Pietinis aplinkkelis

Vyriausybė inicijuoja pietinio aplinkkelio projektą

(5)

Prabėgus beveik dviem dešimtmečiams nuo tada, kai prasidėjo realūs veiksmai dėl Klaipėdos pietinio aplinkkelio projekto, Susisiekimo ministerija jį traukia iš istorijos stalčiaus ir žada rengti projekto planą.

Šią savaitę susisiekimo ministras Marius Skuodis pasirašė Vyriausybės nutarimo projekto teikimą dėl Klaipėdos pietinio aplinkkelio, kuriuo siekiama pradėti rengti šio valstybei svarbaus projekto susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo planą. Šis teikimas jau perduotas Vyriausybei.

Pietinis aplinkkelis – svarbi ne tik uosto, bet ir miesto jungtis, taip pat turinti didelę įtaką karinio mobilumo kontekste. Jis sujungs Klaipėdos miesto gatvių tinklą ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto teritoriją su valstybinės reikšmės krašto keliu Nr. 141 Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda, o per jį – ir su kitais transeuropinio tinklo keliais.

„Šis ilgai Klaipėdos lauktas projektas yra vienas svarbiausių įvairiarūšio transporto projektų Lietuvoje, siekiant miestą išvaduoti nuo uosto  transporto srautų. Tokie aplinkkeliai įprasti daugelyje pasaulio uostamiesčių. Todėl ilgai atidėliotas jo planavimo startas yra labai svarbus žingsnis pirmyn, dėl kurio būtinybės sutarėme su Klaipėdos savivaldybe. Be to, tai bus ir svarbi alternatyvi karinio mobilumo jungtis“, – pranešime pabrėžia susisiekimo ministras M. Skuodis.

Žemių perėmimas

Sprendimas statyti pietinę jungtį buvo priimtas dar 2007 m., patvirtinus Klaipėdos miesto savivaldybės teritorijos bendrąjį planą, kuris dar kartą patvirtintas 2021 m. Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos sprendimu.

Klaipėdos vicemeras Algirdas Kamarauskas pietinio Klaipėdos aplinkkelio projektą detaliai analizavo dar dirbamas Uosto direkcijoje. Jis tiki, kad šiandieninėje situacijoje projektą įgyvendinti yra svarbu ir realu.

"Klaipėdos miesto teritoriją tik maža dalimi liečia planuojamą aplinkkelį. Didžioji žemių dalis, per kurias eitų kelias, yra Klaipėdos rajone", - sako A. Kamarauskas.

Anot jo, teritorijos pietuose nuo Klaipėdos priklauso keliems stambiems ūkininkams, taip pat "V. Paulius & associates real estate", kuri šioje teritorijoje plėtoja logistikos veiklą.

Todėl pirmasis suplanuotas veiksmas - Specialaus plano parengimas, kurio pagrindu būtų galima visuomenės poreikiams perimti privačias žemes.

"Žemės ir lėšų poreikis priklausytų nuo to, dviejų ar keturių eismo juostų kelias būtų tiesimas", - sako A. Kamarauskas.

Taip pat projekto eigai įtakos turėtų ir tai ar su žemės savininkais pavyktų susitarti taikia ar ne.

A. Kamarauskas mato teigiamą Vyriausybės nusiteikimą ne tik vykdyti planavimo procedūras, tačiau ir, matomai, skirti finansavimą tiek išpirkti privačias žemes, tiek finansuoti pačio pietinio aplinkkelio statybą.

Labai reikalinga jungtis

„Džiaugiuosi, kad po daugelio metų kalbų apie pietinio aplinkkelio svarbą Klaipėdai dabartinis susisiekimo ministras Marius Skuodis išgirdo mūsų prašymus ir pritarė siūlymui, kuo greičiau atgaivinti ir įgyvendinti šį projektą. Neabejoju, kad pietinio aplinkkelio naudą pajus visi klaipėdiečiai. Šio aplinkkelio atsiradimas labai pagerins logistiką uosto teritorijoje, mažesnis sunkiasvorio transporto srautas per miestą sumažins taršą ir spūstis ir pagaliau mes tikrai žinosime, kad esame pajėgūs užtikrinti karinį mobilumą“, – sako Klaipėdos miesto meras Arvydas Vaitkus.

Pietinis aplinkkelis (6,8 km ilgio kelio ruožas) yra svarbi jungtis, užtikrinanti Klaipėdos uosto veiklą bei jo pietinės dalies plėtrą. Klaipėdos uostas yra vienas iš pagrindinių Šiaurės–Pietų–Vakarų transporto koridoriaus objektų, kuris jungia šios krypties kelių, geležinkelių ir jūrų maršrutus.

Svarbu uostui

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas pažymi, kad pietinis aplinkkelis itin svarbus Klaipėdos uostui. Jis siejamas su dviem projektais – pietinės uosto dalies, kuriai bus būtini privažiuojamieji keliai, išvystymu ir su specialiuoju planu išvystyti Kalnupės ir Senosios Smiltelės gatves.

„Šis projektas itin reikšmingas ir tuo, kad nutiesus šį aplinkkelį, pietinės uosto dalies įmonių transportą būtų galima nukreipti į A141 kelią (Klaipėda–Kaunas per Jurbarką) ir į automagistralę (Klaipėda–Vilnius). Taip būtų sprendžiamas sunkiojo transporto klausimas mieste, rajono gyventojai galėtų lengviau pasiekti Klaipėdą. Mūsų inicijuotas projektas, susisiekimo ministro ir ministerijos dėka jau įgauna pagreitį“, – priduria Klaipėdos uosto vadovas A. Latakas.

Valstybei svarbaus projekto Klaipėdos pietinio aplinkkelio susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo plano sprendinių įgyvendinimo stebėseną vykdys Susisiekimo ministerija.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder