Prekybininkų triukai su kainomi

Prekybininkų triukai su kainomis: pirkėjai kartais pastebi, kad ne visos „akcijinės“ nuolaidos yra tikros

Akcijos visuomet vilioja pirkėją pirkti daugiau, tad prekybininkai nuolat galvoja, kokius išskirtinius pasiūlymus parengti, kad pavyktų padidinti pardavimus. Kartais pastebima, kad ne visos „akcijinės" kainos yra tikros. Pirkėjai piktinasi, kad jais manipuliuojama, o tarnybos atkerta, jog verslas gali nustatyti tokią kainą, kokią nori.

Istorijų, kai įvairių akcijų metu parduotuvėse galima įsigyti prekių, kurios prieš akcijas buvo „pabrangintos", viešumoje yra buvę ne kartą. Į „Vakaro žinias" kreipęsis skaitytojas Valdas sako, kad kai kurie prekybininkai akcijomis manipuliuoja ir vilioja jungtis prie jų lojalumo programų.

Vyras įtaria, kad tam pasirenkami ne itin švarūs metodai.

Tokį įspūdį jam sukėlė neseniai elektroninėje „Senukų" parduotuvėje pastebėta šaldytuvo kaina.

Elektroninėje parduotuvėje nurodoma, kad įprasta šaldytuvo kaina yra 549 eurai, tačiau prisijungus prie lojalumo programos kaina daug patrauklesnė - 369 eurai.

Vyras palygino šią kainą su kitų pardavėjų siūlomomis ir sako pastebėjęs, kad ne vienas pardavėjas siūlo panašią ar mažesnę kainą be raginimų registruotis parduotuvėje ar jungtis į kokią nors lojalumo programą.

Pigiau būna ir be akcijų

„Jeigu kiti pardavėjai gali pasiūlyti žemesnę kainą be jokių akcijų, kodėl šioje elektroninėje parduotuvėje šalia nurodoma, neva šaldytuvas kainuoja kone 200 eurų brangiau?

Beje, taip yra ir dar poroje prekybos vietų, kurios turi lojalumo programas.

Man atrodo, taip žaidžiama su pirkėjo protu, kad jis būtų paskatintas pirkti ir galvoti, jog tai - išskirtiniai pasiūlymai, nors taip ir nėra.

Akivaizdu, kad tokia pačia kaina galima šaldytuvą nusipirkti kitur, netampant lojalumo programos dalyviu, tačiau kai kurie pardavėjai bando sudaryti įspūdį, kad pas juos ši kaina yra išskirtinė.

Tiems, kurie nelygina kainų, tai atrodys puikus pasiūlymas ir jie skubės pirkti. Manau, taip daroma tyčia.

Kitaip sakant, tai nėra jokia akcija, tai tiesiog pirkėjų klaidinimas ir vertimas jungtis prie lojalumo programų. Kur žiūri vartotojų teisės?", - sakė skaitytojas.

„Vakaro žinios" kreipėsi į įmonę „Kesko Senukai Digital" pasiteirauti, ar klientų viliojimas į lojalumo programą siūlant mažesnę kainą, kuri pas konkurentus siūloma visiems pirkėjams, nėra pirkėjų klaidinimas?

„Taikyti geresnes kainas lojalumo programos dalyviams - natūrali praktika prekybos rinkoje.

Tai daro ir fizinės, ir elektroninės parduotuvės. Tobuliname apsipirkimo patirtį savo klientams ir siūlome platų prekių asortimentą bei partnerių ratą.

Lojalumo programą nuolat vystome atsižvelgę į pasaulines tendencijas - klientams siūlome patrauklesnes kainas, įvairių papildomų verčių", - nurodė įmonės atstovai.

Akcijos klaidinti negali

Kaip „Vakaro žinioms" nurodė Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), verslo subjektai turi teisę nustatyti savo parduodamų prekių kainą, kuri nėra ribojama ar reguliuojama.

„Tačiau, jei skelbiamos akcijos, jos negali klaidinti vartotojų.

Be to, verslininkai privalo laikytis tam tikrų kainų nurodymo taisyklių - bet kuriame pranešime apie prekės kainos sumažinimą turi būti nurodoma ankstesnė kaina - mažiausia kaina, kurią pardavėjas taikė per 30 dienų laikotarpį iki kainos sumažinimo.

Šiuo atveju tai, kad vienas verslininkas siūlo didesnę kainą nei kiti, nebūtų iš karto įžvelgiama, kaip pažeidimas.

Kaip ir minėjome, verslas gali nusistatyti kainą, o vartotojas - ją lyginti su kitų verslininkų pasiūlymais ir priimti sprendimą dėl pirkimo.

Visai kita situacija būtų, jei vartotojai būtų klaidinami skelbiamų akcijų metu galimai fiktyviomis nuolaidomis. Tuomet VVTAT turėtų atlikti tyrimą, kad nustatytų galimą pažeidimą", - nurodė tarnyba.

Neseniai po tarnybos atlikto tyrimo UAB „Varle" buvo skirta 2475 eurų bauda dėl netinkamo kainų nurodymo.

„2022 m. spalio - gruodžio mėnesiais VVTAT kartu su daugeliu kitų ES valstybių narių vykdė minėtų nuostatų, susijusių su kainos sumažinimo nurodymu, laikymosi kontrolę įvairiose Lietuvos elektroninėse parduotuvėse.

Stebint atsitiktine tvarka pasirinktas prekes UAB „VARLE" elektroninėje parduotuvėje, buvo fiksuoti prekių kainų pokyčiai, kurių nurodymas galimai neatitiko teisės aktų reikalavimų.

Todėl VVTAT pradėjo tyrimą dėl galimų pažeidimų", - nurodė tarnyba.

Kartu pastebima, kad kai kurios bendrovės kainų sumažinimą grindžia lojalumo programomis, kurių taikymas, bendrovių teigimu, gali būti laikomas kainų nurodymo reikalavimų išimtimi: „VVTAT nuomone, kurią po papildomų konsultacijų patvirtino ir Europos Komisija, sprendžiant dėl išimties taikymo, reikia įvertinti ir lojalumo programos prigimtį - turi būti vertinamas lojalumo programos tikslas, taikymo sąlygos ir apimtis.

Jei lojalumo programos yra skirtos visiems potencialiems klientams arba jas naudoja dauguma klientų (pavyzdžiui, bet kuris vartotojas gali tapti lojaliu klientu ir iš karto gauti sumažintą kainą tik užsiregistravęs), jos nebūtų laikomos Civilinio kodekso 6.353 straipsnio 8 dalies išimtimi."

VVTAT vertinimu, tais atvejais, kai lojalumo programos yra skirtos visiems potencialiems klientams arba jas naudoja dauguma klientų, verslo subjektas privalo užtikrinti, kad pranešime apie kainos sumažinimą „lojalumo" nariams kaip išankstinė kaina bus nurodyta mažiausia prekės kaina per pastarąsias 30 dienų.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder