pasaulyje. Tačiau tai yra ir turi būti siektinas pavyzdys.

gita 2010 09 15 – 14:50

Noretusi atsakyti p.Edgarui Norkui - sutinku, kad Svedijos socialine sistema yra labai pazangi ir t.t. Bet tai isskirtinai paciu svedu kaip tautos ar ju valstybes pilieciu nuopelnas. Dabar gi tuo puikiai naudojais visi, kas tik netingi - kas teigiamo tame, jog i Svedija ivaziavo 1 mln. imigrantu ir puse ju musulmonu???!!! Jie tik turguose vaisiais prekiauti gali ir pasalpu reikalauti, dauguma atveju…
As pati jau 5 metus dirbu arabiskuose musulmoniskuose krastuose ir galiu drasiai teigti, kad kaip etnosas jie yra absoliuciai nekurybingi ir nedarbstus zmones, greiciau atvirksciai, o kombinacijoje su musulmoniska religija (ir jos krastutine atmainam kuria jie kultivuoja) - visiskai niekam tike pilieciai ir darbuotojai, snekant tiesiai sviesiai… Teoriskai sutinku su visu tautu lygybes teorijomis, zmogaus teisemis ir t.t., bet praktiskai nelabai iseina…
Tuose paciuose arabiskuose krastuose besidarbuodama sutikau svede, kuri net sudreba, isgirdusi pamastymus siuo klausimu - jos tevai saziningai dirbo visa gyvenima, mokejo didziulius mokescius, ja i mokslus isleido, o dabar savo kraste jai paciai sunku rasti padoriai apmokama darba, kai tuo tarpu Svedijos valstybe islaiko galybe imigrantu is arabisku-musulmonisku-afrikietisku valstybiu, o visa tai - is tu paciu saziningu svedu sumoketu mokesciu! Kur cia teisybe ir zmogaus teises?! Kur cia svedu teises?!
Cia tas pats, kas dabar vyksta Vokietijoje su turku ir visokiu ten arabu imigrantais - darbstus vokieciai jau pavargo kenteti dantis sukande ir peneti tinginius, atsirado pagaliau vienas bankininkas, kuris isdriso apie tai prabilti knygoje, ir dauguma vokieciu ji palaiko! Esme tame, kad tie imigrantai dirbti netroksta, o tik gviesiasi savo “teisiu”, pasalpu, prisigimdo kruvas vaiku, plecia savo populiacija ir toliau kelia reikalavimus - nesioja savo burkas siurpindami senuosius civilizuotus piliecius, reikalauja statytis vis daugiau mececiu, vesti daugiau nei viena zmona ir t.t. Jau greit ims reikalaut, kad per Ramadana visos kavines dienos metu nedirbtu, kaip kad yra Jungt.Arabu Emiratuose, Kuveite, Saudi Arabijoj, Irane ir t.t.
Kodel tada mes, vakarieciai, jei atvykstame pagal darbo sutarti (kitaip cia net neatvyksi) i sias arabiskas salis taikomes prie ju istatymu - visos maitinimo istaigos nedirba dienos metu per Ramadana, draudziama viesumoj net vandens atsigert ar guma kramtyt, Saudi Arabijoj moterys pridengia kuna juodu chalatu (vad.abaja) ir samdo vairuotoja, nes ten draudziama moterims vairuoti! Ir dirbdami ten uzsienieciai zino, kad anksciau ar veliau jie gris namo, nes tu saliu pilietybes nieks nedalina - turi gimt kuveitieciu, Emiratu pilieciu ir pan., nebent isteketum/vestum ju pilieti.
Arabu valstybes rupinais savais pilieciais, net per daug, suteikdamos jiems ivairiapuse materialine ir kitokia parama. Ir tai teisinga - savo valstybe privalo rupintis savais pilieciais ir , jei yra lasivu darbo vietu, gali leisti svetimsaliams laikinai ju salyse padirbeti ir uzsidirbti.
O Europos sajunga su savo super liberaliais istatymais pati sau pasidare meskos paslauga ir dabar atitaisyti situacija labai nelengva.
Visi zinom, kaip dabar atrodo Londonas, Paryzius ar Stockholmas - kaip Middle East saliu miestai! Senieji Europos miestai praranda savo identiteta, kulturini zavesi ir savituma… O kur pamintos ju senuju pilieciu teises kai bet koks atejunas per kokius 5 metus gauna ju salies pasa, o pasalpas - ir dar anksciau?!
Panasi sistema del darbo, pilietybes ir imigracijos kaip kad Persu ilankos arabu salyse yra ir Sveicarijoj - ir ka gi, jie neturi Prancuzijos, Vokietijos, Svedijos problemu, mano pagarba jiems uz tai!
Noretusi, kad ir Lietuva kada nors sektu tokiu pavyzdziu - remti savus piliecius, kurie savo ruoztu galetu pilnai atskleisti savo talentus ir stiprinti savo sali, kad gyventi joje pilieciams butu saugu, gera ir idomu!
Naivu to tiketis, kai Lietuos politikai nesiliauja dare reveransu Europarlamentui ir jo direktyvoms, kad ir kokios nepalankios jos butu mums, bet zmogus tokia jau butybe, kad gyvena ir mirsta su viltimi. Gal kada nors, tik kad nebutu per velu…

Virgina 2010 09 15 – 15:46

Paskaitykit ALFOJ Bogdano straipsnį apie čigonus.Sutinku su juo 100%.O šiam jaunikaičiui palinkėčiau apsigyventi šalia čigonų,tada greit pakeistų nuomonę.

parazitu naikinimo UAB-as 2010 09 15 – 21:50

99 PROCENTU CIGONU YRA - * parazitas (Biologija) - organizmas, kuris maitinasi kito organizmo medžiagomis
* (Veikla) - kas gyvena iš svetimo darbo, išnaudotojas, dykaduonis
-taigi istremti per maza naikinti…

vytas 2010 09 16 – 11:35

ačiū Gitai. (labai ačiū!)

Furistas 2010 09 16 – 12:23

Studentai,jus nemalkit šudo,prancuzijoj,kaip ir visoj europoje žmonės nebegali apsikęst rumunų ir bulgarų plėšimo ir vagiliavimo,ištisas pakeles,paupius ir atokesnes vietas paverusius šiukšlynais,nes jie neina ieškotis darbo,o įkuria stovykla ir eina vogti,plėšti,apgaudinėti,sukčiauti.Labai sveikintinas Prancuzijos prezidento žingsnis,apvalyti šalį nuo nusikaltėlių čigonų,nes žmonės jaučiasi nebesaugūs.O iš jūsų humaniškūjų rašytojų juokas ima,tikslas patarškėt,Norkau nuvažiuok į F ,o kai būsi apvogtas,gal nebetarškėsi nesamonių.

Gedrius Edgarui 2010 09 19 – 14:41

Kad cigonai noretu integruotis i visuomene jiems tektu keisti gyvenimo buda. Tai yra vesti vaikus i mokyklas, eiti dirbti, pamirsti apie klajoklio gyvenima. Bet tai totaliai priestarauja ju paciu poreikiams. Jie neuzka nenori integruotis i visuomene. Kadangi dirbti nenori tai legaliu pajamu uztektinu pragyvenimui irgi neturi is cia ir nuolatines vagystes. Tuomet atsiranda keli keliai: deportuoti nelegalus cigonus is ten kur atvyko, pasodinti i kalejima uz nusikaltimus, suteikti cigonams bustus ir moketi algas nors ir nedirba, bet tokia politika nuves i masini zmoniu nepasitenkinima ir pati tikriausia genocija cigonu atzvilgiu.

O dabar apie mano ir mano seimos asmenine patirti bendraujant su cigonais:
Pavoge mobilu telefona uzpuole autobuse ir pabego
Atejo prasyti ismaldos, gavo ismalda, buvo pamaitinti ir pavoge tuo metu pinigus
Sukciaudami siule netikra auksa kaip uz tikra
Sukciaudami bure ir bande pasisavinti pinigus
Sukciaudami bure ir pavoge laikrodi
Begale kartu bruko pirkti kontrabandines cigaretes
Pardavineja narkotikus
Is mano uzdaro kiemo pavoge man priklausancius daiktus, veliau suradau juos tai atidave.
Pazeidineja viesaja tvarka ir per naktis kartais ir po 4-5 is eiles uliavoja. Berods del sio dalyko 6-7 cigonus vienas zmogus nusove.
Cigonu gauja eidama pro mane mete man po kojom petarda.
Pats maciau kaip cigonai kaip koks desantas dvejomis masinomis atvaziavo i klaipeda, prisiparkavo prie baznycios ir issibarste uzsiimineti savo reikalais, o vakare grizo ir isvaziavo. Pasak policijos pareigunu, jie taip atvaziuoja is kitu miestu, apvagineja arba sukciaudami is miestieciu isvilioja pinigus ir vakare parvaziuoja i kita miesta.

Taigi mielas Edgarai tu bandyk dabar man paneigti kad sie zmones verti gyventi musu visuomeneje? O zinai kas buna kai cigonai pakankamai uzdirba pinigu is nelegalios veiklos? Jie pradeda papirkineti pareigunus, kas defakto jau vyksta ir kova su ju nusikalstama veikla pasidaro bergzdzia. Papirkti pareigunai cigonu nebesujima. Tokia situacija jau tenka stebeti klaipedoje kai cigonai atvirai prekiauja kontrabandiniais rukalais, o policija tia igonruoja. Maza to per laida farai parode kaip policininkai atvaziuoja pagal iskvietima del cigaretemis prekiaujancios cigones o i poskiri vesdami merginas kurios skambino ir pranese apie viska buvo prigrasinta kad apkaltins melagingais parodymais.

Petras Edgarui 2010 09 20 – 08:32

Zinai jaunikaiti laisvos salies pilieciai turi pilna ir negincijama teise rinktis ka nori ir ko nenori integruoti i savo visuomene. Gerbiu prancuzu tautos pasirinkima nepriimti i savo gretas nelegalius emigrantus ir nusikaltelius. Jus visi pamirsote kaip sie zmones siaube italija, kaip degino parduotuves graikijoje ir prancuzijoje. Edgarui Norkui reiktu suprasti kad kiekvienas imigrantas nori gyventi neblogiau nei tos salies pilieciai absoliuciai nieko i tai neidedamas. Jie visi nori pasalpu, visi nori soc bustu ir visi nori prisidurti prie pasalpos nelegalia veikla. Edgarai linkiu tau bent dvi dienas pagyventi su cigonais… kad tavo jaunatviskas nepatyres protelis igautu tokios slykscios patirties.

A. Šulcas 2010 09 20 – 12:13

esu gyvenęs kaimynystėje su čigonais Klaipėdoje, vaikai kartu žaisdavo. Ir jokio kriminalo. Kai kurie tautiečiai kaimynystėje elgdavosi kurs kas prasčiau nei šir

Žemaitis 2010 09 20 – 12:30

Čigonus reikėtų sterilizuoti, tada pasaulyje mažiau sukčių veistųsi.

A.Šulcui 2010 09 20 – 17:54

čigonai nedaro kriminalo kaiminysteje. Kaip taisykle jie vaziuoja daryti nusikaltimus net i kaimyninius miestus. As esu daug nukentejes nuo cigonu aferizmo vagysciu ir net uzpuolimo. p. arturas Sulcas pries gindamas siuos zmones galetu pasidometi kiek ju oficialiai dirba, o kiek gyvena is pasalpu ir nusikalstamos veiklos. As uz tai kad kiekviena tauta pati pasirinktu kas gali o kas negali jos teritorijoje gyventi.

Zarseris 2010 09 21 – 08:51

O kodėl mūsų dar iš Anglijos neišmeta?

išvada 2010 09 24 – 08:55

arba tas Edgaras kvailas,arba žolės apsirūkęs.Kam iš vis tokias nesamonės rašinėt.Matyt noras pasirodyt ”kietu”ir šiuolaikiniu.

zarseriui 2010 09 24 – 08:55

todel kad mes anglijoje esame legaliai ir neorganizuojame masiniu plesimu. ten dirbame ir mokame mokescius.

Steponas Gvaizdikas 2010 09 27 – 12:27

Po truputį, pamažu atslenka lūdesys, kad balkonas, kuriame stovėjo Adolfas, vis dar tuščias. Įkyriai kirba mintis, kad užrašas ant Dievų miško vartų visdėlto buvo teisingas. Kaip ricina - neskanu, bet sveika.

tsss 2010 10 11 – 08:23

Teisingai cia kazkas su Shveicarija palygino…pas juos juk nacionalistines paziuros yra visishkai normalu ir ne tos kur plikagalviai besmegeniai neturi kur testosterono deti o normalus politinis judejimas. Ir kas cia tokio, komunizmas kiek zmoniu rusijoj prazude (nacizmas palyginus nervingai ruko kampe) taciau rusijoje yra komunistu partija ir niekas nesipiktina. Ash nepropoguoju fashizmo jokia forma…taciau po holokausto jo baidomasi kaip maro ir y jokias kalbas nenorima eiti, manau niekas nepaneigs jog per trumpa laika tuometine vokietijos santvarka pekele vokietija po siaubingo karo.
Zhinoma niekas nenoretu atsidurti po tokiu valstybiniu santvarku vikshrais, taciau galu gale juk visas shitas apsimetinejimas “ishsivysciusia civilizacija” graudus ir juokingas susireikshminusiu primatu shokis:D Visa shita monetarine sistema “uzhmaskuota vergove” kartu su kapitalizmu ir HUMANIZMU ir dar 6 miliardais alkanu burnyciu po gabaliuka baigianciais pribaigti subjaurota planetos kuna. NE cigonai parazitai visi MES vartotojai parazitai.
Taciau jeigu jau tenka tokioj santvarkoj gyventi tai tai joje galioja vienas principas NEBAUDZIAMUMAS GIMDO NUSIKALSTAMUMA (Lietuvoje tai irgi labai akivaizdu).Baudziami (deportuojami) yra ne Prancuzijos gyventojai, o nelegalus, valkataujantys pavojingi visuomenei individai…tai yra shalies nacionalinio saugumo klausimas ir ner ko cia ieshkoti uodegoj baronku.

Vilius 2010 11 08 – 15:28

Lietuva tapo snekuciu valstybe. Sneka, sneka, sneka ir taip be galo, be krasto. Praktiskai nebera kam dirbti, nes snekanciu aiskiai daugiau nei dirbanciu. Stai Edagaras Norkus apsimeta, kad ismano kazka apie romus ir raso kritikuodamas Sarkozy sprendima. Edagaras Norkus nera nieko padares pats situ romu atzvilgiu ir net nera pabandes kazka tai pakeisti ju gyvenimo sistemoje. Sarkozy padare labai svelniai. Man regis, butu kur kas teisingiau, jeigu visus snekucius, arba taip vadinamus pastovius megejus kritikuoti kitus, kurie tarp kitko neturi jokio savikritiskumo jausmo butent savo atzvilgiu, issiusti pagyventi su tais paciais romais. Tegul kritikanai parodo pavyzdi, kaip reikia kartu gyventi su romais ir islikti civilizuotu zmogum.

Vilius 2010 11 08 – 15:45

Diletantizmo epidemija Lietuvoje nesioja tokie, kaip Edgaras Norkus. Nei jis ismano apie arijus, nei jis ismano apie romus, bet apsimeta, lyg tai, zinanciu zmogum. Romai gyvena ir Lietuvoje, nereikia net Prancuzijos. Tad kodel Edgaras Norkus nepasirupino musu romu gyvenimu Lietuvoje?
Kodel Edgaras Norkus nepasirupino tu paciu romu gyvenimu Klaipedoje, jeigu jis toks humaniskas?
Ka, gal jis nemato, kuo jie uzsiimineja toje pacioje Klaipedoje? Ar tai teisinga, matyti, kaip jie platina,maziausiai, kontrabandines cigaretes ir nieko del to nedaryti? Bet jie tai daro ne metus ir ne du. Tiek socializmo laikais, tiek dabar jie uzsiima nelegalia prekyba. Bet jie tuo gali uzsiimti tik tada, kai visuomene ziuri i tai pro pirstus. Sarkozy paprasciausiai nesitaikste su tokiais romu issigimeliskais iprociais. Stai ir viskas. Man sitas straipsnis primena bezdzione is Krylovo pasakeciu, kuri kaltina veidrodi del savo netikusios isvaizdos.

Antanas 2010 11 08 – 15:49

Lietuvoje diletantai nesioja savo virusa ir nori, kad tuo butu uzsikrete visi. Nei Edgaras ismano apie arijus, nei jis ismano apie romus, bet apsimeta, lyg tai, zinanciu zmogum. Romai gyvena ir Lietuvoje, nereikia net Prancuzijos. Tad kodel Edgaras Norkus nepasirupino musu romu gyvenimu Lietuvoje?
Kodel Edgaras Norkus nepasirupino tu paciu romu gyvenimu Klaipedoje, jeigu jis toks humaniskas?
Ka, gal jis nemato, kuo jie uzsiimineja toje pacioje Klaipedoje? Ar tai teisinga, matyti, kaip jie platina,maziausiai, kontrabandines cigaretes ir nieko del to nedaryti? Bet jie tai daro ne metus ir ne du. Tiek socializmo laikais, tiek dabar jie uzsiima nelegalia prekyba. Bet jie tuo gali uzsiimti tik tada, kai visuomene ziuri i tai pro pirstus. Sarkozy paprasciausiai nesitaikste su tokiais romu issigimeliskais iprociais. Stai ir viskas. Man sitas straipsnis primena bezdzione is Krylovo pasakeciu, kuri kaltina veidrodi del savo netikusios isvaizdos.